بازدید سایت : ۷۷۷۷۶

آمریکا از کشتی‌هایی که راهی غزه شده‌اند خواست از دستورات اسرائیل پیروی کنند

آمریکا از کشتی‌هایی که راهی غزه شده‌اند خواست از دستورات اسرائیل پیروی کنند
|

تین‌نیوز| وزارت خارجه آمریکا ضمن هشدار دوباره به شهروندانش درباره سفر به غزه، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی، از کشتی‌هایی که برای انتقال کمک‌های بشردوستانه و شکستن محاصره راهی غزه هستند خواست از دستورات مسئولان اسرائیلی پیروی کنند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مارک تونر،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی کوتاهی گفت: امیدواریم مسئولان کشتی‌های بشردوستانه‌ای که به سمت غزه حرکت می‌کنند از دستورات مسئولان اسرائیلی جهت حفظ جان مسافران خود به بهترین شکل ممکن پیروی کنند.
تونر اظهار داشت: واشنگتن بر لزوم حمایت جهانی از غزه تاکید دارد اما راه‌های دیگری برای امدادرسانی به مردم غزه وجود دارد که از سوی مسئولان اسرائیل نیز پذیرفته و مجاز هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه با هشدار به شهروندان کشورش که سوار بر این کشتی‌ها به سمت غزه در حرکت هستند گفت: وزارت خارجه پیشتر نسبت به سفر به "اسرائیل"، کرانه باختری و غزه هشدار داده و نصیحت همیشگی ما این است که شهروندان آمریکایی به دلیل نگرانی‌هایی که وجود دارد، کاملا بیرون از غزه بمانند.
این وزارت خارجه اواخر اوت گذشته شهروندان خود را از سفر به  غزه، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی بر حذر داشته و از آمریکایی‌هایی که در غزه حضور دارند خواست در اسرع وقت و به محض باز شدن گذرگاه‌های مرزی آنجا را ترک کنند چرا که "وضعیت امنیتی در این مناطق پیچیده و وابسته به شرایط سیاسی است."

پیش بینی می‌شود دو کشتی امدادرسان "زیتونه" و "امل ۲" وابسته به ائتلاف بین‌المللی "ناوگان چهارم دریایی"، ظرف چند روز آتی به سواحل غزه برسد.
کشتی زیتونه سه شنبه گذشته از بندر مسینه در ایتالیا حرکت خود را به سمت غزه آغاز کرد. در این کشتی ۳۰ فعال زن از کشورهای مختلف جهان حضور دارند.
کشتی امل ۲ نیز قرار است به زودی از سواحل ایتالیا به سمت غزه سفر خود را آغاز کند. حرکت این کشتی به دلیل مشکل فنی به تاخیر افتاده است.

در ۱۰ سال گذشته کشتی‌های متعددی با هدف لغو محاصره غزه به سمت این منطقه حرکت کردند که برخی موفق شدند خود را به غزه برسانند و برخی دیگر همانند کشتی مرمره آبی ترکیه از سوی نیروی دریایی رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.