بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

ایرلاین‌هایی که خیلی راحت حقوق مسافران را زیرپا می‌گذارد!

ایرلاین‌هایی که خیلی راحت حقوق مسافران را زیرپا می‌گذارد!
|

تین نیوز | بارها و بارها اتفاق افتاده است که شرکت‌های هواپیمایی داخلی حقوق مسافران پروازی را نه تنها زیرپا گذاشته‌اند بلکه حتی بابت این مسئله، از مردم هم عذرخواهی نکرده‌اند.
 
 وارد فرودگاه می‌شویم. نکند پرواز انجام شده باشد. نگاهمان به تابلو اعلام پروازها می‌افتد. چندین پرواز با تاخیر مواجه هستند. این مطلب را روی مانیتور می‌بینیم: "پرواز ... به مقصد ... با تاخیر انجام می‌شود."
 
می‌رویم روی صندلی مقابل دفاتر شرکت‌های هواپیمایی می‌نشینیم تا یکی پیدا شود درباره پروازمان صحت کند، علت را بگوید و از همه مهم‌تر حقوق مسافران رعایت شود اما هیچ خبری نیست.
 
از مسئول کانتر شرکت ... می‌خواهیم توضیح داد. او فرد دیگری را معرفی می‌کند. با فرد مورد نظر صحبت می‌کنیم و او هم فرد دیگری را معرفی می‌کند و خلاصه این دستان ادامه دارد.
 
مسافران پرواز ... یکی یکی صدایشان درمی‌آید. وقتی اعتراض می‌شود تازه مسئولان شرکت ... سراسیمه می‌رسند و دلایل مختلفی را بیان می‌کنند اما در نهایت نه تنها عذرخواهی نمی‌کنند بلکه حقوق مسافران نیز زیرپا گذاشته می‌شود.
 
وقتی مسافران می‌خواهند بلیت پرواز تاخیری را کنسل کنند و با پروازی دیگر بروند، گفته می‌شود باید بروند از همان جایی که بلیت تهیه کرده‌اند، خسارت دریافت کنند و حال شما تصور کنید یک خانواده به طور مثل چهار نفره با چه مشکلاتی در این شرایط در فرودگاه روبرو می‌شود.
 
با این وجود، برخی شرکت‌های هواپیمایی هم هستند که حقوق مسافران را رعایت می‌کنند و بابت تاخیرات پروازی، خدمات و در صورت لازم، خسارت پرداخت می‌کنند.
 
البته از سازمان هواپیمایی کشوری خبر می‌رسد که آئین نامه رعایت حقوق مسافران پروازی در آستانه نهایی شدن است.
 
علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفته است: در حال تدوین آئین نامه حقوق مسافر هستیم که تکمیل شده است و در جلسه‌های آتی شورای عالی هواپیمایی مطرح شده، به تصویب می‌رسد و پس از آن ابلاغ می‌کنیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این آئین نامه پس از تصویب نهایی اعلام عمومی می‌شود تا مردم حقوق خود را در شرایط مقابله با تاخیرهای پروازی بدانند.
 
در هیمن حال، عباس آخوندی وزیر را و شهرسازی هم ابتدای سال‌جاری در این باره گفته بود: در  زمينه تاخیرات پروازی دستور ويژه‌اي صادر شده است تا این موضوع با دقت بررسي شود كه اگر سوء مديريت شركت‌هاي هواپيمائي علت اين تاخيرها باشد با آنها برخورد جدي صورت گیرد.
 
وی، تصریح کرده بود: ايمني پروازها اولويت نخست وزارت راه است.
 
جزئیات تاخیرات پروازی در نیمه اول امسال
براساس آمار تأخیرات پروازی ایرلاین‌ها در نیمه اول امسال، یشترین تأخیرات نسبت به کل پرواز‌های انجام‌شده در مهرآباد، در مردادماه و کمترین تأخیر پروازها در فروردین‌ماه امسال بوده است، در این مدت ایران‌ایر و ماهان به طور متوسط بیشترین تأخیرات پروازی را داشته‌اند.
 
بررسی آمار تأخیرات پروازی شرکت‌های هواپیمایی در 6 ماه ابتدایی سال نشان از این دارد که ایران‌ایر و ماهان از بین 14 شرکت هواپیمایی فعال داخلی، دارای بیشترین تأخیرات پروازی و البته بیشترین تعداد پرواز هستند.
 
در ماه اول سال 93 که بخش زیادی از پرواز‌های نوروزی هم در این ماه انجام شده است، 14 ایرلاین فعال، 4هزار و 494 پرواز انجام دادند که از این تعداد، 1707 پرواز با تأخیر انجام شده است.
 
نسبت به کل پرواز‌های انجام شده در فروردین‌ماه، 38 درصد پرواز‌ها با تأخیر انجام شده است و میانگین تأخیر هر پرواز 27 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی سپاهان با انجام 14 پرواز، 4 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 25 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ایران-نفت با انجام 178 پرواز 77 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 25 دقیقه بوده است.
 
در فروردین ماه شرکت هواپیمایی کیش‌ایر با انجام 357 پرواز، 146 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 25 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی کاسپین با انجام 165 پرواز، 18 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 13 دقیقه بوده است.
 
در فروردین ماه شرکت هواپیمایی ایرتور با انجام 193 پرواز، 43 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 17 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ماهان با انجام 780 پرواز، 378 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 27 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی آسمان با انجام 856 پرواز، 267 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 24 دقیقه بوده است.
 
در فروردین‌ماه ماه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با انجام 808 پرواز، 397 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 43 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی زاگرس با انجام 293 پرواز، 134 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 25 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی آتا با انجام 369 پرواز، 117 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 25 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی قشم با انجام 281 پرواز، 55 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 12 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی اترک با انجام 53 پرواز، 16 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 22 دقیقه بوده است.‌
 
در فروردین ماه شرکت هواپیمایی معراج با انجام 54 پرواز، 13 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 11 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی تابان با انجام 93 پرواز، 42 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 37 دقیقه بوده است.
 
در ماه دوم سال سال 93 تعداد 14 ایرلاین فعال موجود، 4هزار و 784 پرواز انجام دادند که از این تعداد، 1945 پرواز با تأخیر انجام شده است.
 
نسبت به کل پرواز‌های انجام شده در اردیبهشت‌ماه، 41 درصد پرواز‌ها با تأخیر انجام شده است و میانگین تأخیر هر پرواز 31 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی سپاهان با انجام 20 پرواز، 4 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 13 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ایران-نفت با انجام 209 پرواز 120 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 34 دقیقه بوده است.
 
در اردیبهشت‌‌ماه شرکت هواپیمایی کیش‌ایر با انجام 322 پرواز، 140 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 28 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی کاسپین با انجام 250 پرواز، 51 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 11 دقیقه بوده است.
 
در اردیبهشت‌ماه شرکت هواپیمایی ایرتور با انجام 175 پرواز، 49 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 26 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ماهان با انجام 846 پرواز، 412 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 27 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی آسمان با انجام 829 پرواز، 233 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 21 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با انجام 806 پرواز، 419 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 60 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی زاگرس با انجام 392 پرواز، 201 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 31 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی آتا با انجام 459 پرواز، 187 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 37 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی قشم با انجام 284 پرواز، 63 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 12 دقیقه بوده است.
 
در اردیبهشت‌ماه ماه شرکت هواپیمایی اترک با انجام 25 پرواز، 10 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 25 دقیقه بوده است.‌
 
در این ماه شرکت هواپیمایی معراج با انجام 56 پرواز، 8 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 9 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی تابان با انجام 111 پرواز، 48 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 25 دقیقه بوده است.
 
بنابراین گزارش در خردادماه‌ 93 تعداد 14 ایرلاین فعال، 4هزار و 682 پرواز انجام دادند که از این تعداد، 2375 پرواز با تأخیر انجام شده است.
 
نسبت به کل پرواز‌های انجام شده در خردادماه، 51 درصد پرواز‌ها با تأخیر انجام شده‌ و میانگین تأخیر هر پرواز 42 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی سپاهان با انجام 22 پرواز، 5 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 15 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ایران-نفت با انجام 204 پرواز 125 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 53 دقیقه بوده است.
 
در خردادماه شرکت هواپیمایی کیش‌ایر با انجام 352 پرواز، 184 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 40 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی کاسپین با انجام 262 پرواز، 99 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 24 دقیقه بوده است.
 
در خردادماه شرکت هواپیمایی ایرتور با انجام 171 پرواز، 86 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 44 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ماهان با انجام 810 پرواز، 434 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 34 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی آسمان با انجام 690 پرواز، 303 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 43 دقیقه بوده است.
 
در خردادماه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با انجام 795 پرواز، 426 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 58 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی زاگرس با انجام 414 پرواز، 258 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 45 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی آتا با انجام 458 پرواز، 245 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 50 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی قشم با انجام 284 پرواز، 97 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 24 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی اترک با انجام 53 پرواز، 32 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 35 دقیقه بوده است.‌
 
در خردادماه شرکت هواپیمایی معراج با انجام 64 پرواز، 19 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 23 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی تابان با انجام 103 پرواز، 62 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 41 دقیقه بوده است.
 
در تیرماه سال 93 تعداد 14 ایرلاین فعال کشور، 4هزار و 214 پرواز انجام دادند که از این تعداد، 1640 پرواز با تأخیر انجام شده است.
 
نسبت به کل پرواز‌های انجام شده در تیرماه، 39 درصد پرواز‌ها با تأخیر انجام شده است و میانگین تأخیر هر پرواز 30 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی سپاهان با انجام 31 پرواز، 10 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 65 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ایران-نفت با انجام 198 پرواز 104 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 35 دقیقه بوده است.
 
در تیرماه شرکت هواپیمایی کیش‌ایر با انجام 297 پرواز، 110 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 26 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی کاسپین با انجام 226 پرواز، 46 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 15 دقیقه بوده است.
 
در تیرماه شرکت هواپیمایی ایرتور با انجام 168 پرواز، 42 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 17 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ماهان با انجام 719 پرواز، 269 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 19 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی آسمان با انجام 584 پرواز، 142 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 18 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با انجام 732 پرواز، 368 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 44 دقیقه بوده است.
 
در تیرماه شرکت هواپیمایی زاگرس با انجام 322 پرواز، 192 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 39 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی آتا با انجام 422 پرواز، 195 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 49 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی قشم با انجام 318 پرواز، 77 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 19 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی اترک با انجام 50 پرواز، 24 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 38 دقیقه بوده است.‌
 
در این ماه شرکت هواپیمایی معراج با انجام 41 پرواز، 7 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 10 دقیقه بوده است.
 
در تیرماه شرکت هواپیمایی تابان با انجام 106 پرواز، 54 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 33 دقیقه بوده است.
 
در مردادماه سال 93 تعداد 14 ایرلاین داخلی فعال، 4هزار و 786 پرواز انجام دادند که از این تعداد، 2466 پرواز با تأخیر انجام شده است.
 
نسبت به کل پرواز‌های انجام شده در مردادماه، 52 درصد پرواز‌ها با تأخیر انجام شده است و میانگین تأخیر هر پرواز 41 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی سپاهان با انجام 15 پرواز، 7 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 62 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ایران-نفت با انجام 190 پرواز 126 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 48 دقیقه بوده است.
 
در مردادماه شرکت هواپیمایی کیش‌ایر با انجام 337 پرواز، 155 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 42 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی کاسپین با انجام 227 پرواز، 105 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 40 دقیقه بوده است.
 
در مردادماه شرکت هواپیمایی ایرتور با انجام 227 پرواز، 105 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 40 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ماهان با انجام 786 پرواز، 392 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 27 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی آسمان با انجام 714 پرواز، 301 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 34 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با انجام 802 پرواز، 479 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 52 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی زاگرس با انجام 390 پرواز، 259 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 55 دقیقه بوده است.
 
در مردادماه شرکت هواپیمایی آتا با انجام 424 پرواز، 244 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 56 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی قشم با انجام 364 پرواز، 149 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 31 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی اترک با انجام 44 پرواز، 28 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 2255 دقیقه بوده است.‌
 
در این ماه شرکت هواپیمایی معراج با انجام 70 پرواز، 13 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 12 دقیقه بوده است.
 
در مردادماه شرکت هواپیمایی تابان با انجام 163 پرواز، 95 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 40 دقیقه بوده است.
 
در ماه پایانی تابستان‌ 93 تعداد 14 ایرلاین فعال کشور، 4هزار و 994 پرواز انجام دادند که از این تعداد، 2227 پرواز با تأخیر انجام شده است.
 
نسبت به کل پرواز‌های انجام شده در شهریورماه، 45 درصد پرواز‌ها با تأخیر انجام شده است و میانگین تأخیر هر پرواز 34 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی سپاهان هیچ پروازی انجام نداده است‌.
 
در شهریورماه شرکت هواپیمایی ایران-نفت با انجام 188 پرواز 92 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 31 دقیقه بوده است.
 
در ماه پایانی تابستان، شرکت هواپیمایی کیش‌ایر با انجام 363 پرواز، 207 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 44 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی کاسپین با انجام 236 پرواز، 75 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 29 دقیقه بوده است.
 
در شهریورماه شرکت هواپیمایی ایرتور با انجام 223 پرواز، 99 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 39 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ماهان با انجام 850 پرواز، 416 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 29 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی آسمان با انجام 817 پرواز، 334 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 33 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با انجام 777 پرواز، 419 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 50 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی زاگرس با انجام 417 پرواز، 204 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 35 دقیقه بوده است.
 
در شهریورماه شرکت هواپیمایی آتا با انجام 470 پرواز، 166 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 27 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی قشم با انجام 382 پرواز، 93 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 16 دقیقه بوده است.
 
در این ماه شرکت هواپیمایی اترک با انجام 56 پرواز، 35 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 49 دقیقه بوده است.‌
 
در این ماه شرکت هواپیمایی معراج با انجام 54 پرواز، 12 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 12 دقیقه بوده است.
 
در شهریورماه شرکت هواپیمایی تابان با انجام 161 پرواز، 75 پرواز تأخیری داشته و میانگین تأخیر هر پرواز این ایرلاین 29 دقیقه بوده است.
 
بنابراین گزارش در 6 ماه ابتدایی سال بدون در نظر گرفتن تعداد پرواز‌ها، شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و آسمان، ‌بیشترین تأخیرات پروازی را داشته‌اند؛ البته حدود 75 درصد پرواز‌های کشور توسط این سه شرکت هواپیمایی انجام می‌شود.
 
بیشترین تأخیرات پروازی نسبت به کل پرواز‌های انجام شده در مهرآباد، در مردادماه بوده است، در این ماه 52 درصد کل پرواز‌ها با تأخیر انجام شده و ‌میانگین تأخیر هر پرواز 41 دقیقه بوده است.
 
‌کمترین تأخیر پروازها در 6 ماه اخیر، با وجود افزایش سفر‌ها و زمان اوج سفر (پرواز‌های نوروزی)، در فروردین‌ماه امسال بوده است؛ در این ماه 38 درصد کل پرواز‌ها با تأخیر انجام شده‌ و میانگین تأخیر هر پرواز 27 دقیقه بوده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.