◄ نحوه محاسبه حق توقف ناوگان باری؛ اجحافی دیگر در حق رانندگان
به جز هزینه های سنگین ناوگان اعم از فشار بر لاستیک و فنر و غیره به دلیل نگهداری بار صاحب کالا، این راننده و کامیوندار فرصت بارگیری وحمل کالایی دیگر را از دست خواهد داد و همین موجب خواهد شد به جز هزینه های تحمیلی ناوگان که بیمه شخص ثالث وحقوق راننده جزو آن است امکان کسب درآمدی دیگر و تولید خدمتی دیگر از او سلب گردد.
یک راننده کامیون رفع تمامی موانع تخلیه و یا بارگیری به موقع کالا که موجب توقف اجباری راننده و کامیوندار می شود را خواستار شد.
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی گفت: گاهی مشاهده می شود راننده و کامیوندار برای حمل کالا به مقصد یک استان اقدام کرده اند اما زمانی که راننده به مقصد می رسد صاحب کالا به دلایلی از تخلیه آن خودداری کرده و به بهانه اینکه حق توقف را پرداخت خواهد کرد، تخلیه را به روز بعد موکل می کند.
وی افزود: این در حالی است که به جز هزینه های سنگین ناوگان اعم از فشار بر لاستیک و فنر و غیره به دلیل نگهداری بار صاحب کالا، این راننده و کامیوندار فرصت بارگیری وحمل کالایی دیگر را از دست خواهد داد و همین موجب خواهد شد به جز هزینه های تحمیلی ناوگان که بیمه شخص ثالث وحقوق راننده جزو آن است امکان کسب درآمدی دیگر و تولید خدمتی دیگر از او سلب گردد.
وی با طرح این پرسش که آیا مسئولان صنفی و تصمیم گیرندگان در خصوص حق و حقوق مشروع صنف این موضوع را در نظر دارند که باید ارزش حق توقف ناوگان و راننده بالاتر از درآمدی باشد که راننده و کامیوندار به دلیل تاخیر در تخلیه بار از آن محروم شده است؟ در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: براساس چه معیار و مکانیزمی حق توقف ناوگان و راننده را محاسبه می شود؟! آیا جز این است که کار اقتصادی کردن باید صرفه اقتصادی نیز داشته باشد؟!
بکرانی اظهار امیدواری کرد تصمیم گیرندگان، حق و حقوق مشروع صنفی «هزینه فرصت از دست رفته» را در خصوص حق توقف ناوگان و راننده در نظر بگیرند.