◄ پاسخ رئیس هیأت مدیره «رجا» به سوالی درباره سرعت پایین قطارهای ترنست
شرکت حملونقل ریلی رجا، برای سومین سال متوالی از مسافرانی که بیشترین سفر و بیشترین امتیاز را در باشگاه مسافران این شرکت، کسب کرده بودند، قدردانی کرد.
شرکت حملونقل ریلی رجا، برای سومین سال متوالی از مسافرانی که بیشترین سفر و بیشترین امتیاز را در باشگاه مسافران این شرکت، کسب کرده بودند، قدردانی کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت رجا، مراسم قدردانی از اعضای زمرد باشگاه مسافران رجا با حضور رئیس هیأت مدیره، معاون اجرایی و جمعی از مدیران، در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد.
علیرضا محمودی رئیس هیأت مدیره شرکت رجا در این مراسم با بیان اینکه حضور تعداد مدیران تصمیم ساز شرکت رجا در این جلسه، موید اهمیت و جایگاه مسافر نزد این شرکت است، گفت: برای بیان نقاط قوت و نقاط ضعف یک سازمان، هیچ کس شایستهتر از مشتری نیست و خوشحالیم که شنونده نظرات کسانی هستیم که به ما اعتماد داشته و بیشترین آمار سفر ریلی را دارند.
محمودی قطار را وسیله ایمن و سبز دانست و افزود: کیفیت بخشی و افزایش حجم سفرها همواره سرلوحه کار ما بوده است و تلاش میکنیم تا بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهیم.
رئیس هیأت مدیره شرکت رجا در پاسخ به سؤال یکی از مسافران مبنی بر اینکه سرعت قطارهای ترنست کم است، گفت: مولفه سرعت قطارها فقط موضوع قطار نیست بلکه ترافیک و مشکلات ریلی خطوط نیز در آن دخیل هستند.
وی درباره قیمت بلیت قطارهای ترنست افزود: با توجه به قیمت تمام شده بالای قطارهای ترنست و خودکشش، در کل دنیا یارانه تعلق میگیرد. لذا در کشور ما نیز دولت مکلف است از این قطارها حمایت کند.
محمودی افزود: ما به دلیل انجام مسؤولیت اجتماعی خود، این قطارها را در اختیار مسافران قرار میدهیم؛ زیرا میدانیم که افراد بسیاری اعم از دانشجویان، استادان دانشگاه و شاغلان در شهرهای دیگر، مسافران همیشگی این قطارها هستند و با توقف ترنستها، زندگی آنها دچار اختلال خواهد شد.
در این مراسم، همه اعضای زمرد باشگاه مشتریان رجا، ضمن ابراز خشنودی از حضور در این شرکت، نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را با مدیران رجا در میان گذاشتند. حرکت به موقع و بدون تاخیر قطارهای رجا، ایمنی، نظافت داخلی و حسن رفتار کارکنان قطار، نقاط مثبت و سرعت پایین و توقفهای مسیر، نقاط ضعف سفر ریلی از سوی مسافران عنوان شد.
در پایان این مراسم به تمامی مشتریان رده زمرد شرکت رجا به رسم یادبود هدایایی داده شد و طی یک قرعهکشی، به چهار نفر از اعضا باشگاه مسافران، حواله سفر رایگان با قطار گردشگری رجا اهدا شد.
همانطور که رئیس هیأت مدیره شرکت رجا در مورد علت کم بودن سرعت قطارهای ترنست اشاره کرده اند ، مولفه سرعت قطارها فقط موضوع قطار نیست بلکه ترافیک و مشکلات ریلی خطوط نیز در آن دخیل هستند.
امید وارم کسانی که دائما قطار سرعت بالا را بدون توجه به همه ی جوانب و محدودیت های آن تبلیغ میکنند به این نکته هم توجه داشته باشند که سرعت فیزیکی قطار با قطار سریع السیر زمین تا آسمان فرق دارد.
رئیس هیأت مدیره شرکت رجا در پاسخ به سؤال یکی از مسافران مبنی بر اینکه سرعت قطارهای ترنست کم است، گفت: مولفه سرعت قطارها فقط موضوع قطار نیست بلکه ترافیک و مشکلات ریلی خطوط نیز در آن دخیل هستند. این نوع پاسخگویی نشانه بی اطلاعی مدیر مربوطه از قوانین و شرایط محیطی ، اجرایی و یا به هیچ انگاشتن معلومات سوال کننده از سوی مدیر پاسخگو است چون تمام دست اندرکاران ریلی به خوبی می دانند که مسیر ریلی مشهد به تهران که مسیر اصلی به کارگیری ترنست ها است در زمره پر سرعت ترین خطوط ریلی فعال در ایران است ضمن آنکه انتخاب زمان سیر در ساعات اولیه صبحگاهی برای این قطارها به دلیل برخورداری از ترافیک سبک و تردد پرسرعت است. بنابراین پاسخ مدیرعامل رجا عاری از هرگونه ادله فنی و اجرایی است
با سلام و ضمن تشکر و قدردانی از رئیس هیات مدیره رجاء جناب اقای دکتر علیرضا محمودی.
در ابتدا باید عرض کنم یکی بودن فامیلی بنده با جناب دکتر اتفاقی میباشد و هیچگونه نسبتی با ایشان ندارم.در ادامه باید اعتراف کنم از وقتی که ایشان رئیس هیات مدیره شده اند بسیاری از مشکلات قطارهای رجا یا حل شده یا در حال حل شدن میباشد بنابراین از هموطنانم به خصوص مشتریان رجاء خواهشمندم قدردان زحمتهای دکتر محمودی باشند و از خداوند متعال سلامتی و عمر طولانی برای ایشان خواستار باشند.در جواب دوست عزیز که فرموده بودند سرعت کم است باید گفت دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن میباشد چنانچه هر قطار با توجه به تعرفه سرعت تعریف شده ای دارد همچنین شاخصه های دیگر همه قطارها با هم فرق دارند.
با تشکر از همه مشتریان با اقتدار و دوست داشتنی رجاء...