افزایش خدمات غیرحضوری حوزه شهرسازی در پایتخت
شهرداری تهران در جهت حرکت به شهر هوشمند و با هدف تسهیل دریافت خدمات و کاهش نیاز به حضور شهروندان در اماکن عمومی، اقدام به غیرحضوری کردن تعدادی دیگر از سرویسهای شهرسازی کرده است.
شهرداری تهران در جهت حرکت به شهر هوشمند و با هدف تسهیل دریافت خدمات و کاهش نیاز به حضور شهروندان در اماکن عمومی، اقدام به غیرحضوری کردن تعدادی دیگر از سرویسهای شهرسازی کرده است.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایسنا، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط ویژه شهر تهران در مقابله با شیوع کرونا و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سعی کردیم تعداد دیگری از سرویسهای شهرسازی که در آن شهروندان الزام به حضور در دفاتر خدمات الکترونیک شهر داشتند را بصورت غیرحضوری نیز ارائه نماییم و شهروندان میتوانند از طریق سامانه «تهران من» به نشانی my.tehran.ir به صورت غیرحضوری این خدمات را دریافت کنند.
به گفته فرجود، خدمات پایان کار آپارتمانی، دریافت رسید نقشه و دریافت فرمهای عوارض و خلافی از جمله مهمترین خدماتی است که در این مرحله بصورت غیر الکترونیک نیز ارائه شدهاند و برای دریافت آنها دیگر لزومی به حضور در دفاتر خدمات الکترونیک یا سایر واحدهای شهرداری نیست، شهروندان همچنین میتوانند فرمهای اعلام عوارض صدور پروانه و عوارض نظارت فنی را در «سامانه تهران من» مشاهده کنند.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، فرجود تاکید کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران پیش از این و با هدف هوشمندسازی سرویسهای شهرسازی، «کارتابل شهروندی شهرسازی» را در سامانه تهران من راهاندازی کرده است که علاوه بر خدمات فوق، شهروندان میتوانند اطلاعات کامل و سوابق پروندههای شهرسازی خود را مشاهده کنند.