بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

نحوه تخصیص سهمیه سوخت ناوگان دیزلی شهری و جاده ای اصلاح شد

اجازه فعالیت به رانندگان تنها در شهری که مجوز دارند

نحوه تخصیص سهمیه سوخت ناوگان دیزلی شهری و جاده ای اصلاح شد
تین نیوز |

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به الزامات جدید فعالیت رانندگان ناوگان حمل ونقل بار و مسافر دیزلی شهری و نحوه تخصیص سهمیه سوخت این ناوگان اشاره کرد و گفت: از این پس رانندگان این ناوگان باید در همان شهری فعالیت کنند که پروانه فعالیت آنها صادر شده است.

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

◄ اوج گیری نااطمینانی در بازار کامیون و تریلی در مهر 1403؛ شرط استقبال از فروش قسطی کامیون

◄ فروش قسطی کامیونت چینی با اقساط 48 ماه و پیش پرداخت 3 مرحله ای

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بابایی زاده با اشاره به مصوبات سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ و ۱۴۰۲ هیات وزیران درباره تکالیف وزارت نفت، کشور، راه و شهرسازی و صمت برای نحوه پایش پیمایش ناوگان درون و برون شهری و صحت سنجی اطلاعات پیمایش ناوگان دیزلی، در خصوص تمهیدات جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برای اصلاح نحوه تخصیص سهمیه سوخت ناوگان دیزلی شهری در کشور، اظهار کرد: طبق مصوبات دولت قرار بود تا سهمیه سوخت ناوگان دیزلی بر اساس پایش پیمایش آنها و تجهیز ناوگان به سامانه موقعیت یاب با تأمین مالی آن توسط وزارت نفت صورت گیرد. این در حالیست که این تعهدات از سوی مجموعه های ذیل وزارت نفت تاکنون اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه بعد از ۹ سال از تصویب اولین مصوبه از مصوبات هیات وزیران، وزارت نفت در شهریورماه ۱۴۰۲ از طریق شرکت بهینه سازی مصرف سوخت نسبت به اخذ مصوبه شورای اقتصاد اقدام کرد تا بر اساس آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی، تجهیز ناوگان به سامانه موقعیت یاب را  برای تمام ناوگان حمل ونقل دیزلی شهری اجرایی کند، افزود: وزارت کشور در این زمینه برای رفع مشکل تخصیص سوخت ناوگان دیزلی اقدامات قابل توجهی داشته است.

بابایی زاده درباره این اقدامات گفت: از حدود ۵ سال گذشته سامانه جامع حمل و نقل شهری کشور (UTCMS) تحت مدیریت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور راه اندازی شد که تاکنون حدود ۳۲۰ هزار دستگاه ناوگان دیزلی در آن ساماندهی شده اند و از این تعداد بالغ بر ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس و ۳۵ هزار دستگاه مینی بوس و مابقی نیز از مجموعه ناوگان باری هستند. همچنین وزارت کشور با اجرای آزمایشی طرح سیپاد (سامانه یکپارچه پایش پیمایش درون شهری)، شهرداری های کشور را به رصد عملکرد ناوگان ترغیب کرد.

وی به اقدام شهرداری ها برای مجهز کردن ناوگان حمل ونقل بار و مسافر دیزلی اشاره کرد و با بیان اینکه وزارت کشور با جدیت برای مبارزه با قاچاق سوخت اقدامات مهمی را در این زمینه انجام داده، از اختصاص اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شهرداری ها و خود رانندگان و شرکت های بخش خصوصی برای مجهز کردن ناوگان حمل ونقل دیزلی به سامانه موقعیت یاب (علیرغم عدم تحقق تعهدات مالی وزارت نفت در این زمینه) خبر داد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: سازمان شهرداری ها همچنین از حدود ۳۲۰ هزار دستگاه ناوگان دیزلی، بیش از ۸۵ هزار دستگاه را طی همین سه سال اخیر به سامانه مذکور مجهز کرده است که هم اکنون سوخت آنها بر این مبنا تخصیص می یابد.

وی افزود: البته مشکلاتی که رانندگان زحمتکش این حوزه طی یک سال اخیر متحمل شده اند، ناشی از عدم اجرای تعهدات وزارت صمت بوده که بر اساس مصوبه سال ۱۴۰۲ مکلف به اصلاح ضرایب تخصیص سوخت ناوگان بر اساس شاخص های واقعی و میدانی شده است؛ چرا که پیمایش ناوگان به صورت کیلومتراژ به وزارت نفت ارسال می شود و وزارت نفت بر پایه ضرایبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، سوخت مربوطه را تخصیص می دهد.

بابایی زاده با اشاره به اینکه تعدادی از ناوگان بار و مسافر به صورت مشترک فعالیت کرده و علاوه بر فعالیت در سطح شهرها، از متولیان حمل ونقل جاده ای هم مجوز فعالیت دریافت کرده اند، ادامه داد: پروانه فعالیت حمل ونقل دیزلی شهری توسط شهرداری ها صادر می شود و فرقی ندارد که در کدام شهر و توسط کدام شهرداری صادر شده باشد؛ چراکه فلسفه این الزام تاکنون بر مبنای ضرورت بررسی صحت اصالت ناوگان با شاخص هایی چون معاینه فنی، بیمه و بازدید میدانی بنا شده تا از صدور پروانه های غیر معتبر و به تبع آن افزایش قاچاق بی رویه سوخت جلوگیری شود.

به گفته وی، در این راستا بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه ناوگان مشترک وجود دارند که هم فعالیت جاده ای و هم شهری می کردند؛ البته در راستای بهینه شدن نحوه تخصیص سوخت و جلوگیری از صدور اسناد حمل جاده ای و شهری، همزمان ارتباط برخطی از حدود چهار ماه پیش بین سامانه سیپاد (ذیل سامانه وزارت کشور) و سامانه جامع پیمایش (ذیل وزارت راه) ایجاد شد تا زیرساخت کنترل این امر مهیا شود که خوشبختانه و با این اقدامات طبق گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منجر به صرفه جویی ماهانه بالغ بر ۱۰۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت  شده است.

مدیرکل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار کرد: از ابتدای تابستان امسال راننده ای که هم در شهر محل فعالیتش باربرگ شهری و هم از سوی سازمان راهداری، بارنامه جاده ای اخذ می کند، سهمیه سوخت خود را از هر دو بخش دریافت نمی کند و فقط مشمول دریافت سوخت به ازای پیمایش اولین سند حمل صادر شده خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه سهمیه سوخت دستگاه های دیزلی که یکی از مسائل رانندگان و معیشت آنها بوده است، در کارگروهی در ستاد مبارزه با قاچاق ارز  بررسی شد، گفت: الزامات بررسی عملکرد جهت تخصیص سوخت ناوگان بار و مسافر دیزلی پس از بررسی های صورت گرفته در این کارگروه از این به بعد تغییر کرده و ناوگان حمل ونقل بار و مسافر دیزلی (فقط شهری بدون عملکرد در جاده ها) باید مجوز فعالیت خود را تنها از همان شهرداری شهری که فعالیت می کنند، دریافت کنند و فقط در همان شهر نیز اجازه فعالیت دارند.

بابایی زاده تأکید کرد: اجرای این طرح در فاز اول فقط برای ناوگان حمل ونقل بار و مسافر دیزلی شهری اعمال شده و برای ناوگانی که هم در شهرها و هم در جاده ها فعالیت دارند و پروانه مرتبط را از سازمان راهداری اخذ کرده اند، فعلا اجرا نمی شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یادآوری کرد: با این مصوبه ناوگان حمل و نقل بار و مسافر دیزلی شهری باید در همان محلی کار کنند که پروانه فعالیت می گیرند و تا پایان مهرماه فرصت دارند تا اگر پرونده فعالیت شان متعلق به محلی که کار می کنند، نیست به شهرداری محل کار خود مراجعه کرده و برای ادامه فعالیت شان پروانه دریافت کنند. در غیر این صورت برای تخصیص سهمیه خود در ماه های آتی دچار مشکل می شوند و این مسئله جهت اطلاع رسانی و نظارت جدی به استانداری ها و شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی همچنین به تکلیف شهرداری های کشور برای تعیین سقف پروانه فعالیت ناوگان حمل ونقل بار و مسافر دیزلی اشاره کرد و افزود: در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شده است تا نسبت به صدور پروانه فعالیت به ناوگان در هر شهر نظارت جدی تر شده و محدودیت هایی بر اساس شاخص های اقتصادی و اجتماعی و صنعتی هر استان توسط استانداران تعیین شود و یا در غیر اینصورت بر اساس ابلاغیه ستاد مذکور، سقف یک پروانه فعالیت به ازای هر ۱۵۰۰ نفر برای ناوگان مسافری و یک پروانه فعالیت نیز به ازای هر ۳۰۰ نفر برای ناوگان باری دیزلی تعیین شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه رانندگان حمل و نقل بار دیزلی باید در جریان باشند و شهرداری های کشور اطلاع رسانی کنند که از این پس این رانندگان نمی توانند همزمان با باربرگ شهری و بارنامه جاده ای فعالیت کنند، گفت: سهمیه سوخت این ناوگان بر اساس صحت سنجی صورت گرفته بین دو حوزه شهری و جاده ای تعلق می گیرد.

بابائی زاده ضمن تشکر از همکاری موثر نهادهای ذیربط نظارتی به خصوص پلیس امنیت اقتصادی کشور در بررسی تخلفات این حوزه و برخورد قانونی با آن، افزود: سامانه UTCMS با وجود محدودیت های نظارتی موجود به خصوص عدم تأمین مالی تجهیز ناوگان به سامانه موقعیت یاب، ضمن استفاده حداکثری از امکانات موجود، طی یک سال گذشته بیش از ۷ هزار مورد تخلف شهرداری ها در صدور پروانه و یا ارسال اسناد حمل صوری را شناسایی و برای برخورد به نهادهای فوق معرفی کرده که نتایج مثبتی را نیز به دست آورده است.

وی در پایان یادآور شد: انتظار دارد تا استانداری ها به عنوان ناظرین محلی و شهرداری ها به عنوان مجریان و متولیان اصلی حوزه حمل و نقل بار و مسافر شهری کشور، تلاش مضاعفی در راستای ساماندهی این حوزه و رفع ناترازی انرژی در کشور به کار گیرند تا ان شاءالله مردم شریف کشور از برکات این تصمیمات و اقدامات بهره مند شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین پاسخ

    فیلم‌ماندسرمان‌دربیارین خدا‌برسه‌داد‌روزیه‌قانون

  • رضا پاسخ

    بخدا فقط دارین ما رانندها رو به درد سر میندازین ...من سیپاد دارم باربرگ خودم با گوشی خودم میزنم سهمیه قطع میشه ولی پول میدم ماهیانه کس دیگه میزنه واریز میشه ....مثلا تو استان گیلا چه قاچاق سوختی داریم که فقط بهانه قاچاق سوخت میگیرین باید لب مرز جلوشو بگیرین نه اینکه حق راننده رو به زور بگیری بعد بگی پس انداز ۱۰۰میلیون لیتری داشتیم.....واقعا متاسفم که دست آدم بی سواد گیر افتادیم

  • افشین پاسخ

    ریاست محترم سازمان حمل ونقل جاده ، اینجانب یکدستگاه اتوبوس مدل هشتادرا دارامیباشم که درعسلویه سرویس دهی پتروشیمی رابرعهدا دارم که ماه گذشته سوخت برای بنده شارژنشدکه طی تماس که بامرکزگرفتم فرمودندکه بخاطراینکه زائربه کربلا منتقل نکردم سوخت تعلق نمیگیردخواستم ببینم اول که مدل ماشین پائین ست دومآاخه ماکه سرویس داشتیم چطوری میشدبریم ودرثانی ماه گذشته هم همون ۱۵۶۴لیترشهری هم ۵۱۰لیترکم به کارتم واریزشد به تهران زنگ زدیم که فرموندبایدبریدهمومنطقه که اونجاهم رفتیم گفتن ماکاری نمی توانیم انجام دهیم اخه یه مرکزهم درنظربگیریدکه جواب مردم رابدهندومشکلاتشان راحل کنند اینجوری هم که نمیشه هیچ کسی جوابگونیست

  • احسان شیرازی پاسخ

    تکلیف راننده هایی که مثل ماشین های حمل مرغ همیشه یه سر خالی هستن چیه اگه کسی هست دلسوز وخادم ما مردم ستم دیده وستم کش هست جواب بده ...بگه چرا اتوبوسها همیشه ده هزار لیتر گازویل زخیره دارن ولی من که کامیون تک بیست تن حمل مرغ دارم باید لیتری هشت هزار تومن پول گازویل بدم.باربریها هم عکسرا به ماشین مرغی بارنامه نمیده...یه کارگر مفت خور توی جایگاه سوخت باید شبی بیست ملیون پول به جیب بزن بابت گازویل فروختن...

  • علی پاسخ

    پدر ما راننده ها رو در آوردن اداره راه و شهرسازی و وزارت نفت خداوند ازشون نگذره

  • هوشنگ زاذعی پاسخ

    فقط بفکر دردسر برا راننده بیچاره هستید ،ایا تاکنون فکر کردید راننده بیچاره که الان پروانه فعالیت دارد بیمه تامین اجتماعی را ب چ بدبختی پرداخت میکند چون نه شهرداری قبول دارد که زیر مجموعه آن است ونه سندیکا

  • هادی پاسخ

    سلام و درود .یه وقتی یادمه گفتن جهت جلوگیری از قاچاق سوخت کارت سوخت وکلیه جایگاه مجز به دستگاه کارت خوان سوخت میشن ولیبازم قاچاق شد گفتن سهمیه به ازای پیمایش بازم قاچاق شد گفتن یکم از سهمیه کم میکنیم تا کمر راننده فشار بیاد بازم قاچاق شد گفتن قطره ای بهتون سوخت می‌دیم بازم قاچاق شد الآنم فقط بخار سوخت و به راننده میدن بازم قاچاق شد .آقا دگه فکر نمیکنید این قاچاق از جای دگه آب میخوره چشمان اشتباهارانندگان و کامیون داران و تخت فشار قرار دادید .بسه دگه سرتونو مثل کبک تو برف کردید و نمی‌بینید از کجا سر رشته قاچاقو

  • رحیمی پاسخ

    سلام خسته نباشد. مسولین شهرداری خودشون با قاچاقچیان سوخت هماهنک هستن اون ماشینهای ک دارن خدمت میکنن ب جامعه بهشون سوخت نمیدن ولکین اونهای ک ماشینهاشون خوابیدن بیشتر بهشون سوخت تعلوق میدن ومیگیرن.

  • ناشناس پاسخ

    نیسان 3800با3400چه فرقی دارد سوخت 300لیتر بیشتر میگیره اصلاح کنید

  • عمار جهانپوریان پاسخ

    همش دروغه چرت میگن کسی که واقعا کار می‌کنه کارت سوخت شارژ نمیشه کسی که قاچاق سوخت میکنن کارتوشون شارژ میشه اونایی که تو اداره راه هستن خودشون قاچاق سوخت میکنن دستشون با قاچاقچیان سوخته یک تریلی که واقعا کار می‌کنه دو هزار لیتر سوخت بهش میدن برای دو سرویس هم نمیشه

  • پیری پاسخ

    اگرشرکت نفت اندازه کافی سوخت واریزکنه رانندگان نیازی به چنین اقداماتی ندارن راهکارجلوی قاچاق رابگیرید فعلا دلال بازی درشهردارها وکافینتها راه انداختین؟خب رانندگانی هستن که هم شهری کارمیکنندهم جاده ای تکلیف این گروه چه می‌شود زوری که نمیشه گفت فقط توفان جا فقط کارکن گاهی درشهری باری نیست باید به جاده رفت

  • ناشناس پاسخ

    فقط باید این مسئولین از اون موتوری بگیرن تا دست از سره کچل ما رانندها بردارن بابا تا کی

  • ناشناس پاسخ

    کامیون که باهزار شرط وشروت سوخت بهش میدین لا اقل این آهن پاره هارا دست مردوم ندین

  • ناشناس پاسخ

    خیلی خوبه همینطور پیش بره باید بریم خر سوار بشیم تمام

  • علی پاسخ

    خداازتون نگذره کجابودیم کجامیریم اولین شغلی که دیده نمیشه همین راننده بدبخت هست یه مشت بی سوادی واسه ملت تصمیم بگیرن همین میشه

  • قدرت طهماسبی پاسخ

    به بارنامه های واقعی بصورت پیمایشی سوخت تعلق بگیرد تا حمل و نقل عمومی مختل نشود .

  • آذرگه پاسخ

    سلام بر مسئولین محترم
    دقت بفرمایید با این عملکرد و برنامه های شما هیچ راننده ای از وضعیت و تصمیم رضایت ندارد
    جلوی قاچاق رو طور دیگه ای بگیرد
    من راننده دارم گازوئیل لیتری هفت هشت تومن میگیرم تا بتونم یه بار جابجا کنم
    از خدا بترسید

  • صادق مشرفی از تنکابن پاسخ

    سلام بانیسان خرج خانواده شش نفره رامیدم مادر سرطان داره خرج آنهم میدم واقعا خجالت نمی کشید سهمیه راکم کرده ایددرشمال کجا قاچاق میشه فقط ماراتحت فشار گذاشتید

  • سعید حاتمی پاسخ

    برید جمعش کنید مسخره اش رو در آوردید به باربرگ سوخت نمی‌دهیم cmrگازوییل شارژ نمیشه مسیر بارنامه فلان آقای محترم مسئول آقای رییس برادر گرامی بنده از بندر عباس بارگیری انجام میدم به مقصد کشور ارمنستان با cmr وراهنامه صادره از طرف اداره راه و کانتینر خالی رو هم باید برگردونم بندرعباس برادر عزیز گازوییل چرا به ما تعلق نمیگیره آقای محترم اون وضع لوازم یدکی اون وضع گازوییل یه کاری نکنید ناوگان باری زمین گیر بشه

  • موسی پاسخ

    واقعا حق راننده های زحمت کش این وسط ضایع شده وفکراینکه مردم قسط و بدهی دارن اصلا نیستن بااین کاری که اينها انجام میدن دیگه کسی وارد اين حرفه نمیشه واقعا مسولین یه فکری به حال این قشر زحمت کش کنن

  • رضاقاسمی پاسخ

    با سلام. من راننده سنگین هستم با18سال سابقه کار کامیون 2624مدل سال1972میلادی 1351شمسی دارم هم سیپاد بستم هم پروانه فعالیت واشتغال دارم وازاسفندماه 1402سوختی که برای کامیونم شارژ میشه جوابگوی 7تا ده‌روز کارهست وبرای 20روز برج از بی گازایلی، ماشینم می‌خوابه این چه تخصیص سوختی هست ماشین 52ساله من روزی 150لیتر سوخت مصرف میکنه الان تکلیف من چیه 42سال سن دارم کار دیگه بلد نیستم هزار بارهم زنگ زدم سامانه سیپاد تهران کسی مشکل مو حل نکرد که نکرد هربرج تازه نسبت به برج قبل سوخت کمتری برام واریز شده

  • ناشناس پاسخ

    راننده وقتی برا ماشینش سوخت نداره باید چیکار کنه باید برم دزدی چه گلی بسر کنم من که ماشینم 20روز تو هر برج از بی گازایلی باید بخوابه این چه وضعیه درست کردید یه بنز کامیون برجی 4500لیتر مصرف گازایل شه اونوقت من با هزار لیتر گازایل تو یک ماه چیکار کنم تموم زندگیم ریخته بهم کسای دیگه قاچاق می‌کردند من ماشینم برجی بی‌سروز می‌خوابه بی گازایلی

  • رضا قاسمی 42ساله نا امید از دنیا پاسخ

    چرا نظر من نمایش داده نمیشه چون حقیقتو میگم بیچاره کردید کامیون دارو من بیست ساله شغلم اینه الان برا ماشینم سوخت ندارم هفت روز دربرج میتونم با این سوخت کارکنم دیگه جونم برام اهمیت نداره بیایید تو گونی ببریدم من باید دزدی کنم چطوری زندگیمو بچرخونم با ماشین بی گازایل الهی خیر نبینید دین ندارید شما هزاربار زنگ زدم تهران سامانه سیپاد مشکلم حل نشد که نه هربرج از برج قبل سهمیه مو کمتر کردند شما وجدان ندارید انسان نیستید اصلا

  • ناشناس پاسخ

    باوت دستگاه سیپاد دارن ۱۱ ملیون پول از راننده میگیرن مگه قیمتش همینه که دارن میگیرن بیچاره تر از راننده وجود نداره همیشه ی داستان جدید واسه راننده در میارن هیچ کس جواب گو نیست

  • سیدنبی پاسخ

    خدایی خجالت نمیکشین من کامیون دارم بارنامه گرفتم بعضی اوقات شهری کار میکنم دوماهه برام هزار لیتر سوخت ريختن ماهی ۵۰۰لیتر فقط کلک بزنين برکات طرح جمع کنين دزدیاتون شما می‌دانید کی قاچاق میکنه برکات طرح فقط ماروبه گدایی انداخته

  • احمد پاسخ

    سالها قبل , همزمان با صدور کارت سوخت و تعویض پمپ های قدیمی با پمپ های کارتخوان ,, مرتبا اعلام میشد که : هیچگونه نگران نباشید ,, هدف ما فقط سروسامان دادن هست ,, هیچ گونه محدودیتی در کار نیست ! راحت باشید ! بی جهت مشوش نشوید !
    تا اینجای کار , هر مقدار سوخت هم میخواستی میزدی ,, اما شرط لازم , همراه داشتن کارت بود .
    سپس آرام آرام و بصورت خزنده ,, برای هر ناوگان , ظرفیت معینی از سوخت تعیین شد ! که عبور از آن ممکن نبود ,, اما چون مقدار این سهمیه خیلی زیاد بود ,, باز در عمل , هیچ گونه کمبودی در سوختگیری مشاهده نمیشد . و همه راضی بودند .
    با گذشت زمان ,, چرخه سوختگیری با مصوبات جدید , وارد فاز عملیاتی تازه ایی شد !
    سوختگیری ناوگان فقط سه بار در روز ممکن شد ! و سپس سهمیه مشخصی برای هر ناوگان تعیین شد ! اما باز هم در عمل اشکالی دیده نمیشد , چون مقدار این سهمیه بیش از حد نیاز بود . پس از مدتی , داستان گازوییل وارد ابتدای فاز عملیاتی اصلی طراحان آن شد ! یعنی سهمیه اختصاصی با مصوبات جدید , اینبار کاهش بسیار قابل توجه ایی پیدا نمود و تعداد دفعات سوختگیری مجاز هم به دو بار در شبانه روز رسید و مقدار سهمیه باز هم کاهش یافت ! از این مرحله به بعد بود که احساس کمبود واقعی سوخت و نارضایتی بوجود آمد ,,,
    از الان ناوگان دیزلی باید پرونده دریافت سهمیه تشکیل بده و دارای سابقه و عملکرد باشه , وگرنه : سوخت , بی سوخت !
    و به سرعت و در چندین مرحله بطور انقلابی ! دریافت سوخت رو به بارنامه و سیستم پیمایش پیوند زدند ,
    و سپس ،، جهت خالی نبودن عریضه ! بارنامه رو هم به دوربین های جاده ایی ارتباط دادند تا اون خواب پریشان سالیان پیشین رو بهتر تعبیر نمایند .
    و الان , معادله سوخت ناوگان رسیده به نقطه ایی که هر چند روز یکبار فرم و ابعاد تازه تری به خودش میگیره ,, و گره کور دیگری بر داستان اضافه میشه .
    جاییکه علت اصلی و ریشه ایی در ثابت نگه داشتن بهای سوخت در برابر سالها تورم هست .
    یعنی بهای ثابت این فرآورده بشدت استراتژیک در طول این همه سال با وجود تورم افسارگسیخته , چنان نازل شده که فی الواقع میتونی باغچه ات رو باهاش آبیاری کنی یا حیاط منزل و کوچه رو بشوری , بدون اینکه نگران پولش باشی !
    سیاست تثبیت نرخ گازوییل به روش دستوری , با هدف کمک به اقتصاد کشور و جلوگیری از بالا رفتن قیمت ها در جامعه , در عمل به پاشنه آشیل بزرگی برای دولت تبدیل شده و اکنون دولت و شرکت پالایش و چندین سازمان عریض و طویل , عملا در وضعیت آچمز قرار گرفته اند و برای خلاصی از این تنگنا , مرتبا و هر چند مدت یکبار قوانین سخت گیرانه تری وضع میکنند .
    و جامعه رانندگان و ناوگان دیزلی برای تطابق با این مصوبات اغلب غیر کارشناسی و حساب نشده در رنج و مرارت و سختی قرار میگیرند .

    با افزایش تعداد این قوانین , در آینده نزدیک , بحث سوخت و سهمیه به جایی خواهد رسید که دارنده هر ناوگان باید ابتدا در کلاسهای آموزشی و تکالیف بخش خودش شرکت کنه , تا با گذراندن دوره های لازم , مبادا در امر سوختگیری دچار اشکال بشه !!

















    .

  • ناشناس پاسخ

    سلام خسته نباشید .من دستگاه سیپاد نصب کردم ولی سهمیه خیلی کم شده .باربرگ هم میزنم باگوشی.
    کامیونت من ویژه حمل مرغ هست یک سر خالی ویکسر بار .
    تکلیف سمت خالی که میریم چه میشه.چراباید گازوئیل آزاد لیتری۶هزاربخریم .اونم موجود نیست
    مگه درآمد ماچه چقدره.

  • ناشناس پاسخ

    سلام کامیون بنده که کارم شصت درصد داخل شهر کار میکنم چهل درصد جاده ای کارم به این صورته اگه یوخت بارنامه چهل درصد یوخت بهمن بده وسند حمل شهری بنده که شصت درصد پیمایش بند هست ببندید چگونه بنده باید سوخت تعمین کنم من مجبورم بادوسند حمل شهری و راهداری کارکنم بااین هم کم میاریم راهداری اگه یوخت کافی میداد که مردم مشگلی نداشتن حالا نشیتین بازم ... توزندگی راننده قاچاق سوخت او نه که دکل نفت ایران را میدزده نه راننده بدبخت

  • ناشناس پاسخ

    هر ماه دارین کم میکنین حالا میگین جلوی قاچاق رو گرفتیم راننده بیچاره چرا اینقد اذیتش میکنین

  • ح پاسخ

    سلام برنامه باربرگ اصلاح کنیدچرا حتما بایدسیم کارت بنام باشه ماشین دست راننده س راننده عوض میشه لطفا همون پیماشی بادستگاه سیپاد طبق پیماش گازویل شارژ کنیدنه باباربرگ

  • ناشناس پاسخ

    خدا لعنتتون بکنه که اینقدر راننده جماعت رو عذاب ندین،جلو اونایی که قاچاق میکنن بگیرن،زورتون به راننده بدبخت رسیده یا گازوییل رو گرون کنن که قاچاق نشه.

  • ناشناس پاسخ

    شما مسئولین بی مسعولیت بلد نیستین کار انجام بدیم الان که تو شمال غرب کشور قاچاق سوخت نداریم تو شمال نداریم فقط قاچاق تو بندر عباس وبلوچستان انجام میشه چرا با کم کردن سوخت مردم وبه بدبختی انداختین با این همه قرض بدهی وهزار بدبختی دیگه خلاصه کار بلد نیستین خودتونم نمیدونین چیکار کنین

  • بختیار شریفی پاسخ

    سلام خدمت دوستان و همکاران و مسولین کشور شما تو شهری که پروانه فعالیت راننده صادر مکنید کار را تضمین کنید به خرج و مخارج زندگی ما رانندها برسه هر کس هم رفت خارج شهر جربمه کنید ولی وقتی نه تو شهر نه تو جاده بار با زور و بار کرابه پایین و کمیسیون بار نامه بالا گیر میاد راننده چی خاکی بر سرش بریزد... شما مسولین عرضه کنترل کشور را ندارد دارید به قشر ضعیف فشار می آورید... مثلا میخواهید بگید ما کاری انجام دادی از پشت پرده هم خودتان با قاچاقچیان همکاری میکنید وگرنه تانکر سوختی که برای جایگاه میاد سر از مرز در میاره از کجا اب میخوره

  • ناشناس پاسخ

    سلام هرکس مشکل سوخت داره فقط کامیون باهام تماس بگیره
    /b>