بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

فاینانس ۲۰۷میلیون دلاری و ۵۰ میلیون یورویی تامین تجهیزات دو بندر رجایی و چابهار / ۱۰۰ میلیارد تومان برای بنادر شمال

فاینانس ۲۰۷میلیون دلاری و ۵۰ میلیون یورویی تامین تجهیزات دو بندر رجایی و چابهار / ۱۰۰ میلیارد تومان برای بنادر شمال

تین نیوز | مدیر‌کل تأمین تجهیزات سازمان بنادر از اختصاص 100 میلیارد تومان برای تجهیزات بنادر شمالی‌ کشور خبر داد و گفت: 207 میلیون دلار برای تهیه تجهیزات بندر شهید رجایی و 50 میلیون یورو برای تأمین تجهیزات بندر چابهار از محل فاینانس تأمین می‌شود.
 
‌عبدالکریم رزازان درباره تأمین تجهیزات برای بنادر تجاری کشور، اظهار داشت: در فاز دوم بندر شهید رجایی اقدامات اساسی انجام شده است تا بتوانیم از محل منابع غیر سازمانی، این پروژه تکمیل شود.
 
وی ادامه داد: فرآیند کار در این پروژه اجرایی شده است تا بزودی بتوان از خطوط اعتباری موجود استفاده کرد و پروژه را به اتمام رساند.
 
مدیر‌کل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر بیان کرد: 207 میلیون دلار برای تهیه تجهیزات بندر شهید رجایی و 50 میلیون یورو برای تأمین تجهیزات بندر چابهار لازم است که از محل فاینانس تأمین می‌شود.
 
رزازان در مورد یال شرقی بندر شهید رجایی بیان کرد: این پروژه از نظر سازه زیربنایی به اتمام رسیده است و منتظر تأمین تجهیزات هستیم تا با وارد شدن آنها عملاٌ در بخش کانتینری به ظرفیت 6 میلیون TEU‌دست یابیم، در این باره تجهیزات بندری نسل ششم باید وارد شوند که بسیار پیشرفته و کامل هستند.
 
وی اظهار داشت: در فاز 3 بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاران استقبال کردند که برنامه داریم در آینده نزدیک فراخوان جذب فاینانس خارجی آن را اعلام و اسناد و مدارک آن را به زودی تهیه کنیم.
 
تأمین تجهیزات بنادر شمالی از محل منابع داخلی سازمان بنادر
مدیر‌کل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر درباره تأمین تجهیزات در بنادر شمالی کشور اظهار داشت: در بنادر انزلی، امیرآباد و بندر نوشهر از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی برای تأمین تجهیزات سرمایه‌گذاری شده است که امیدواریم تا سال آینده نیاز تجهیزاتی این بنادر ‌تأمین شود.
 
اختصاص 100 میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات بنادر شمالی
رزازان افزود: البته در کنار این موارد پورت‌اپراتورهای بنادر نیز خود سرمایه‌گذاری کرده و به عنوان فعالان ترمینال از محل تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی تأمین تجهیزات را انجام داده‌اند، این تسهیلات توسط سازمان بنادر ارائه می‌شود و تاکنون به نتیجه مطلوبی رسیده است.
 
مدیر‌کل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر گفت: تعدادی از این تجهیزات تا اواخر سال آینده وارد می‌شود و تعدادی دیگر نیز تا 6 ماهه ابتدای سال 94 وارد بنادر شمالی کشور می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.
 
رزازان اظهار داشت: رقمی که برای تأمین تجهیزات بنادر شمالی کشور اختصاص داده‌ایم حدود 100 میلیارد تومان از محل تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.