◄افزایش خطوط ریلی در بنادر با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی و به عهده بخش خصوصی است
تین نیوز | مدیرکل راه آهن هرمزگان ضمن اشاره به بازدیدی که وزیر راه و شهرسازی از بندر شهید رجایی داشت، گفت: در این بازدید سه خط شانتینگیارد (ترمینال بارگیری کانتینری) که مربوط به شرکت تایدواتر بود افتتاح شد.
محمد پورفخری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز تشریح کرد: در مراسم افتتاح شانتینگ یارد شرکت تایدواتر، علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، معاونین وی یعنی آقایان محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل راه آهن و محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند.
وی تصریح کرد: با بهرهگیری از این شانتینگیارد، ظرفیت بارگیری واگنهای حامل کانتینر بندر شهید رجایی افزایش پیداخواهد کرد. در حال حاضر به طور معمول بین 15 تا 20 واگن بارگیری داریم، اما این ظرفیت با توجه به ظرفیت خطوط ما در صورت استقبال میتواند به میانگین 70 تا 80 واگن افزایش پیدا کند.
مدیرکل راه آهن هرمزگان درباره اینکه آیا به غیر از دو شانتینگیارد که توسط شرکتهای خصوصی راه اندازی شده ، امکان راه اندازی شانتینگیارد دیگری نیز وجود دارد یا خیر؟ گفت: این موضوع بستگی به سازمان بنادر و دریانوردی و شرکتهای تابعه آن دارد، اما ما برنامهای داریم که از خطوط حاضر به سمت شرکتها و کارگاههای مختلف، خطوط فرعی کشیده شود.
پورفخری تأکید کرد: در حال حاضر کل خطوط راه آهن هرمزگان دوخطه بوده و با سیستم علائم CTC کنترل میشود و ظرفیت حمل سالانه 35 میلیون تن بار را دارد؛ تا پایان سال نیز میزان حمل بار تقریباً به 16 میلیون خواهد رسید.
وی در زمینه برنامه راه آهن برای افزایش طول خطوط ریلی در بندر شهید رجایی گفت: وظیفه این کار بر عهده شرکتهای خصوصی در حوزه بندر و دریانوردی است که با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی صورت میگیرد و راه آهن تنها وظیفه هماهنگی، تعامل و مشاوره دارد.
محمد پورفخری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز تشریح کرد: در مراسم افتتاح شانتینگ یارد شرکت تایدواتر، علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، معاونین وی یعنی آقایان محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل راه آهن و محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند.
وی تصریح کرد: با بهرهگیری از این شانتینگیارد، ظرفیت بارگیری واگنهای حامل کانتینر بندر شهید رجایی افزایش پیداخواهد کرد. در حال حاضر به طور معمول بین 15 تا 20 واگن بارگیری داریم، اما این ظرفیت با توجه به ظرفیت خطوط ما در صورت استقبال میتواند به میانگین 70 تا 80 واگن افزایش پیدا کند.
مدیرکل راه آهن هرمزگان درباره اینکه آیا به غیر از دو شانتینگیارد که توسط شرکتهای خصوصی راه اندازی شده ، امکان راه اندازی شانتینگیارد دیگری نیز وجود دارد یا خیر؟ گفت: این موضوع بستگی به سازمان بنادر و دریانوردی و شرکتهای تابعه آن دارد، اما ما برنامهای داریم که از خطوط حاضر به سمت شرکتها و کارگاههای مختلف، خطوط فرعی کشیده شود.
پورفخری تأکید کرد: در حال حاضر کل خطوط راه آهن هرمزگان دوخطه بوده و با سیستم علائم CTC کنترل میشود و ظرفیت حمل سالانه 35 میلیون تن بار را دارد؛ تا پایان سال نیز میزان حمل بار تقریباً به 16 میلیون خواهد رسید.
وی در زمینه برنامه راه آهن برای افزایش طول خطوط ریلی در بندر شهید رجایی گفت: وظیفه این کار بر عهده شرکتهای خصوصی در حوزه بندر و دریانوردی است که با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی صورت میگیرد و راه آهن تنها وظیفه هماهنگی، تعامل و مشاوره دارد.