عملیات احداثخط مترو تهران - اسلامشهر آغاز می شود
تیننیوز| معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: با تصویب بودجه از سوی مجلس و حمایت دولت، شهرداری تهران عملیات احداث خط مترو تهران – اسلامشهر را آغاز خواهد کرد .
مازیار حسینی در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت با اشاره به اتصال خط 3 مترو به اسلامشهر گفت: مترو اسلامشهر ، خطی مجزا مانند خط مترو تهران – کرج خواهد بود و تنها با احداث یک ایستگاه تبادلی به خط 3 مترو تهران متصل می شود .
وی با بیان اینکه مصوبات ساخت مترو اسلامشهر را در شورای عالی ترافیک مطرح و دنبال کرده ایم، تصریح کرد: مطالعات اجرایی این خط اغاز شده است و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی اسلامشهر جانمایی ایستگاه ها نیز صورت گرفته است و از نظر شهرداری تهران احداث خط مترو تهران - اسلامشهر بلا مانع است .
معاون شهردار تهران تاکید کرد: شهرداری تهران در صورت تامین منابع مالی خط مترو تهران - اسلامشهر از سوی مجلس و حمایت دولت ، عملیات احداث این خط را اغاز خواهد کرد .
حسینی تصریح کرد : یکی از مهّمترین معضلات و مشکلات شهرستان اسلامشهر، بحث حمل و نقل است. با توجه به اینکه محور آیتالله سعیدی نقطه اتصال شهرستانهای اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم به شهر تهران است، روزانه بالغ بر120 هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین از این محور تردد کرده و با ایجاد خط مترو کاهش محسوسی در بار ترافیکی منطقه شاهد خواهیم بود.
به گفته وی با احداث این خط به طور حتم شاهد کاهش حجم ترافیک و در عین حال کاهش تولید آلاینده ها ناشی از تردد خودورها خواهیم بود .
تا عملیات احداثشروع نشود باور نمیکنیم چون ۱۲ سال است که مردم اسلامشهر منتظر اتصال خط ۳ مترو به اسلامشهر هستند … با آرزوی برآورده شدن این اتفاق مبارک, وشروع کار تا قبل از پایان سال
اسلامشهر از نقاط پرجمعیت با دو میلیون نفر هست خودم یکبار از ایت اله سعیدی تا میدان نماز اسلامشهر رفتم فقط ۳ ساعت در ترافیک بسیار سنگین گیر کردیم. که نشان میدهد مترو نیاز مبرم هست و شاید بعد از کرج دومین خط مترو شلوغ در صورت ساخت باشد. و چون اکثریت مناطق هم مسکونی هست برای بازدهی حمل و نقل و نزدیکی به مراکز جمعیت برای جذب مسافران جاده ای مترو بیشترین بازده دارد. خط اهن حومه ای چون نیاز به فضای روی سطحی دارد و انهم از مناطق جمعیتی دور است مطمئنا استقبالی از ان نمیشود و هدر دادن سرمایه است البته میتوان قطار حومه ای هم ازمایشی امتحان کرد و ۳۰ درصد جابجایی را قطار حومه ای و ۷۰ درصد را هم مترو بعهده بگیرد در شهر های ریل پایه جهان مدهای ارتباطی ریلی مختلف برای جذب حداکثری مسافران و ترافیک جاده ای هست. اما بیشترین بازدهی را مترو دارد