◄ جهاد دانشگاهی برخی تجهیزات خطوط 6 و 7 مترو را تامین میکند
با تفاهمنامه مورد نظر بین جهاد دانشگاهی و معاونت حملونقل ترافیک شهرداری تهران قرار است جهاد با استفاده از تکنولوژی تجهیزات مورد نیاز مترو را به خصوص در دو خط 6 و 7 تامین کند.
مراسم امضا و مبادله تفاهمنامه همکاری صنعت ریلی با جهاددانشگاهی با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، محسن پورسیدآقایی در این مراسم اظهار کرد: اولویت ما در شهر تهران برای حل زیربنای مسئله ترافیک آلودگی هوا باید بر مبنای توسعه مترو باشد و مترو امری ضروری در تهران محسوب میشود و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: هم اکنون ما 7 خط مترو در شهر تهران داریم که البته دو خط آن هنوز به بهرهبرداری نرسیده است؛ علاوه بر اینکه ما باید تعداد خطوط مترو در تهران را به 12 خط افزایش دهیم تا تمامی شهر تهران را که یک کلانشهر بزرگ محسوب میشود تحت پوشش خود قرار بدهد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ما هماکنون در بحث ساختمان مترو مشکلی نداریم گفت: در بخش تجهیزات نیز در این زمینه بخشی از آنها از خارج وارد میشود که در این زمینه باید تلاش شود تا با استفاده از مهندسان ایرانی این واردات قطع شود و ما بتوانیم از تجهیزات داخلی برای توسعه مترو استفاده کنیم.
پورسیدآقایی گفت: در همین زمینه جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای تامین این تجهیزات اعلام کرده است که این تجهیزات عموماً مربوط به سیستم برق مترو، تهویه و سیگنالینگ و سیستمهای کنترل تردد مسافرین در ایستگاهها است.
وی افزود: با تفاهمنامه مورد نظر بین جهاد دانشگاهی و معاونت حملونقل ترافیک شهرداری تهران قرار است جهاد دانشگاهی با استفاده از تکنولوژی تجهیزات مورد نیاز مترو را به خصوص در دو خط 6 و 7 تامین کند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: البته موافقتنامهها در دست تعامل و همکاری جهاد و معاونت حمل و نقل ترافیک درخصوص تجهیزات مترو از سال گذشته فراهم شد و این موضوع ارتباطی به خاطر تحریمها نداشته است که البته تحریمها و افزایش قیمت ارز نیز خود مزید علت شد که تا بتوان از توان مهندسین داخلی برای ساخت تجهیزات مترو استفاده کنیم که این قطعاً مقرون به صرفه نیز خواهد بود.
پورسیدآقایی گفت: بخشی از این تجهیزات در موافقتنامه اولیه آمده بود و در طی یک سال گذشته نیز بخشی از این تجهیزات در خط 6 مترو مورد تست قرار گرفتند و با این تفاهمنامه این تجهیزات وارد فاز انبوه خواهند شد که ما بنا داریم از این تجهیزات در دو خط 6 و 7 مترو استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: در برنامه 5 ساله شهرداری تهران نیز ضمن تاکید بر تکمیل خطوط مترو (6و 7) راهاندازی یک خط جدید نیز مد نظر قرار دارد که البته تکمیل این خط سالها طول خواهد کشید اما طرح ما آماده است و انشاءالله طی برنامه 5 ساله شهرداری تهران اجرا خواهیم کرد.