◄ پورسیدآقایی: سیر و حرکت، موتور محرک تمام بخش های راه آهن است
تین نیوز | مدیر عامل راه آهن با اعلام اینکه حوزه سیر و حرکت موتور محرک تمام بخش های راه آهن است، بر جذب بارهای جدید توسط حوزه بازرگانی تاکید کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پور سید آقایی در گردهمایی معاونان بهره برداری و روسای ادارات سیر و حرکت و بازرگانی مناطق با ابراز امیدواری از رونق در حوزه بهره برداری و سیر و حرکت گفت: تحول مدنظر دولت، رشد عملکرد و بهبود فعالیت راه آهن و نوک پیکان این عملکرد حوزه بهره برداری و بازرگانی است.
وی افزود: بخش سیر و حرکت راه آهن باید موتور محرک راه آهن باشد چون تحرک این موتور می تواند موجب حرکت دیگر بخش ها شود.
مدیر عامل راه آهن گفت: در صورتی که این منطق مدنظر فعالیت حوزه بهره برداری و سیرو حرکت قرار گیرد در تمام بخش های راه آهن به افزایش عملکرد منجر می شود.
پورسیدآقایی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته به منظور افزایش سالانه 20 درصد در حوزه جابه جایی بار خاطرنشان کرد: حوزه بازرگانی راه آهن نیز باید با جذب بارهای جدید نسبت به تحقق این هدف کمک کند تا در 4 سال آینده بتوانیم میزان جابه جایی بار را از 22 و نیم به حداقل 45 میلیارد تن کیلومتر برسانیم.
مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه رشد مداوم نیازمند به جذب بار جدید است ، تصریح کرد: با تکیه بر بارهای سنتی که تاکنون با راه آهن جابه جا شده است ، نمی توان به این رشد دست یافت.
وی افزود: بخش بازرگانی با همکاری شرکت های خصوصی باید برای به کشف بارهای جدید اقدام کند.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به افزایش نیافتن تعرفه راه آهن در سال جاری خاطرنشان کرد: معاونت بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن تا 10 درصد می تواند به مشتریان تخفیف دهد.
وی خاطرنشان کرد : حوزه سیر و حرکت در سالجاری باید برنامه ای کردن حرکت قطارها ، افزایش سرعت جابه جایی و متوسط سیر واگن ها را در اولویت کاری خود قرار دهد تا علاوه بر جذابیت آن برای مشتریان زمینه افزایش سود شرکت های باری را فراهم کند.
واقعا جای سوال همیشه در ذهن ما باقیه که اگه سیرو حرکت مهمترین و اصلی ترین بدنه ی اجرایی و فنی ترین قسمت اونه پس چرا به مامورین سیروحرکت اصلا توجه نمیشود و به سادگی مامورین با اموزش ناکافی توسط انواع و اقسام شرکتها بکار گرفته میشوند که شرکتها تنها مسئولیتی که در قبلا آنها دارند فقط واسطه ی دریافت حقوق انها از راه آهن و دادن آن به کارکنان قراردادی خود آنهم به بدترین شیوه که حتی بیمه های آنها هم اعمال نمیشود؟ بصورتی که همیشه نارضایتی شغلی در بین آنها حاکم و امنیت شغلی در میانشان ناحاکم میباشد. واقعا خصوصی سازی اینطوری میباشد؟