بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

۱۰ میلیون دلار ترانزیت خارجی از منطقه آزادچابهار

۱۰ میلیون دلار ترانزیت خارجی از منطقه آزادچابهار

تین نیوز | مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 10 میلیون دلار ترانزیت خارجی از منطقه آزادچابهار صورت گرفته است.


حامد علی مبارکی با اشاره به اینکه رخداد مهم توافق هسته ای و به طبع آن دوران پساتحریم در طول ده ماهه سال 94 باعث تحول بزرگی در جهت توسعه اقتصادی این منطقه به لحاظ پویایی از حیث جذب سرمایه گذاران خارجی به خصوص در بخش ترانزیت خارجی شده است، گفت: دراین راستا سرمایه گذاران زیادی چابهار را به جهت قرار گرفتن در آبراههای بین المللی و به صرفه بودن ترانزیت کالا انتخاب کرده به طوری که در مدت زمان یاد شده مبلغ 10 میلیون دلار ترانزیت خارجی کالا ازاین منطقه صورت گرفته است. 
 
وی ادامه داد: برابر آمارهای ارایه شده در بخش صادرات، 7.5 میلیون دلار صادرات به سرزمین اصلی و 4.5 میلیون دلارانواع کالاهای تولیدی و فرآوری شده ازاین منطقه به خارج از کشور صادرشده است.
 
وی اظهار کرد: کالاهای وارداتی مشتمل بر 212 میلیون دلار کالای تجاری مصوب هیئت وزیران، 127 میلیون دلار کالای غیر مصوب، 119 میلیون دلار کالای مسافری، هفت میلیون دلار واردات خودرو و10 میلیون دلارماشین آلات جهت بازسازی در واحدهای تولیدی و واردات مواداولیه جهت واحدهای تولیدی 48 میلیون دلار بوده است.
 
وی در ادامه کالاهای صادر شده را شامل؛ بال کوسه، مواد شیمیایی، پوشاک مستعمل، پتو، روغن تصفیه شده بیان کرد که به خارج از کشور و چای بسته بندی شده، دستگاههای فتوکپی و تکثیر، پتو و فیوز مینیاتوری به سرزمین اصلی صادر شده است، عنوان کرد.
 
مبارکی گفت: کالاهای وارداتی یاد شده توسط 13 هزار TEU کانتینر و419 شناور شامل؛ 367 فروند لنج باری و 52 فروند کشتی وارد منطقه آزاد چابهار شده اند که عمده این کالاها مواد غذایی، لوازم برقی خانگی، پوشاک، لوازم یدکی خودرو، ظروف، لاستیک، برنج و.. بوده که به صورت تجاری ترخیص و وارد سرزمین اصلی شده اند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور وارد فضای بدون تحریم شده است و هیئت های اقتصادی از کشورهای مختلفی جهت استفاده از مزیت های این منطقه وارد چابهار شده اند امید می رود در آینده ای نزدیک جهشی بزرگ در این منطقه صورت پذیرد.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.