بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

جذب کارورز برای طرح پایش و مطالعات شبیه سازی سواحل ایران

جذب کارورز برای طرح پایش و مطالعات شبیه سازی سواحل ایران
|

تین نیوز | سازمان بنادر و دریانوردی در راستای طرح «پایش و مطالعات شبیه سازی سواحل ایران» کارورز می پذیرد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ، سازمان بنادر و دریانوردی به استناد نظامنامه کارورزی طی ابلاغیه شماره 138069 مورخ 3/12/90 دبیرخانه شورایعالی اشتغال و مطابق وضعیت موجود بخش حمل‌ونقل و مسکن و با توجه به شروع مراحل جدیدی از طرح "پایش و مطالعات شبیه سازی سواحل ایران" در محدودۀ سواحل استان سیستان و بلوچستان (سواحل مکران)، در قالب شرح خدمات این پروژه از دانشجویان و فارغ التحصیلان در رشته های مهندسی عمران، سازه­های دریایی،‍ سازه­های هیدرولیکی، ژئوتکنیک، محیط زیست، فیزیک دریا، سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی، منابع طبیعی گرایش آبخیزداری، مدیریت اجرایی MBA و مهندسی صنایع جهت گذراندن دوره 11 ماهه کارورزی دعوت به مصاحبه می کند.
 
 محمد­رضا الهیار، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر با اعلام این خبر افزود: مطالعات زیربنایی در مهندسی دریایی از اساسی ترین مباحث در طراحی سازه­های ساحلی و فراساحلی و حفاظت از سواحل می باشد چرا که محیط دریا دارای پیچیدگی­ها و پدیده­های وی‍ژه­ای می­باشد و همین امر اهمیت شناخت دقیق از پارامترهای دریایی برای ساخت انواع سازه­ها (فاز صفر طراحی) را دوچندان می­نماید. بر این اساس سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی اصلی امور دریا و دریانوردی و در راستای وظایف حاکمیتی خود از اواسط سال 1384 اقدام به تعریف طرح ملی گسترده­ای با عنوان «پایش و مطالعات شبیه سازی سواحل ایران» نموده است که تا کنون 4 مرحله از این طرح به ترتیب در محدوده­های: 1. خلیج چابهار از سواحل استان سیستان و بلوچستان، 2. خلیج نایبند تا بندر دیر از سواحل بوشهر، 3. بندر دیر تا شرق بوشهر و 4. سواحل استان هرمزگان، به پایان رسیده است. فاز پنجم این طرح کلان در محدوده سواحل دریای خزر رو به اتمام بوده و در حال حاضر فاز ششم آن در سواحل مکران آغاز شده  است.
 
همچنین وی اعلام کرد: دوره های کارورزی امکان و فرصت مناسب را برای آشنایی فارغ التحصیلان با محیط کار واقعی فراهم می نماید و یکی از راهکارهای عملی جهت مقابله با معضل فقدان تجربه در به کارگیری آموخته های نظری و اتصال نهاد دانشگاه به صنعت می باشد. گذراندن این دوره علاوه بر تقویت قابلیت­های فنی فارغ التحصیلان موجب افزایش میزان شناخت علاقه­مندی­ها در جهت انتخاب وظایف شغلی آینده آنان می­گردد و الگویی از ارتباطات و رفتارهای سازمانی را در اختیار آنان قرار می­دهد. در این دوره­ها کارورزان در یک بازه 11 ماهه به فعالیتهای کارشناسی و علمی در راستای رشته تحصیلی خود خواهند پرداخت و در پایان دوره به هر یک از کارورزان گواهینامه رسمی اعطا می گردد.
 
به گفته الهیار تاکنون بیش از  30 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان نیروی کارورز در قالب طرح مذکور مشغول به کار گردیده اند و بخش عمده­ای از این کارورزان از همین طریق جذب بازار کار و صنعت کشور شده­اند. وی دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم را برای آقایان الزامی دانست و درخصوص مقاطع تحصیلی اشاره نمود که متقاضیان می توانند فارغ التحصیل دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته های یاد شده باشند.
 
علاقه مندان می توانند ضمن مطالعه پایگاه اینترنتی پایش و مطالعات شبیه سازی سواحل ایران به آدرس http://irancoasts.pmo.ir  نسبت به تکمیل و ارسال سوابق تحصیلی و کاری و همچنین فرم تقاضای کارورزی از طریق نمابر 84932279 و نیز آدرس پست الکترونیکی cped@pmo.ir  اقدام نمایند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.