بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از آغاز عملیات برقی کردن قطار تهران مشهد در سال ۹۴ تا افزایش ۵ درصدی ظرفیت راه‌آهن در ایام نوروز

 تین نیوز | پیش فروش ۲۶ هزار صندلی قطار فارس در ایام نوروز، آغازعملیات برقی کردن قطار تهران ـ مشهد در سال 94، افزایش 5 درصدی ظرفیت راه‌آهن در ایام نوروز، تصویب ردیف اجرایی راه‌آهن شرق در بودجه ۹۴ برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.

به گزارش تین نیوز، مشروح برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:
افزایش 5 درصدی ظرفیت راه‌آهن در ایام نوروز
علی خدایی مدیر کل راه‌آهن شمال غرب کشور در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای کشیک‌های نوروزی راه‌آهن اظهار داشت: بلیت‌های راه‌آهن طی روزهای چهارم تا ششم بهمن ماه پیش فروش شده است.

وی از افزایش 5 درصدی ظرفیت راه‌آهن در ایام نوروز خبر داد و اضافه کرد: این افزایش با فراخوان تجهیزات و نیروهای فعال محقق شده است.

راه‌آهن تبریز – میانه در سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد
توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: راه‌آهن تبریز – میانه نیاز به اعتبار 800 میلیارد تومانی دارد تا در سال 1396 به بهره‌برداری کامل برسد.

وی ابراز داشت :بخش اعظم این راه‌آهن مربوط به روسازی آن است که در حال حاضر 52 کیلومتر ریل از هندوستان خریداری شده است.

تصویب ردیف اجرایی راه‌آهن شرق در بودجه ۹۴
نماینده مردم بیرجند، از تصویب ردیف اجرایی راه‌آهن شرق در بودجه ۹۴ خبر داد و گفت: این راه‌آهن، کشورهای آسیای میانه را به آب‌های آزاد متصل می‌کند و از لحاظ ترانزیت نقش بسزایی را در اقتصاد کشور دارد.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی درباره اعتبارات در نظر‌گرفته‌شده برای این طرح عظیم و ملی اظهار داشت: پس از پایان یافتن بررسی بودجه و تصویب نهایی ردیف‌ها و جداول، ردیف اجرایی راه‌آهن شرق کشور در بودجه 94 با اعتبار 10 میلیارد تومان مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تخلیه و بارگیری 12 میلیون تن کالا در راه‌آهن هرمزگان
مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان گفت: تناژ تخلیه و بارگیری کالا در اداره کل راه‌آهن استان هرمزگان در 11 ماه سال‌جاری بیش از 12 میلیون تُن ثبت شده است.

محمد پورفخری افزود: تناژ بارگیری محمولات راه‌آهن هرمزگان در این مدت 5 میلیون تُن و تناژ تخلیه محمولات بیش از 6 میلیون تُن بوده است. وی اظهار کرد: اداره کل راه‌آهن استان هرمزگان با در اختیار داشتن راه‌آهن دو خطه و همچنین برخورداری از سیستم‌های پیشرفته و نوین، آمادگی افزایش ارتباط با دروازه طلایی اقتصاد کشور را دارد.

آغاز عملیات برقی کردن قطار تهران ـ مشهد در سال 94
یک عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی از قول وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات برقی کردن قطار تهران ـ مشهد در بهار سال 94 خبر داد.

علی سبحانی‌فر افزود: در این نشستی که با وزیر داشتیم مشکلات مهمی از جمله سهم استان خراسان رضوی از آزادراه، مسئله برقی شدن قطار تهران ـ مشهد، اجرای پروژه قطار گرگان ـ مشهد ـ بجنورد ـ جوین و سبزوار، توسعه ترمینال فرودگاه و ترمینال راه‌آهن مشهد، افزایش ظرفیت راه‌آهن خواف، تسریع در احداث راه‌آهن‌های محلی و بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی بین شهری مورد بحث قرار گرفت.

تقدیر معاون اول رئیس جمهوری از راه اندازی نخستین خط تولید لوکوموتیو تونلی در ایران
با حضور معاون اول رئیس جمهور نخستین خط تولید لوکوموتیو تونلی در ایران افتتاح شد.اسحاق جهانگیری در این مراسم اظهار داشت: ساخت خط تولید لوکوموتیو تونلی نمونه ای از عزم جهادگران علمی کشور برای رسیدن به افق های روشن است که در شأن ایران اسلامی است.

صرفه‌جویی ۴۰ میلیون ساعتی با بهره‌برداری از قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان
مدیرکل راه آهن استان قم با اشاره به صرفه جویی در سفر با این خط ریلی گفت: سالانه ۴۰میلیون ساعت در زمان و ۶۵ میلیون لیتر در زمینه سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

فرشاد زادخور بااشاره به ویژگی‌های پروژه ساخت قطار سریع‌السیر تهران - قم- اصفهان اظهار داشت: این قطار از نوع برقی و در طول مسیر 410 کیلومتر تعبیه شده است که به شکل دو خطه اجرا می‌شود.

ستاد نوروزی راه‌آهن لرستان تشکیل می‌شود
مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: ۲۵ اسفند ستاد نوروزی راه‌آهن در لرستان تشکیل و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. بیژن علیزاده اظهار داشت: در این ایام کشیک‌های نوروزی به‌طور 24 ساعته در اداره کل راه‌آهن لرستان مستقر می‌شوند و امکانات فنی و زیر بنایی، تمام نیروها، تجهیزات و سالن‌ها برای رفاه مسافران در این ایام مهیا است.

خط ریل آهن "اقلید – یاسوج" در سال ۹۴ کلنگ‌زنی می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خط ریل آهن " اقلید - یاسوج" به احتمال زیاد سال ۹۴ با حضور معاون اول رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود.
ممتاز جهانگیری با اشاره به اینکه هنوز زمان دقیق کلنگ‌زنی پروژه خط آهن "اقلید-یاسوج" مشخص نیست، اظهار داشت: از هیچ تلاشی برای به سرانجام رسیدن این پروژه کوتاهی نمی‌کنم.

مرحله دوم ساخت شبكه اتحاد ريل (امارات) آغاز می شود
پس از دوسال تاخیر، مقامات كشور امارات اعلام كردند كه دومین مرحله از ساخت شبكه اتحاد ریل (امارات) آغاز می‌شود. این خط آهن 628 كیلومتری، مرزهای امارات را به فاز اول این شبكه و همچنین تعدای از بنادر و شهرهای مهم متصل می‌كند.

فاز اول شبكه اتحاد ریل تا حدودی تكمیل شده است و هم اكنون سولفور دانه ریز به بندر رویس جابجا می‌شود. گرچه پیشنهاد مزایده در سال 2012 آغاز شده بود ولی تاخیر غیر قابل توجیهی برای ساخت مرحله دوم وجود داشت.

راه‌آهن بجنورد –شیروان تا خرداد ۹۴ به مرحله اجرا می‌رسد
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: با پی‌گیری‌ها انجام‌شده مقرر شد راه‌آهن محور بجنورد-شیروان در قالب دو قطعه ۳۰ و ۲۰ کیلومتر پس از انجام مطالعات و مناقصه در سه‌ماهه اول سال ۹۴ به مرحله اجرایی برسد.

یزدان عنبری اظهار داشت: به دنبال پی‌گیری‌ها انجام‌گرفته از سوی استاندار خراسان شمالی درباره راه‌آهن بجنورد - اسفراین و بجنورد- شیروان و باند دوم بزرگراه بجنورد به سمت جنگل مجوزهایی از سوی وزارت کشور گرفته شد.

پیش فروش ۲۶ هزار صندلی قطار فارس در ایام نوروز
مهرداد انصاری مدیرکل راه آهن استان فارس با بیان اینکه در زمان اعلام شده پیش فروش بلیت قطار در ایام نورزو از یک ماه پیش آغاز شده بود، افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی دفاتر، از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده بیش از ۲۶ هزار صندلی از سوی مسافران نورزی و به صورت پیش فروش خریداری شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.