بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / پرواز قطعات یدکی هواپیما به ایران

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / پرواز قطعات یدکی هواپیما به ایران

تین نیوز | خبرهایی درباره ورود قطعات یدکی هواپیما به ایران و از سرگیری پرواز 30 درصد از ناوگان زمین گیر، از جمله مهم ترین اخبار حمل و نقل هوایی ایران در هفته گذشته بود.

به گزارش تین نیوز، هفته گذشته، اخباری با این مضمون منتشر شد که وزارت خزانه داری آمریکا، به شرکت های بوئینگ و جنرال‌الکتریک اجازه داده تا طبق توافق نامه هسته ای ایران و کشورهای 1+5 اقدام به صادرات قطعه به ایران کنند.

جنرال‌ الکتریک در همین زمینه اعلام کرد که وزارت خزانه داری آمریکا درخواست تعمیر ۱۸ موتور هواپیماهای فروخته شده به ایران را پذیرفته است. این هواپیماها تا اواخر ۱۹۷۰ میلادی به ایران تحویل داده شده بودند.

این شرکت ها، این تعمیرات را در مراکز متعلق به جنرال الکتریک یا شرکت آلمانی "ام‌‌.تی‌.یو آئرو انجینز" که اجازه چنین کاری را دارد، انجام خواهند داد.

به گفته سخنگوی بوئینگ، این شرکت هم اجازه مشابهی دریافت کرده و قرار است با مقامات ایرانی تماس بگیرد. وی تاکید کرده که این اجازه، تنها برای اجزایی صادر شده که پروازی امن را برای بوئینگ های قدیمی فروخته شده به ایران، ضمانت می کند و آنها مجاز به فروش هواپیماهای جدید به ایران نیستند.

30 درصد هواپیماهای غیرفعال وارد ناوگان می‌شوند
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به صدور مجوز وزارت خزانه داری آمریکا برای صدور قطعات هواپیما از شرکت‌های بوئنیگ و جنرال الکتریک به ایران، گفت: خوشبختانه وزارت خزانه‌داری آمریکا این مجوز را صادر کرده اما هنوز از سوی این شرکت‌ها تماسی با شرکت‌های ایرانی گرفته نشده است و امیدواریم که به زودی این تماس برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه با ورود این قطعات 30 درصد از هواپیماهای خوابیده به ناوگان فعال کشور بازمی گردد، گفت: برخی از شرکت های اروپایی مانند ایرباس و فوکر که وابسته به شرکت های آمریکایی هستند هم با ارایه این مجوز می توانند با شرکت های ایرانی ارتباط برقرار کنند.

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در نیمه اول سال
عباس آخوندی، وزیر راه، درباره آزادسازی نرخ‌های حمل و نقل در سال جاری افزود: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در 6 ماه ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.

تعلیق مجوز ۱۰۸ دفتر خدمات مسافرت هوایی در سال 92
مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: بر اساس بند الف از ماده یک آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی طی سال گذشته در مجموع 230 مجوز صادر شد که از این تعداد 67 مجوز مربوط به تهران و 163 مجوز مربوط به شهرستان بوده است.

وی تعداد مجوزهای لغو شده در مدت مذکور را 44 فقره اعلام کرد و افزود: همچنین بر اساس بازرسی های به عمل آمده از دفاتر خدمات مسافرت هوایی در کل کشور توسط بازرسان کمیته فنی سازمان هواپیمایی کشوری طی مدت مزبور 108مجوز به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات و تطبیق با آئین نامه دفاتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شد.

به گفته وی، همچنین 76 مجوز به جهت رفع مشکلات آئین نامه ای در بازرسی های کارشناسان کمیته فنی و رضایت شاکیان پرونده های مطرح شده، رفع تعلیق شد.

بررسی عملکرد سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها در زمینه تاخیر پروازهای نوروزی، توسط کمیسیون عمران
محمد فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برگزاری جلسه مشترک میان کمیسیون عمران مجلس و دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی، گفت: اعتراضاتی به حوزه سازمان هواپیمایی و به ویژه درباره تاخیرات پروازها بود و مقرر شد تیمی متشکل از سازمان هواپیمایی و مجموعه وزارت راه، درباره عملکرد خود سازمان هواپیمایی و شرکت های هواپیمایی و خدمات هوایی، تشکیل شود تا گزارشی درباره علت این تاخیرها و نابسامانی ها به کمیسیون ارسال کنند.

جابجایی بیش از 2میلیون و 200هزار مسافر نوروزی از طریق هواپیما
علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی، گفت: از 24 اسفندماه 92 تا 15 فروردین ماه جاری، 981 هزار و 868 مسافر در مسیرهای بین المللی با 5 هزار و 987 پرواز توسط شرکت های داخلی و خارجی و یک میلیون و 254 هزار و 890 مسافر با 9653 پرواز داخلی توسط شرکت های هواپیمایی داخلی جابجا شدند.

به گفته وی، در مجموع تعداد مسافر جابجا شده در مسیرهای داخلی و خارجی در ایام سفرهای نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 32درصد رشد و تعداد مجوزهای پروازی صادره برای این ایام با 31 درصد رشد مواجه شد.

همچنین، ابراهیم شوشتری، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها، گفت: از 25 اسفند 92 لغایت 15 فروردین سال جاری 5 هزار و 767 نشست و برخاست بین‌المللی در فرودگاه‌های کشور صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به تعداد یک هزار و 886 مورد افزایش نشان می‌دهد.

شوشتری همچنین میزان پروازهای داخلی را 9 هزار و 215 پرواز اعلام کرد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 868 پرواز صورت گرفت شاهد رشد 6.1 درصدی نشست و برخاست پروازهای داخلی هستیم.

به گفته شوشتری در 21 روز ایام نوروزی در مجموع 25 هزار و 641 پرواز صورت گرفت که افزایش 12.3 درصدی نسبت به سال گذشته در ایام مذکور را نشان می‌دهد.

سازمان هواپیمایی در انتظار دستور انجام پرواز ایران ـ آمریکاست

حمید حبیبی، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این‌که از سال گذشته آمادگی تکنیکی و فنی انجام پرواز ایران ـ آمریکا را داریم گفت:‌ در مباحث سیاسی، هنوز چیزی درباره برقراری این پرواز به ما اعلام نشده است.

وی گفت:‌ به لحاظ تکنیکی و فنی هم شرکت‌های هواپیمایی داخلی و هم برخی هواپیماها آماده برقراری پرواز ایران- آمریکا هستند، اما برای عملیاتی شدن این برنامه تصمیم‌گیری‌ بر عهده ما نیست.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.