بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ تهیه دانش افزار فرایند ساخت و مدیریت کشتی برای اولین بار در کشور

◄ تهیه دانش افزار فرایند ساخت و مدیریت کشتی برای اولین بار در کشور

وبلاگ تین نیوز، رضا محمد علی بیگی | ضرورت تهیه دانش افزار فرایند ساخت و مدیریت کشتی را وقتی احساس کردم که پس از 8 سال دریانوردی بین المللی در سمت افسر مهندس مکانیک، و علاقه مندی به صنعت کشتی سازی تصمیم گرفتم تا اطلاعات خود را در حوزه ساخت و مدیریت کشتی بیش از پیش نمایم و وارد این حوزه از صنعت دریایی شوم.

بدین منظور از بعضی از دوستان که در یاردهای کشتی سازی و شرکت های مطرح کشتیرانی مشغول به کار بودند تقاضای راهنمایی و کمک نموده و خود نیز همزمان در شرکت صدرا و موسسه رده بندی لوید آلمان مشغول به کار گردیدم، ولی در کمال ناباوری دیدم که دوستان و همکاران، اطلاعات و درس آموخته های خود را که طی 10 سال کار در کارخانه های کشتی سازی و شرکت های کشتیرانی به دست آورده بودند را
به طور سیستماتیک و مهندسی شده در اختیار ندارد! بلکه اطلاعات را بطور ناقص و پراکنده در اذهان خود جای داده اند.

اطلاعات و روش انتقالی که هر علاقه مند تازه واردی را دچار یاس، ناامیدی و درهم ریختگی شدید ذهنی در این حوزه ها می نمود، درهم ریختگی که حس عدم اعتماد و باور را در ذهن مخاطب نسبت به این صنعت ایجاد و یا افزایش می داد.

لذا بر آن شدم تا با درک مفهوم مدیریت دانش، انواع بیمه، روش های تامین مالی، مدیریت کشتی، مطالعه کتب ارزشمند مرتبط با فرایند طراحی و ساخت کشتی، مشورت با صاحب نظران داخلی و خارجی در قالب بازدیدهای میدانی و تشکیل جلسات فنی و سازنده، نقشه راه خود را در جهت تهیه دانش افزاری کامل و جامع، تدوین و اجرایی نمایم. در همین راستا و با هزینه شخصی، تلاش و همت مداوم، مدد صاحب نظران داخلی و خارجی و نیز مهمتر از همه صبوری و حمایت همسر گرانقدرم، توانستم طی مدت زمان دو سال دانش افزاری را به زبان انگلیسی تهیه نمایم که به جد و به اعتقاد تمامی صاحب نظران بین المللی، منحصر به فرد، کاملا کاربردی، ساده و سیستماتیک می باشد.

دانش افزاری که مخاطب آن با حداقل آگاهی و دانش از صنایع دریایی، ظرف مدت زمان 160 ساعت آموزش اصولی و نوین (تئوری و عملی) به چنان شناختی از این صنعت دست می یابد که قادر خواهد بود در قالب مدیر یا کارشناسی توانمند و آگاه در شرکتهای فعال و مرتبط با صنعت کشتی سازی و کشتیرانی از قبیل تامین کنندگان مالی، موسسات آموزشی و تحقیقاتی، سازندگان و تامین کنندگان مواد و تجهیزات، بیمه گران، موسسات رده بندی، مراجع دریایی، شرکت های مدیریت کشتی، سازمان ها و انجمن های
بین المللی دریایی، طراحان و سازندگان کشتی و مهندسین مشاور مشغول به فعالیت گردد.

در دانش افزار مذکور، مخاطب فرایند کامل طرحی و ساخت کشتی و سپس مدیریت کشتی در فاز بهره برداری را آموخته و با نقش، وظایف و مسئولیت های هر یک از گروها یا ذینفعان آشنا می گردد. در این دانش افزار سعی گردیده تا با کمک طراحی مدلهای تعاملی ذینفعان و در قالب لینک گذاری و کلیک بر روی هر موضوع و یا محل مورد نظر، مخاطب در کوتاهترین زمان و با بیشترین دقت به موضوع مورد علاقه دست یافته و منابع مرتبط با موضوع را شناسایی، دانلود و استفاده نماید.

در پایان می بایست به این نکته توجه نمود که تصمیم در خصوص تهیه دانش افزار فوق به زبان انگلیسی به منظور تفهیم و درک صحیح و ساده مخاطب از مطالب فنی ذکر شده در آن می باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • استاد دانشگاه

    با سلام خدمت استاد گرانقدر، آقای مهندس رضا محمد علی بیگی، خیلی خوشحال شدم که بالاخره تصمیم گرفتید تا موضوع مهم فوق را به اطلاع جامعه دریایی کشور برسانید. به جامعه دریایی کشور به ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت های کشتیرانی و کشتی سازی و دانشگاه های دریایی کشور توصیه می کنم تا در قالب سمینار و یا نشستی تخصصی، با قابلیت های بسیار خوب این دانش افزار آشنا و از خالق آن قدردانی ویژه ای گردد. به اعتقاد من که ۱۰ سال است در ایران و خارج از آن مشغول به تدریس در دانشکده های مختلف دریایی می باشم، کمترین پاداش به پدید آورنده آن، عطای مدرک دکتری در این رشته می باشد. تا بلکه دیگر کارشناسان دریایی کشور هم متوجه این موضوع مهم گردند که یک کارشناس هم با خلق ایده های جدید و کارساز می تواند موفق به دریافت مدرک دکتری و تدریس در دانشگاه گردد. کاری که در سیستم آموزشی و پژوهشی کشورهای اروپایی بسیار رایج است. بیاییم از افرادی مثل آقای مهندس محمد علی بیگی بدین صورت قدردانی نماییم و قدر و منزلت افراد دلسوز و میهن پرست را بیشتر از پیش بدانیم.