◄ پرداخت هزینه هایی که ربطی به رانندگان کامیون ندارد/ چرا رانندگان رابط مالی بین شرکت و صاحبان کالا شده اند؟
با وجود تورم بالا در کشور و افزایش روزانه قیمت ها، نپرداختن به موقع کرایه های حمل کالا به رانندگان کامیون یکی از مشکلات طولانی مدت آنان است که با وجود طرح چند باره آن و درخواست های متعدد رانندگان برای برطرف شدن این معضل، همچنان تصمیم خاصی برای رفع این مشکل انجام نشده است.

با وجود تورم بالا در کشور و افزایش روزانه قیمت ها، نپرداختن به موقع کرایه های حمل کالا به رانندگان کامیون یکی از مشکلات طولانی مدت آنان است که با وجود طرح چند باره آن و درخواست های متعدد رانندگان برای برطرف شدن این معضل، همچنان تصمیم خاصی برای رفع این مشکل انجام نشده است.
به گزارش تین نیوز، رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون فلاورجان در این زمینه گفت: چرا رانندگان کامیون باید هزینه های حمل که اختصاصا مربوط به صاحب کالاست را از جیب خود و در حین بارگیری پرداخت کنند ولی موقع دریافت کرایه صاحب کالا یا شرکت حمل و نقل با دریافت شماره شبا ویا کارت عابر بانک رانندگان را روزها معطل پرداخت کرایه می کنند ؟!
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی افزود: آیا تکنولوژی نمی تواند این مشکلات را مرتفع سازد ؟!آیا با وجود تکنولوژی به روز بانکی که تبادلات بانکی روزمره را به صورت الکترونیکی و در لحظه انجام می دهد، می بایستی رانندگان رابط مالی بین شرکت و صاحبان کالا باشند؟
این راننده کامیون اظهار کرد: اگر این چنین است، مبالغ و هزینه های حمل و پرداخت کرایه رانندگان کامیون هم به روش های سنتی و نقدی در حمل و نقل متداول و دادن شماره کارت عابر بانک و یا حساب شبا در موقع رسید بار و پرداخت کرایه حمل برای صاحبان کالا ممنوع شود.
بکرانی گفت: با این اقدام لااقل راننده در زمان تخلیه بار دست خالی به خانه بر نخواهد گشت و چشم انتظار دریافت کرایه ای که بابت خدمات انجام شده باید دریافت کند و حتی مبلغی که مختص صاحب کالاست، ولی بدون هیچ دلیل منطقی بابت هزینه های حمل به حساب صاحب کالا در زمان دریافت بارنامه از شرکت پرداخت می کند، نخواهد بود.
وی افزود: لذا شایسته است برای چنین چالش هایی در حمل و نقل بازنگری جدی صورت پذیرد و متولیان با یک حرکت حساب شده ظلم بزرگی را که اکنون در قبال قشر تلاشگر راننده و کامیوندار در حوزه حمل ونقل صورت می پذیرد، مرتفع سازید.
با سلام
اخه این چه استدلالیست اینگونه باشد باید گفت پس چرا کرایه ای که صاحب کالا نمی دهد شرکت حمل و نقل باید پرداختش را بعهده بگیرد روند حمل و نقل همچو زنجیر به هم پیوسته هست بهتره به جای حمله به شرکتهای حمل و نقل که همیشه مظلوم واقع می شوند صاحبان کالا را با رویه ای ملزم به پرداخت کرد
شرکتهای حمل مظلوم هستند؟...ظالم وپست که تا سی درصد کرایه را دریافت میکنید
داداش مظلوم خوب اومدی کل کرایه هست 5500 شما دو میلیون و پانصد نشستی سرجات پشت میزت داری کمیسیون میگیری آیا حقت اونقدر هست صدی چند داری حساب نمیکنی پول که شما داری میبری رو سفره واسه زن و بچه ات از پول نزول بدتره یا خوابی یا خودتو زدی به خواب
سلام واژه رابط مالی یا پرداخت نیابتی ... در این بده بستانها که قطعا مابه تفاوت در این موازنه های منفی و ناترازی حمل و نقل وجود دارد ناشی از تصمیمات شوارای هماهنگی ترابری است که به استناد قانون توسعه حمل و نقل میبایست موضوع بهینه سازیها و بهره وری را مد نظر قرار دهد.
از احکام قانون برنامه توسعه ۱۴۰۴ الزام به دولت الکترونیک و پول الکترونیک است لذا باید پرداختهای راسا آنی حقوق و دیون دولتی توسط ذینفعان باشد.
ردیف های حقوقی اسناد حمل در متن و ذیل باید اصلاح شود چون عملا قرارداد یکسویه تکسفره بدون صورتحساب با کف حداقل بیست درصد بدون فاکتور و حسابرسی و نظارت هدفمند گردیده است
کرایه به موفه که پرداخت نمیشه یه طرف هزینه های حمل یه طرف ، کمیسیونهای شصت درصدی یک طرف ، میگید بارنامه بگیرید تا سوخت براساس پیمایش شارژ بشه خب این محاسبه برچه اساسی است که ده هزارکیلومترپیمایش پونصدلیتردرنظرمیگیرید یکچهارم کمیسیونهایی که دادم را میشه گازوئیل آزاد لیتری ده هزارتومان بخرم سه چهارم دیگشم مال خودم میشه تصمیم گیرندگان چرا پاسخگونیستن؟
کشور را رها کنند بهتر اداره میشود
سلام خدمت همکاران زحمتکش و شرکت های باربری،راننده هم باید بارو حمل بکنه هم مسئولیت بارو داشته باشه وهم استرس بکشه وبیداری بکشه سرما گرما بکشه وارائه هم نتونه بگیره این ظلم در حق راننده هاست باربری پس کمیسیون مفت بگیره و اضافه هم بگیره و مافیای بار درست بکنه و هیچ مسئولیتی نداشته باشه اگه نمی خواهید در حق باربری ظلم نشه بکشید کنار شما باید از دولت مطالبه حق بکنید نه از راننده ،اگه مسئولیت نمی خواهید دولت سیستمی طراحی بکنه که راننده با صاحب بار طرف بشه وباربری رو حذف کنه تا این کمیسیونهای نجومی و زیر میزی بار وکسورات بی منطق وبی مورد حذف بشه
چرا رانندگان هم هزینه انبار کالا و بارگیری و کمیسیون بارنامه را بایستی نقدا پرداخت کند و بعد از رسیدن بار به مقصد با یک شماره کارت راننده که متحمل این همه سختیها و علافی در انبار ها و پایانه میشه
ظلم به رانندگان بی داد می کنه کمسیون بالا کرایه پایین هر چی کار می کنیم برا باربری و صاحب کالاست
شرکت های حمل و نقل فقط کمیسون میگیرند اون هم بدون نظارت سازمان، یه راننده از هزار فیلتر باید رد کنه تا به مرحلهای برسه که واجد شرایط بارگیری باشه، وقتی واجد شرایط بار گیری شد تاره گیر شرکت های حمل ونقل می افته کمیسیونهای چند برابری، اگر سازمان حمل ونقل مثل نانوایی ها کارت خوان مخصوص در اختیار باربری بده و وجه کمیسون رو فقط از کارتخوان مخصوص قبول کنه برخورد قاطع با شرکتهای حمل و نقلی که با کارتخوان دیگری کار میکنند انجام بده. همه چیز درست میشه.
خارج از اینکه پول بارنامه رو از جیب باید بدی حداقل تو ماه یک مورد هم داریم که پول کرایه هم پرداخت نمیشود صاحب کالا میگوید باربری بایدپرداخت کند و باربری میگویدصاحب کالا اونقدر این بازی رو انجام میدن تا راننده بخت برگشته خسته از تماس های بی حاصل و دیگه ول میکند قضیه رو خود بنده یه بار تو همین ماه از باربری اران اتحاد جناب اقای صالحی حمل کردم جهت نیروی انتظامی یزد که متاسفانه انقدر بازی ام دادن و دیدم نه۱۴۱ کاری میکنه نه اتحادیه و نه کسی از تماس گرفتن خسته شدم و بیخیال شدم اینه عاقبت قوانیین ما
با عرض سلام و ادب و احترام.واقعا ظلم بزرگی که در حق کامیونداران میشه اینه که کمیسیونهای نجومی که بصورت نقدی وآنلاین که باربریهای حمل و نقل دریافت میکنن وزمان تحویل بار به صاحب بار.دیگه هیچ مرجعی نیست که بگه آقای صاحب کالا چرا کرایه حمل کالایی که تحویل میگیری باید حداکثر تا ۴۸ ساعت پرداخت کنی پرداخت نمیشه که بعضی مواقع پرداختیها تا سه ماه طول میکشه.که این معادله به هیچ عنوان قابل قبول نیست
بعضی صاحبین کالالطف دارن خستگی آدم ودرمیارن،ولی خیلی هانتنهاهزینه ی باسکول اضافه تناژونمیدن،بلکه بوده که بنده باربردم،بعدازدوسال دوندگی دنبال کرایه ،خونه ی طرفموپیداکردم وگیرش انداختم،طرف خیلی راحت گفته برشکست کردم ندارم بدم،باربری هم هیچ کاری نکرده،،،اخه این چطورکارکردنیه،باربری کارگر پمپ بنزین همه همه هزینه هاشونونقدمیگیرن از راننده ولی به کرایه راننده که میرسه.درعرض چندوقت پول اتوبانها،جریمه هاحتی ورودی،پایانه هاومخارج ماشین چندبرابر شده ولی کرایه تکونی ندادبه خودش،،فقط راننده بازنده میشه.هیچکس هم به فکر این قیورمردان صنعت حمل و نقل نیست
فشار آوردن ناحق به قشر زحمت کش راننده خطر آفرین است اگر یک ماه رانندگان دست از کار بکشند چه فاجعه ای در جامعه رخ می دهد پس می طلبند مسولیت در این خصوص چاره اندیشی کنند تمام در آمده راننده در جیب شرکت های حمل نقل و دلالان آنها می رود دست این افراد مفت خورهم باید کوتاه شود چرا نصف کرایه باید به جیب شرکت های باربری بره وبعد از گذشت چند ماه کرایه ها واریز بشود راننده از کجا هزینه های خودرواش را تامین کند
باسلام
لطفا فکری بحال کمسیون های زیادی کنید یه بارنامه دارن ۷ الی ۸ تومن میگیرن
البته در بیشتر نقاط ایران شرکت های حمل نقل یکی از نماینده های خود را به عنوان دلال گذاشته اند که بارها یشان را بفروشد که در دو مرحله از حق رانندگان بخورن یکی موقع پیداکردن بار یکی در زمان صدور بارنامه بیشتر یا تخلف در معادن و کار خانه جات کاشی میلگرد وگچ وسیمان و ذوب آهن ها هست
این مشکل همیشگیه. من خودم در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ از چهاردانگه ی تهران به شرکت هیمالیا واقع در خیابان مرغک کرج بار برده ام و هنوز کرایه آن واریز نشده. امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ هست. چرا باید کمیسیون بار نقدی کارت به کارت بشه اونم با برنامه ی گوشی خود راننده تا مالیات نقل و انتقال هم از جیب راننده باشه، درحالیکه کرایه ی راننده هنوز واریز نشده و هر وقت بابت کرایه زنگ میزنم، کسی پاسخ نده؟
پول کمیسیون بالا و انبار داری همه هزینه های دیگر رو راننده باید از جیبش نقدی پرداخت کنه بعد چشم انتظار بشینه کی براش واریز کنن از اون طرف هم اداره مالیات دولت نشسته ببینه واریزی حسابها ما چقدر هست ازش مالیات بگیرن یارانه مون رو قطع کنن
باعرض. سلام به رانندگان عزی،وزحمتگش بنده یه مدتی کامیونت قسطی خوردیم قبلا ۲۵ سال راننده تانک بودم یه شرکتی اعلام بار میکنه از احمد آباد مستوفی کرایه یک میلیون وقتی بارنامه صادر میشه کرایه توی بارنامه ۳میلیونه میگن بار شهری دفترشونم بهترین جای منطقه ۲۲ تهرانه باررو از مادیران میگره وبه ما میده لطفا رسیدگی کنید بااین همه گرونی وسایل ولاستیک وغیره به دادمان برسیدممنونم
مسعولین خودشون نادرست هستن که اجازه دادن درامد راننده ها رو بدزدن
واقعا دم شما گرم آقای بکرانی واقعا دست میزاره رو مشکلات اصلی رانندگان .بله گاهی برخی شرکتها بخصوص شرکتهای دولتی ماهها کرایه راننده ها را پرداخت نمیکنند
سلام منم یه بار رفت و برگشت از یزد بردم دهاقان ۶۲۰۰ کلش ۸۲۵۰ الان یک هفته کرایم را نمیده گوشیش را هم جواب نمیده
وقتی هرج و مرج فراوان شده هرکس به اندازه خودش از کرایه راننده مثل گوشت نظری میبره ومیبرند ،کرایه از تبریز زد برای رفسنجان 18,500به راننده داد نه میلیون نه میلیون و پونصد خورد بارنامه پس از رسید بود راننده کمسیون نداده ولی کرایه هم نگرفته اکثر باربری ها دستگاه پز میوه فروشی وغیره رو آوردن برای فرار از مالیات که کمتر بخواهند مالیات بدهند بعضی هم موقع کمسیون گرفتن کارت راننده رو میگیره میره پایه خودپرداز انتقال میده ،هزار ترفند و دوز و کلک به کار میدن که یک وقت ضرر نکنند
هرکس به طریقی تواین باربری ها قانون رو دور میزنه
دیروز یه بار از ساوه زدم برای هایپر استار اصفهان گفت فردا تخلیه میشه اومدم اصفهان رفتم مدارک دادم میگه که فردا تخلیه میشه زنگ زدم باربری بهش گفتم شما گفتید فردا میگه تو بارنامه تاریخ تخلیه هست به من ربطی ندارد،اقا من به حرف باربری اعتماد کردم آقا ببخشید که دیگه اعتماد مرد چالش کردیم ولی شما اعتماد نکنید ،همه جوره کلاه سرمون میزارن کمسیون زیادی میگیرن ،توسامانه استعلام کرایه حداقل ثبت میکنند که کمسیون کمتر بشه مالیات کمتر بدن ،اینم یه جوری کلاه برداری
خدا لعنت کنه این شرکتهای حمل و نقل و که خون راننده رو میخورن بخدا قسم پولی که میبرن خونه حرامه چون این پول حق رانندس
جالبه توی تمام اصناف بازرس داره یه پفک میری بخری نرخ داره و هر چیزی که هزار تومن گرونتر بدن تعزیرات داره و میرن پدر طرف و در میارن ولی متاسفانه این باربری ها هیچ نظارتی روش نیست
یه بار بهت میدن چند میلیون ازت میگیرن اونوقت توی بارنامه دریافتیشون یه مبلغ ناچیزه
لعنت به ترابر نت لعنت به باربری ها
کمیسیون بالا جریمههای رانندگی عوارض آزادراهی جادههای پر از دستانداز مشکل تامین سوخت و گازوئیل استرس سرقت از بار و ضربه خوردن به بار قیمت بالای لوازم یدکی اینها باعث شده که دیگه رانندگی به عنوان یک شغل ارزشی نداشته باشه