بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ ورود ۹ قطارگردشگری به ایران تا پایان سال جاری

◄ ورود ۹ قطارگردشگری به ایران تا پایان سال جاری

تین نیوز | رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران با اشاره به بازتاب گسترده رسانه ای ورود نخستین قطار خصوصی اروپایی به ایران در سال گذشته گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است ۲۰ فروردین ماه سال جاری سومین قطار گردشگران خارجی از كشور مجارستان به ایران وارد شود.

به گزارش تین نیوز، ابراهیم پور فرج، مدیر عامل شرکت پاسارگاد تور و رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران در گفتگو با تین نیوز گفت: برای سومین بار، تعداد ۱۲۸ نفر از گردشگران خارجی به وسیله قطار در دو گروه مجزا از كشور مجارستان وارد ایران خواهند شد كه بیشتر این گردشگران از كشورهای آمریكا ،اروپا و آسیای شرقی هستند.

مدیرعامل شرکت پاسارگاد در خصوص نوع قطار و هزینه‌ای که مسافران این قطار برای بلیت خود پرداخت کرده‌اند، بیان داشت: قطار مورد استفاده شده برای سومین سفر هیچ فرقی با قطار های قبلی ندارد و به صورت یک هتل پنج ستاره است. همچنین هزینه‌ای که مسافران این قطار برای بلیت خود پرداخت کرده‌اند بین 9 هزار تا 15 هزار دلار و بنابر کیفیت اتاق‌های شان متغیر است.

مسئول اجرایی این پروژه در ایران، ضمن تقدیر از همکاری مسئولان شرکت راه آهن تاکید کرد: در دو سفر قبل، قطار گردشگران بدون معطلی و توقف طولانی‌مدت از مرز رد شد و این نشان از مساعدت مسئولان دارد. لذا ما پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری با توجه به استقبال صورت گرفته 9 قطارگردشگری دیگر تا پایان سال جاری وارد ایران شود.

وی با بیان اینکه برای گردشگری داخلی هنوز هیچ برنامه خاصی طراحی نشده است، عنوان داشت: در حال حاضر ما در حال انجام کارهای سه قطار دیگر هستیم که با بر طرف شدن مشکلات اندازه ریل آهن تعداد ورود قطار گردشگری ما به داخل دو تا سه برابر می شود.

پورفرج در خصوص رعایت قوانین و  مقررات اسلامی ایران در این قطارها بیان داشت: در این مقوله باید توجه داشت گردشگری که وارد ایران می شود می خواهد با فرهنگ ایران آشنا شود لذا با توجه به اینکه یک سرویس فوق العاده هم دریافت می دارد به راحتی با قوانین مقررات کشور ما کنار می آید.

شایان ذکر است  براساس برنامه، گروه اول سومین سفر گردشگران خارجی به ایران شامل  ۷۲ نفر هستند که از مرز ریلی رازی وارد كشورشده و از شهرهای تبریز ،زنجان،یزد ،اصفهان ،شیراز و تهران بازدید خواهند كرد و با هواپیما به مجارستان بازمی گردند.

 همچنین گروه دوم شامل ۵۶ نفر همزمان با خروج گروه اول از طریق هوایی وارد تهران شده و پس از بازدید شهرهای مشهد،یزد، اصفهان، شیراز، زنجان و تبریز نهایتا ۳۱ فروردین ماه سال جاری از طریق مرز ریلی رازی با قطار عقاب طلایی مجارستان از ایران خارج خواهند شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.