بازدید سایت : ۶۶۴۳۶

افزایش درگیری‎ها در بنادر نفتی لیبی

افزایش درگیری‎ها در بنادر نفتی لیبی
|
تین‌نیوز| نیروهای نظامی شرق لیبی حملات هوایی را بر روی بنادر اصلی نفتی لیبی به منظور به دست آوردن کنترل دوباره این مناطق انجام داد.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، ارتش ملی لیبی (LNA) به همراه نیروهای متحد خود حملات هوایی را بر روی بنادر السدر و راس لانوف، بزرگترین بنادر نفتی لیبی، و بر ضد نیروهای دفاع از بنغازی (BDB) انجام داده اند.

افزایش دوباره درگیری ها در اطراف بنادر لیبی تولید نفت این کشور را که از چهار ماه پیش به طرز چشمگیری بالا رفته است، تحت تاثیر قرار می دهد.

تولید نفت لیبی به روزانه 700 هزار بشکه در روز افزایش یافته است. این رقم دو برابر میزان تولید نفت این کشور در مدت مشابه سال گذشته است. لیبی که یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC) است در سال 2011 میلادی روزانه 1.6 میلیون بشکه نفت تولید می کرد.

با وجود اینکه بنادر راس لانوف و السدر فعالیت خود را از سر گرفته اند، اما به دلیل شدت آسیب به تاسیساتشان با ظرفیتی بسیار کم فعالیت می کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا BDB موفق به کنترل این دو بندر صادرات نفت لیبی شده است یا خیر. یکی از مقام های بندر راس لانوف به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: "این دو بندر هم اکنون تعطیل شده اند و همه مهندسان آن به خانه های خود فرستاده شده اند. به گفته کارگران این بنادر BDB خودروهای خود را وارد بنادر کرده است."

مصطفی ثنالا، مدیر شرکت ملی نفت لیبی (NOC) نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که تعداد کارکنان این دو بندر کاهش یافته است و این شرکت و همراهانش شرایط بنادر یاده شده را زیر نظر دارند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مخالف با استفاده از زور وارد دفاتر NOC شده اند، اظهار کرد که شرکت نفت لیبی و تاسیسات آن نباید به ابزاری برای چانه زنی میان طرف های درگیر تبدیل شود."

روز جمعه یک نیروی مسلح وارد دو بندر بزرگ لیبی شد و نیروهایی را که در سپتامبر سال پیش پایانه های بنادر را در دست گرفته و باز کرده بودند را به عقب راندند.
 
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.