بازدید سایت : ۴۷۴۵۳
مدیرکل راه آهن هرمزگان در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ حل مشکل کمبود ریل در بندر شهید رجایی با همکاری راه آهن و سازمان بنادر

◄ حل مشکل کمبود ریل در بندر شهید رجایی با همکاری راه آهن و سازمان بنادر
|
تین نیوز | مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: روابط خوب و حسنه بین راه آهن و سازمان بنادر و دریانوردی موجب افزایش حمل و نقل بار از طریق بخش ریلی خواهد شد.
 
محمد پورفخری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: جایگاه هرمزگان از درجه بالایی برخوردار است و دروازه ورودی راه آهن بوده و محل اتصال حمل و نقل دریایی به بخش ریلی محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های در دست اقدام از سوی راه آهن و اینکه نظر مدیرعامل راه آهن در مورد ترانزیت بسیار مثبت است امیدواریم مشکلات موجود بر سر راه ترانزیت حل شود.

مدیرکل راه آهن هرمزگان خاطرنشان ساخت: بعضی از مشکلات مربوط به گمرک و مسائل مربوط بنادر و دریانوردی است که با توجه به رابطه خوب راه آهن با سازمان بنادر، امیدواریم شاهد افزایش حمل و نقل ریلی باشیم.

پورفخری با اشاره به اینکه اداره کل راه آهن هرمزگان هیچ مشکلی در زمینه سیر و حرکت ندارد، تصریح کرد: سیستم ریلی هرمزگان دوخطه است و با توجه به برنامه‌ریزی برای تراک بندی و سیستم سیگنالینگ پیشرفته، این مجموعه هر روز بهتر می‌شود.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر که میزان حمل بار در راه آهن هرمزگان 15 میلیون تن است، در افزایش 100 درصدی این میزان بار مشکلی نداریم و به این اداره کل ظرفیت حمل 30 میلیون تن بار را داراست.

مدیرکل راه آهن هرمزگان با اشاره به کمبود ریل در بندر شهید رجایی گفت: در حال حاضر این بندر به طول 40 کیلومتر ریل دارد و با پیگیری‌های استاندار هرمزگان و مساعدت محمد سعیدنژاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی امیدواریم این مشکل نیز به زودی حل شود.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدعلیرضاسیدوکیلی پاسخ

    نگاه ناحیه ای به راه آهن نگاهی ابتدایی است. مگر چند طرح توجیهی ناحیه ای یا استانی برای راه آهن مطالعه شده است که عملکرد را ناحیه ای یا استانی ارزیابی کنیم؟ راه آهن ذاتش برای فواصل بلند است زیراکه در فواصل بلند بهره وری عملیات آن نسبت به جاده برتری پیدا می کند. البته دو برابر سازی ظرفیت ناحیه هرمزگان بسیار خوب است زیرا در منطقه گلگهر طرح توسعه تولید تا ۳ برابر سطح فعلی در دست اقدام است. اما بشرطیکه دوبرابر سازی در ظرفیت تخلیه و بارگیری نیز انجام پذیرد. زیرا مسائل عدیده تخلیه و بارگیری کالاهای حمل شده با ریل در بندر عباس قابل توجه است. این موارد عامل مهمی در مزیت یافتن حمل جاده ای بحساب می آید. به امید روزی که شاهد جهش نمایی پنجساله حمل ریلی نسبت به جاده ای باشیم.