بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

هیچ کامیون اسقاطی از ناوگان خارج نشد/ فروش گواهی‌ های جعلی اسقاط

نایب رییس کانون انجمن صنفی کامیونداران با بیان اینکه در شرایطی که هیچ کامیون اسقاطی از ناوگان خارج نمی شود، ورود کامیون های جدید و نوسازی هیچ دردی را دوا نمی کند، گفت: همان کامیون هایی که گواهی اسقاط آنها به صورت جعلی فروخته شد در حال حاضر در بنادر بارگیری می کنند.

تین نیوز

نایب رییس کانون انجمن صنفی کامیونداران با بیان اینکه در شرایطی که هیچ کامیون اسقاطی از ناوگان خارج نمی شود، ورود کامیون های جدید و نوسازی هیچ دردی را دوا نمی کند، گفت: همان کامیون هایی که گواهی اسقاط آنها به صورت جعلی فروخته شد در حال حاضر در بنادر بارگیری می کنند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سید جلال موسوی درباره نوسازی ناوگان باری و ورود 27 هزار کامیون کمتر از 5 سال کارکرده به کشور اظهار داشت: در شرایطی که هیچ کامیون اسقاطی از ناوگان خارج نمی شود، ورود کامیون های جدید و نوسازی  هیچ دردی را دوا نمی کند و این مدل نوسازی هنر نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 60 هزار کامیون مازاد در ناوگان وجود دارد و در کنار آن شاهد حجم قابل توجهی از ناوگان فرسوده هستیم، گفت: در مقطعی 20 هزار دستگاه کامیون وارد کشور شد و قرار بر این بود که واردات کامیون منوط بر اسقاط یک کامیون دیگر باشد اما در همین حوزه هم شاهد زد و بندهایی بودیم بطوریکه یک گواهی اسقاط چند بار به فروش رسید و همین باعث شد که این شرط را بردارند.  

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران ادامه داد: هدف از نوسازی این بود که باید ترافیک را سبک کنیم چراکه میزان بار به اندازه تعداد ناوگان نیست و مدت انتظار نوبت بار طولانی شده است. یکی از دلایل بروز این شرایط هم این بود که ماشین های اسقاط از ترافیک خارج نشدند و همان کامیون هایی که گواهی اسقاط آنها به صورت جعلی فروخته شد در حال حاضر در بنادر بارگیری می کنند.

موسوی تاکید کرد: اساسا هدف از نوسازی این بود که با صرفه جویی در مصرف سوخت هوای پاک داشته باشیم چراکه میزان مصرف سوخت ناوگان اسقاط بسیار زیاد است و میزان مصرف ناوگان با متوسط عمر با اسقاط تفاوت فاحشی دارند. اما اتفاقی که افتاده این است که به جای گواهی اسقاط، پول آن را دریافت می کنند. واقعیت این است که کیسه دولت خالی  شده و اخذ پول به جای اسقاط محلی برای تامین درآمدها شده است.

وی افزود: باید توجه داشت به غیر از ناوگان فرسوده با بیش از 60 هزار ناوگان مازاد مواجه هستیم، وقتی کامیون اسقاطی از ناوگان خارج نمی شود، وارد کردن کامیون جدید هنر نیست و تنها ترافیک باری را بالا می برد و تعادل بین توزیع بار و ناوگان را بیشتر از این وضعیت موجود، بهم می ریزد و تبعات زیادی دارد.

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران با اشاره به ورود ناوگان بی کیفیت در دهه 80 اظهار داشت: ابتدای دهه 80 وقتی که ایران با سایر کشورها برای راه اندازی کریدور شمال – جنوب به توافق رسید، بلافاصله 16 هزار کامیون وارد ناوگان شد که حداقل کیفیت را هم نداشتند بطوری که پلیس راهور اعلام ممنوعیت این ناوگان را داد.

موسوی گفت: واردات این ناوگان با کیفیت حداقلی با اعتراض رانندگان هم همراه بود چراکه کامیون هایی که در سال های جنگ جهانی ساخته شده بودند امکان تردد داشتند اما کامیون های هوو متوقف شدند. در آن سالها بعد از توافق کریدور شمال- جنوب از هول حلیم به دیگ افتادند و به سرعت 16 هزار کامیون بی کیفیت وارد کشور کردند و گمان می کردند که تمام بار منطقه به کریدور شمال – جنوب در مسیر ایران سرازیر می شود. در نهایت دیدیم که باری هم وارد این مسیر نشد و الان هم این ناوگان بی کیفیت همچنان در ناوگان مانده است و هنوز هم کامیون های دوران جنگ جهانی کیفیت بسیار بالاتری نسبت به هوو های قدیمی دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جلیل غفاری

    خیلی ها پول نفت به خصوص اسقاطی ها به جیب زدند دریغ از اینکه حتی یک راننده صاحب ماشین نشد آیا نمیشه من خودم یک کامیون واردکنم و پلاک کامیون خودم را بزنم به ماشین جدید بدون دلال و بدون هزینه پلاک وگمرک و راهنمایی و رانندگی آن را تایید کند درصورت نیازتماس بگیرید تا توضیح بدم متشکر

  • جلیل غفاری

    مسئولان محترم قدری هم به فکر رانندگانی که بعداز حداقل سی سال صاحب یک کامیون کهنه شدند چه طوری بروند زیر قرض درحالیکه سنی از آنها گذشته چیزی که به وقتش هزینه پلاک وهزینه گمرک ماشین ما پرداخت شده چرا باید دوباره پرداخت کنیم

  • جلیل غفاری

    شما می فرمایید که شصت هزارکامیون اضافی داریم پس یک راننده آیا میتواند وام را پرداخت کند پس بهترین راه این است که کامیون راخود صاحب ماشین وارد کند حتی وام هم نمی خواهیم فقط از دولت محترم میخواهیم که ما را از پرداخت هزینه پلاک وگمرک معاف کند با تشکر

  • محمد مهدی هراتی زاده

    سلام خاطرم هست دهه پنجاه کامیونهای وایت ، اینترناشنال امریکایی را راحت واگذار می نمودند ولی تصادفات و مخصوصا واژگونی آنها در شیب و ضد شیب کوهستان زیاد بود همینطور واگذاریهای دهه های بعد که قدری سخت تر و کم حادثه تر بود.
    حالا بعد از پنج دهه دیگر حادثه ندارند چون راننده نداشت و تازه کار بودند، همین هم در مورد هوو و هر کامیونیکه دولت دخالت کند و راحت واگذار نمایند صادق است.
    ناوگان جدید را مردم آوردند و فروختند پس خریدار راننده با تجربه هست.
    اول باید حمل و نقل در سرمایه گذاری ، بهره برداری و بهره وری توجیه اقتصادی داشته باشد و از رانت ، حمایت، یارانه و بیگاری، دلالی آزاد بشه.
    دوم احیای رابطه استاد شاگردی و کارآموزی برای انتقال تجربه است، بنظرم ضرورت دارت مرکز آموزش رانندگی و صدور گواهینامه باید طراحی کنند، ورود هزاران دستگاه کامیون نیاز به مکانیزم تربیت نیروی کار ماهر دارد.
    موازنه عرضه و تقاضای خدمات با ناوگان فرسوده و رقابت در مسیرهای دور هزینه ساز است اما کاربرد مناسب آنها مشکلی ندارد

  • جابر

    خب جعلی نیست وقتی خود دولت این کارو انجام داده گواهی اسقاط جعلی نمیشه . در صورتی که خود دولت میتونست کامیون رو از رده خارج کنه و فقط به راننده مجوز بده که کامیون وارد کنه .نه بنگاه دار و دلال و بقال و سوپری سر خیابون برن ۵۰تا۵۰تا کامیون وارد کشور کنن اونم ۴برابر قیمت بفروشن .ماشین رو میخرن ۲۰هزار یورو میان میفروشن ۸۵هزار یورو .مملکت که بی درو پیکر باشه وضع میشه این

  • ناشناس

    چرا پت من بازی می کنید سوخت را آزاد کنید مصرف بالی سوخت آنها باعث خواهد شد خود به خود صرفه نداشته مجبور به نو سازی خواهند شد

  • دهقان

    دولت خودش پول از وارد کننده بگیره و ماشین فرسوده هم خودش بخره و جمع آوری کنه

  • مهدی اصلاحی

    سلام اگراسقاط ،انجام شودبطورصحیح هم حمل نقل نوسازی می شودهم وضع بارهم سوخت

  • ناشناس

    بازچه نقشه ای برای راننده بدبخت کشیده اید این حرفها را نمیتونستید دوسال پیش بگید

  • احمد

    کامیونی که اسقاط شده , یعنی کارت سوختش از سیستم پاک میشه ,, سهمیه سوخت نداره ,,,,, شماره vin و شاسی و موتور و پلاک هم به همین سرنوشت دچار میشه ,,,,, از سیستم معاینه فنی هم حذف میشه ,,,,,,, پایانه هم که براساس همین مدارک هویتی نوبت میده ,, لذا اونهم امکان پذیر نیست ,,,,,,, کارت و بیمه ماشین هم باطل میشه ,,,,, ماشین امکان تردد نداره ,,,,,, قضیه اسقاط , در ادامه , با این تفاسیری که مطرح میشه , بیشتر به تئاتر دیوانگان شباهت پیدا میکنه !
    اینکه چنین ماشینی مطابق گفته این مقام مسوول ,, سر از بنادر جنوبی و بارگیری در میاره ثابت میکنه که نوعی چرخه معیوب در دولت و نحوه مملکت داری وجود داره که مشکلات رو باز تولید میکنه ,,,,, یعنی تعامل بین اجزای دولت و نهادهای مرتبط با اون از یک طرف , و تعامل مردم با چنین سیستمی ,, از هر چندین سو معیوبه . موضوع ,, نوعا شباهت به این داره که دستگاه تصفیه هوایی با شعار هوای پاک ساخته بشه که کلی طرح و مخارج و هزینه در سطح ملی صرف اون بشه ,, ولی همون هوای قبلی و همیشگی رو تولید کنه ! و بعدها شواهدی دیده بشه , دال بر اینکه از اول هم قرار نبوده هوا پاک بشه !

  • سعید

    خدالعنتتون‌کنه‌.یک‌هفته‌هست‌که‌بارگیرم‌نیومده‌ماشینم‌داره‌خاک‌میخوره‌با‌کلی‌بدهی‌وقسط‌بیکارشدم.
    البته‌بایدبگم‌تعدادکمی‌بارهست‌اما‌تمامش‌زیرتعرفه‌‌‌‌که‌اونم‌باتوجه‌به‌هزینه‌استعلاک‌سرسام‌اورنمیصرفه.
    بدمعامله‌ای‌بااین‌قشرراننده‌‌کردیدهمروانداختیدبه‌جون‌هم‌برایه‌بار

  • ناشناس

    حاجی اینجا ایران است بارشوه دادن هرکاری میشه انجام داد