بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ درخواست رانندگان کامیون برای بازنگری در نرخ تحمیلی کرایه ها از سوی ستاد تنظیم بازار

رانندگان کامیون در حالی مدتی پیش شاهد تعیین نرخ شاخص تن کیلومتر با هماهنگی ستاد تنظیم بازار بودند که جای خالی این ستاد را تعیین نرخ لوازم جانبی کامیون، قطعات خودرو و هزینه تعمیر و نگهداری ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای با تمام وجود لمس می کنند.

درخواست رانندگان کامیون برای بازنگری در نرخ تحمیلی کرایه ها از سوی ستاد تنظیم بازار
تین نیوز

رانندگان کامیون در حالی مدتی پیش شاهد تعیین نرخ شاخص تن کیلومتر با هماهنگی ستاد تنظیم بازار بودند که جای خالی این ستاد را تعیین نرخ لوازم جانبی کامیون، قطعات خودرو و هزینه تعمیر و نگهداری ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای با تمام وجود لمس می کنند.

به گزارش تین نیوز، یکی از فعالان صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفت: متاسفانه در دو سه سال اخیر جهت کنترل نرخ خدمات در حمل و نقل جاده ای ستاد تنظیم بازار که یک نهاد نظارتی است در کنترل نرخ کرایه های حمل کالا نظارت و در تعیین نرخ شاخص بر اساس تن بر کیلومتر دخالت دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان افزود: ستاد تنظیم بازار در حالی نرخ کرایه های حمل را کنترل و رصد می کند که هزینه های تعمیر و نگهداری و مایحتاج صنعتی در بازار آشفته امروز که نرخ های آن ساعتی و حتی ثانیه ای متغیر می باشد هرلحظه چالش های جدیدی را در حمل و نقل ایجاد کرده و تاثیر مخرب بر معیشت رانندگان و کامیونداران می گذارد.

خداداد بکرانی تاکید کرد: در جایی که لازم است کار تنظیم بازار و نظارت و کنترل با زیرساخت های کارشناسی شده پیش برود، متاسفانه نرخ های تحمیلی بر کرایه حمل کالا که سالانه با درصد ناچیزی کمتر از نرخ تورم و بدون توجه به هزینه ها و آنالیز قیمت های بازار لوازم و قطعات که واردات آن اکثرا غیر دولتی وآزاد صورت می پذیرد تعیین می شود.

وی گفت: یعنی در اصل نرخ خدمات و ارائه آن دولتی و دستوری و حتی تحمیلی است، ولی نرخ هزینه ها آزاد و باز و بدون نظارت و کنترل دولت بوده و همچون بازار شام هرکسی با هر قیمت و با هر کیفیتی در این بازار فعالیت دارد و حمل و نقل را با چالش های جدی روبرو کرده است!

این فعال صنفی افزود: در جایی که ستاد تنظیم بازار می تواند هزینه های تحمیلی بر ناوگان را کنترل کند حضور و نظارتی ندارد و در جایی که حمل و نقل با وضعیت موجود نوسازی ناوگان و هزینه ها و کمبود نیازهای اولیه روبروست و سرمایه گذاران واقعی در این حوزه با جان و مال برای دور زدن تحریم ها، پای کار حاضر بودند نرخ دستوری و نظارت دولتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: معیشت و سفره رانندگان و کامیونداران به عنوان سرمایه گذاران در این بخش اصلی ترین معیار در حمل و نقل جاده ای برای قضاوت درباره کارآمدی مسئولان خواهد بود و در حمل و نقل جاده ای وظیفه بالانس درآمد و هزینه ها به گونه ای که با جیب سرمایه گذاران واقعی یعنی رانندگان و کامیونداران همخوانی و تناسب داشته باشد به عهده ستاد تنظیم بازار و متولی حمل و نقل یعنی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای خواهد بود.

بکرانی ادامه داد: بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری ناوگان، واردات لوازم و قطعات بی کیفیت و عرضه آن با بالاترین قیمت و اختلاف قیمت در هر نقطه از نقطه دیگر، کمبود نیازهای اولیه جهت تولید خدمت، تلاطم بازار قیمت های ناوگان جهت نوسازی و ...موجب تشویش خاطر رانندگان و کامیونداران و صنف حمل و نقل جاده ای کالا شده است که از ضرورت بازبینی در تصمیمات ستاد تنظیم بازار حکایت می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهنام

    نظارت کننده ای نیست اقا، کمیسیون باربری میره بالا این مفت خورا رو کسی جلوشو نمیگیره پایانه ها الکیه انجمن باربریا بیخوده نظارت نمیکنن نمیگن چرا این قدر کمیسیون میگیرن

  • حسن

    با سلام متاسفانه خرم آباد صنف رانندگان و انتخاباتش برا همیشه تعطیل شد .یک کافی نت شده همه کاره ما خخخ .جدی میگم آقایان

  • راننده

    والله من که تاالان کرایه ای ندیدم زیاد شده باشه زیادش کردن ولی همش مال دلال بارو باربری میشه الان شما ترابرنت راننده کنید می‌بینید که کرایه صافی رانندها ازاون که بوده تازه ارزونترم شده یک میلیون روکرایه رفته ولی این یک تومنا باربری بیشترکمیسیون میگیره

  • ناشناس

    اقاکسی نیست بگه اینهمه کمسیون باربریاچرامیگیرن

  • مهرداد معروفی

    آقای مسول ازخواب بیدار شو این همه بی عدالتی برای چیه این جاده های داغون لوازم چند برابر بی کیفیت کمسیون باربری ها از همه بدتر آقا ما دردمون به کی بگیم

  • کریم

    شما هرچقدر هم کرایه رو بالا ببرید چون نظارتی نیست به جیب باربری و دلالان میره. البته که مقصر اصلی راننده ها هستند. باربری ها دنبال ماشین برگشتی به مقصد هستند. کرایه کامل رو از صاحب بار میگیرن چون ماشین برگشتی هست واسه اینکه خالی نره پول شام وناهار و گازوئیل رو به راننده میدن و راننده هم راضیه!!! صاحبان باربری ها و دلالان صاحب باغ و ملک و ویلا و شاسی بلند شدند راننده پول بیمه و لاستیک و تعمیر نداره ماشین افتاده گوشه گاراژ . اینه آخر وعاقبت ماشین داری و رانندگی تو ایران. اسنپ و پیک موتوری سگش شرف داره به ماشین سنگین که شب وروز تو جاده باشی حقتو دلال و باربری بخوره و تهش هم جون سالم بدر بردی و انشالله بازنشسته شده حقوقت کمتر از یه کارگر ساده باشه.

  • راننده آقا

    کسانیکه کمیسیون اضافه میگیرند و تعمیرکارهایی که دستمزد بیش از اندازه از راننده میگیرند و لوازم فروش های گرانفروش و همه ی کسانیکه براحتی حق راننده ها را میخورند مطمئن باشند از دماغشون در میاد از زن و بچه هاشون و از زندگیشون چند برابر در میاد

  • یوسف

    متاسفانه براین مافیاکه کمرکشوروانقلاب هدف کرده بشکنه به چشم دیگری نگاه میشه وگویی مسئولین حوزه حمل و نقل اصلابراین واقعیت واقف نیستند که بنده خودم بعدازبیست سال بودن دراین شغل سخت و سرمایه گذاری دراین شغل الانه دارم کم میارم چون میبینم که هرچی میگازم نمی‌رسم.خداوکیلی خانومم هرچی میخوادمیگم ایشالله این سرویس وبرم میگیرم ولی بازنمیشه.اونم همیشه درجوابم میگه این چه سرویسی بودکه هنوزبهش دست پیدا نکردی.خداوکیلی این کرایه هاومخارج همه روشرمنده ی زن و بچه هاشون کرده.کمی بهتربه مسائل بنگریم التماستون میکنیم