◄ الزام صدور صورت وضعیت برای تاکسیهای فرودگاهی
صدور و اخذ صورت وضعیت از جانب شرکت و راننده برای تمام سرویسها حتی کمتر از ۲۰ کیلومتر الزامی است و تخطی از آن تخلف محسوب شده و برای شرکت و راننده جریمه و محرومیت در پی دارد.
رانندگان تاکسیهای فرودگاهی بهتازگی با مشکل جدیدی مواجه شدهاند که موجب نگرانی آنها در مورد میزان تخصیص سهمیه سوخت این نوع ناوگان شده است.
به گزارش تین نیوز، به گفته رانندگان تاکسیهای فرودگاهی، این خودروها فقط برای سرویسهای شهرستان صورت وضعیت دریافت کرده و برای حمل مسافر به تهران بدون صورت وضعیت تردد میکنند.
این رانندگان عنوان میکنند با توجه به پیمایشی شدن تخصیص سهمیه سوخت تاکسیهای فرودگاهی و تاکسیهای سواریهای کرایه، از اول اسفند و با توجه به اینکه 90 درصد تردد این تاکسیها مربوط به تهران است، عدم دریافت صورت وضعیت برای تردد به تهران، چه تاثیری در سهمیه سوخت این خودروها دارد؟
بیشتر بخوانید:
عدم صدور و دریافت صورت وضعیت برای ناوگان فرودگاهی که به تهران تردد میکنند از سوی شرکتها و رانندگان، در حالی انجام میشود که به گفته یک مقام صنفی، طبق مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، صدور و اخذ صورت وضعیت از جانب شرکت و راننده برای تمام سرویسها حتی کمتر از ۲۰ کیلومتر الزامی است و تخطی از آن تخلف محسوب شده و برای شرکت و راننده جریمه و محرومیت در پی دارد.
همچنین با توجه به اینکه تخصیص سهمیه سوخت ناوگان فرودگاهی و سواری کرایه از ابتدای اسفند پیمایشی خواهد شد، دریافت نکردن صورت وضعیت موجب عدم بهرهمندی از سهمیه پیمایشی در این مسیرها شده و راننده را با مشکل کمبود سوخت مواجه میکند.
همچنین بر اساس مقررات، حداکثر میزان کمیسیون و عوارض پرداختی راننده در قبال صدور صورت وضعیت کد رهگیری دار، 20 درصد از کل مبلغ کرایه بوده و راننده موظف به پرداخت مبلغ آن است و در صورت اختلاف در این خصوص موضوع باید به سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ارجاع و در آنجا تعیین تکلیف شود.