◄ ریل گذاری متروی اسلامشهر آغاز شد
پنجشنبه ١٧ آبان ماه آئین ریل گذاری کلان پروژه ملی متروی اسلامشهر آغاز شد.
مراسم ریل گذاری پروژه ی متروی اسلامشهر 17 آبانماه با حضور سیدعلی یزدی خواه رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی ، غراوی معاون عمرانی استاندار، مسئولین شهری و استانی ، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه شهرستان اسلامشهر شروع شد.
به گزارش تین نیوز، پنجشنبه ١٧ آبان ماه همزمان با میلاد پیام آور نهضت کربلا حضرت زینب (س) آئین ریل گذاری کلان پروژه ملی متروی اسلامشهر با حضور مقامات شهرستانی، استانی و نمایندگان مجلس آغاز شد.
شهردار اسلامشهر گفت: در عملیات عمرانی پروژه مترو اسلامشهر به رکورد نادری دست پیدا کردیم که ۴۰۰ متر حفاری مداوم و مستمر در هرماه بود.
حمیدی با اشاره به اهمیت ساخت کلان پروژه متروی اسلامشهر به تهران گفت: پس از پایان حفاری تونل متروی اسلامشهر در سال گذشته با تدبیر مدیریت شهری اسلامشهر بودجه ریل گذاری این پروژه مهم ریلی از محل اعتبارات شهرداری اسلامشهر در طول ١۸ ماه پیش بینی شده است که گامی دیگر در تحقق رؤیای اتصال متروی اسلامشهر به تهران خواهد بود.
شهردار اسلامشهر خاطرنشان کرد: مترو بعضی از کلان شهرها به عنوان یک پروژه ی استانی حدود ۳۵ تا ۴۵ هزار مسافر را در روز جابجا می کند ولی پیش بینی می شود خط مترو اسلامشهر که آغاز عملیات ریل گذاری آن ۱۷ آبان ماه مقارن با میلاد حضرت زینب (س) است، در آغاز بهره برداری بالغ بر ۱۸۰هزار مسافر را در روز جابجا خواهد کرد.
وی افزود: ظرفیت انجام عملیات عمرانی پروژه ی عظیم مترو اسلامشهر کاملا درون زا است، از تیم فنی و مهندسی تا نهاده مالی آن، به این معنی که این پروژه که به صورت ملی است، کارکرد فرامنطقه ای دارد و طبق قانون حمایت از سامانه های ملی، دولت موظف به تامین ۵۰ درصد هزینه ها است، ولی بیش از ۹۰ درصد هزینه ها از محل درآمد شهری اسلامشهر تامین شده است و با افتخار می توانیم این پروژه را یک پروژه ی بومی بنامیم.
وی ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ شورای شهر اسلامشهر، فرماندار اسلامشهر و سایر دستگاه های ذیربط ابراز امیدواری نمود نمایندگان مجلس و دولت دکتر پزشکیان در سرعت بخشیدن به ساخت متروی اسلامشهر حمایت ها و پشتیبانی های لازم را بیش از گذشته به عمل آورند.
مترو اسلامشهر در دی ماه ۱۳۹۷ و در زمان دولت دوازدهم کلنگ زنی شد. این پروژه با ۱۵ کیلومتر طول به صورت دو خطه بوده که تونل فاز اول آن به طول حدود ۱۰ کیلومتر اجرا و ایستگاه پایانی فاز یک تاکنون ۶۳ درصد پیشرفت داشته است.
بخش حداکثری ترافیک سر صبح و سر عصر غرب تهران که رینگ به رینگ ، کل شهر تهران را درگیر می کند مربوط می شود به بار ورودی از حومه غربی با جمعیت بیش از ۴ میلیون نفر که هیچگونه وسیله حمل و نقل عمومی درست هم در دسترس ندارند پس مجبورند به روشن کردن خودروی شخصی ، طبیعتا اتوبوس های قراضه حومه با برنامه ریزی نامنظم و غیرقابل پیش بینی به درد این ها نمی خورد دائما هم نمی توانند تاکسی بگیرند متروی حومه اگر ساخته شود وضعیت ترافیکی خود غرب تهران و بعد کل تهران هم تغییر خواهد کرد حتی اگر در فازهای ابتدایی افتتاح باشد نکته مهم اما اینجاست که برای ایستگاه های مترو حومه باید پارکینگ های بزرگ با چند ورودی و خروجی با قیمت های دولتی پیش بینی شود که ملت بتوانند با خودروی شخصی به این ایستگاه ها بیان راحت و سریع پارک کنن با مترو به کار و زندگی شان در تهران برسند برگشتنی مثلا به ایستگاه مترو میدان نماز برگردند خودروی شخصی را بردارند و به محل زندگی خود مثلا در واوان ، میدان قائم و ... برگردند که بعدها پیش بینی بهتری برای حمل و نقل عمومی در این مسیرها هم بشود الان شما ۲۰ کیلومتر خط مترو از اکباتان به موازات لشگری بزنید و در فاز اول فقط به قلعه حسن خان برسانید تمام مناطق اطراف مثل شهریار هم بهره خواهند برد وضعیت کاملا و البته به مرور تغییر می کند ساخت مترو را جدی بگیرید پرونده ها بسته شوند .