بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
یک فعال بخش حمل‌ونقل کالا طرح کرد:

◄ ابهامات اجرای بیمه تکمیلی رانندگان کامیون

شرکت آتیه‌ سازان حافظ، در حالی عهده‌دار بیمه تکمیلی رانندگان شده است که یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای کالا معتقد است این شرکت یک شرکت بیمه‌ای نیست بلکه کارگزار بیمه تکمیلی بیمه سلامت است.

ابهامات اجرای بیمه تکمیلی رانندگان کامیون
تین نیوز |

 شرکت آتیه‌ سازان حافظ، در حالی عهده‌دار بیمه تکمیلی رانندگان شده است که یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای کالا معتقد است این شرکت یک شرکت بیمه‌ای نیست بلکه کارگزار بیمه تکمیلی بیمه سلامت است.

به گزارش تین‌نیوز، محسن متقین این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی و در جمع رانندگان بیان کرد و افزود: این‌که چرا علی‌رغم ارسال دعوتنامه کتبی برای بیش از 10 تا 15 شرکت قدر بیمه‌ای، شرکت نوپای آتیه سازان حافظ، برنده مناقصه شده است و همچنین این‌که چرا وقتی برای انجام این پروژه می‌شد از کنسرسیوم بیمه‌ای چند شرکت بیمه استفاده کرد، این کار انجام نشد، بحثی است که اصلا به ما مربوط نیست.

وی گفت: اما شرکت آتیه سازان حافظ یک شرکت بیمه‌ای نیست (بنا به گفته مدیر عامل این شرکت) بلکه کارگزار بیمه تکمیلی بیمه سلامت است به‌طوری که درتبصره ذیل ماده یک قرارداد هم دقیقا گفته است که «بیمه‌گر دوم است».

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا با بیان این‌که وقتی شرکتی کارگزار است، دیگر خودش نمی‌تواند بیمه‌گر باشد، اظهار کرد: یک شرکت برای بیمه‌گر بودن باید مجوز از بیمه مرکزی داشته باشد و باید منابع مالی و مدیران فنی‌اش زیر نظر بیمه مرکزی باشند و ‌پرداخت خسارت‌ها توسط بیمه مرکزی نظارت شود که درمورد کارگزار این‌طور نیست.

وی تاکید کرد: معنی واضح‌تر این است که شرکت مذکور فقط مسئولیت کارگزاری را دارد و مشمول کنترل‌های بیمه مرکزی برای تعهدات بیمه‌گر اول نخواهد بود.

متقین همچنین با طرح این پرسش که آیا شیوه پرداخت خسارت توسط کارگزار بیمه‌گر دوم به‌صورت صندوقی است؟ گفت: به عبارت دیگر آیا پرداخت‌ها باید کنترل شود تا اطلاعات کاملی از تمایلات و سمت‌گیری‌های بیمه‌گذار (رانندگان) به‌دست آید و براساس میزان پول دریافتی خدمات ارایه شود؟!

وی افزود: اگر صندوق پول نداشته باشد آن‌وقت چه می‌شود؟

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در بخش دیگری از سخنانش، با تاکید بر این‌که در نگاه اجمالی به این قرارداد مهم مشاهده می‌شود که هیچ مرجع حل اختلافی در آن پیش‌بینی نشده و این مهم رها شده است، اظهار کرد: در قرارداد در قسمت مشخصات اولیه کد بازاریاب این عبارت (xxxxxxxxxxxxx)زده شده؛آیا کسی کد بازاریاب این قرارداد را می‌شناسد و معنی و مفهوم آن را می‌داند؟

متقین تاکید کرد: چه خوب بود بیمه‌گذاران و نمایندگان کانون شرکت‌های حمل‌ونقل از مشاوران مطلع بیمه‌ای هم استفاده می‌کردند چراکه معتقدم توافق نکردن همیشه بهتر از یک توافق بد است.

به گزارش تین‌نیوز، شرکت آتیه سازان حافظ در سال1380 با هدف ارتقای سطح سلامت از طریق گسترش خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی بیمه گزاران خود، تأسیس شد.

آن‌چنان که این شرکت اعلام کرده است، شرکت آتیه‌سازان حافظ با شعار ارتقای سطح سلامت جامعه، هم اکنون تخصصی‌ترین شرکت در ارائه خدمات بیمه درمانی مکمل است به طوری‌که پس از عقد قرارداد بیمه درمان تکمیلی به بیمه‌گزاران، بخش یا تمام هزینه‌های درمانی و بیمارستانی را بر اساس تعهدات مندرج در قرارداد و بیمه‌نامه، برای هر فرد (بیمه شده) و خانواده وی ارائه می‌دهد. شرکت‌ها و موسسات با خرید این بیمه‌نامه، کارکنان یا اعضای خود و افراد تحت تکفل آنان را که شامل همسر، فرزندان، والدین و کلیه افراد تحت تکفل‌شان می‌باشد، تحت پوشش خدمات درمانی تکمیلی و مازاد بر بیمه‌های پایه قرار می‌دهند.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس قراردادی که 3 مرداد97  با این شرکت امضاء شد، مقرر گردید تا پوشش بیمه‌ تکمیلی رانندگان به خدماتی چون خدمات بستری، انواع تعهدات پایه و سرپایی، عمل‌های پاراکلینیکی، لیزیک و رفع عیوب انکساری رانندگان تعلق گیرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی پاسخ

    سلام.
    درود بر جناب متقین.
    اگر جناب متقین ی کم بیشتر تحقیق کنند مشخص میشود که این بیمه در نفس عمل یک استثمار راننده و کامیوندار تا یک خدمت.
    بنده به نوبه خود مخالف صد در صد این بیمه هستم.
    شرکتها بجای این حاتم بخشی ها کمسیون اضافه را برگردانند به جیب کامیونداران بیمه را خودمان درست میکنیم.
    از همه موارد بگذریم همینکه جایگاه کامیوندار را در نظر نگرفته اند از نظر ما مردود است

  • بحرانی پاسخ

    متاسفانه این بیمه تکمیلی اهدایی به رانندگان زحمت کش وبی پناه کشور که برترین ووالاترین زحمتکشان کشور ودرعین حال کمترین اهمیت شغلی را داراهستندهیچگونه ارزش وکارایی نداشته وبازهم راه همان وجاده همان.

  • مهدی پاسخ

    ظاهرا جناب متقین هیچ اطلاعات بیمه ای ندارند بنابر این پیشنهاد میکنم در مواردی که تخصص ندارند نظر ندهند چون همیشه نظر ندادن بهتر از نظر اشتباه دادن است
    معنای بیمه گر اول بیمه پایه یعنی تامین اجتماعی و معنای بیمه گر دوم بیمه تکمیلی است
    حق بیمه تکمیلی قرارداد رانندگان ماهانه 12 هزار تومان است که با توجه به خدمات درخواستی محاسبه شده,روشن است که امکان تعهدات بیشتر در صورت تمایل بیمه گزار وجود دارد اما با پرداخت حق بیمه بیشتر، طبق برنامه توسعه کشور بیمه سلامت متولی امور درمانی در کشور میباشد و از این نظر نیاز به مجوز از هیچ ارگانی دیگری ندارد و از انجا که بیمه آتیه سازان حافظ متعلق به این سازمان است فعالیت ان کاملا قانونی و در چهارچوب اختیارات ان سازمان میباشد

  • مهدی کرمی پاسخ

    تشکر

  • اکبر پاسخ

    سلام بنده اطلاع نداشتم که بیمه تکمیلی رانندگان کی ثبت نام کردن وبا توجه به نیاز مبرم به بیمه تکمیلی دوستان اطلاع ندارند که سری بعد ثبت نام کی شروع خواهد شد ممنونم از لطف تک تک شما همکاران

  • Lia پاسخ

    سلام
    مسئله مهمی که هیچ کجا اطلاع رسانی نشده قطع بیمه تکمیلی رانندگان کل کشور (آتیه سازان حافظ)از تاریخ ۱۵/۱۴ مرداد هست، بازهم صنف رانندگان بعداز هزاران وعده ووعید مورد ظلم قرار گرفت

    لطفا دراین مورد اطلاع رسانی کنید تابقیه افراد مثل ما بعد از پذیرش و قبل از عمل متوجه نشن قرارداد انجمن رانندگان وبیمه آتیه سازان حافظ تموم شده ومجبور باشن هزینه را آزاد پرداخت کنند وبه فکر چاره باشند وزودتر بیمه تکمیلی جایگزین و مطمئن انتخاب کنند حتی با پرداخت ماهامنه یاسالانه

  • محسن متقین پاسخ

    باسلام
    چهارسال از عقد بیمه تکمیلی درمان رانندگان حمل کالای جاده ای گذشت
    درسال ۱۴۰۱ هستیم .بعد از این اولین مقاله بیش از دهها نوشته وخبر از این موضوع منتشر شد ،این اولین مقاله ودو روز پس از اجرایی شدن آن با اولین شرکت بیمه ای بوده است .
    آمروز مصوبه ۲۰۵ شورای عالی ترابری توسط دیوان عدالت ابطال شده است.
    اما امروزها انگشت اتهام بسمت شرکت‌های بیمه بود درحالی که احتمال مفسده در شیوه ورود و خروج وجوه و جدا بودن بیمه گذار از بیمه شده بود و نگاه به رایگان بودن بیمه واهدایی بودن آن به رانندگان بود که احساس می‌شد دندان اسب پیشکشی رانباید شمرد .واین امر باعث شده بود هر گروهی استفاده خود را از این امر بنماید.
    انشالله چنانچه مقرر باشد این بیمه تداوم داشته باشد مسئولین مربوطه جزء به جزء این موارد را مطالعه کنند تا تمامی موانع آن رفع شود