سازمان بازرسی با موافقان ورود اتوبوسهای برقی جلسه بگذارد
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: ما توقع داریم که سازمان بازرسی وقتی با گروهی از مخالفان ورود اتوبوسهای برقی جلسه می گذارد، حتماً با دوستانی که روند این کار را پیگیری می کنند نیز جلسه ای برگزار کند تا اگر ابهامی دارند، برطرف شود.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: ما توقع داریم که سازمان بازرسی وقتی با گروهی از مخالفان ورود اتوبوسهای برقی جلسه می گذارد، حتماً با دوستانی که روند این کار را پیگیری می کنند نیز جلسه ای برگزار کند تا اگر ابهامی دارند، برطرف شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، پرویز سروری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات حمل ونقل عمومی تهران، اظهار کرد: زمانی که مدیریت شهر تهران را به دست گرفتیم، به مردم وعده هایی دادیم؛ یکی از این وعده ها این بود که معضلات و مشکلات اصلی شهر در اولویت رسیدگی قرار گیرد و به اصطلاح حاشیه ها ضریب کمتری پیدا کنند، و به متن مشکلات مردم رسیدگی کنیم.
وی ادامه داد: در اولویت بندی که به صورت گسترده در شورای شهر انجام شد، جمع بندی شورا این بود که مهم ترین موضوعات و معضلات امروز تهران، حمل ونقل عمومی و آلودگی هوا هستند بنابراین، این اولویت مهم را در دستور کار شورا قرار دادیم و در برنامه چهار ساله گنجاندیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر این، در بودجه های سنواتی شورای شهر اقدامات بزرگی انجام دادیم و بیش از 40 تا 45 درصد از بودجه شهرداری به این معضل بزرگ اختصاص دادیم، همچنین، شهردار و شهرداری را ملزم کردیم که برای حل این دو معضل بزرگ وارد یک اقدام اساسی شوند، چراکه اقدامات مسکنی و سطحی جوابگو نبود.
وی افزود: ما نیاز به یک جراحی عمیق داشتیم، بنابراین در نهایت، بر اساس بررسی ها، به این نتیجه رسیدیم که هم در حوزه مترو و هم در حوزه اتوبوس و تاکسی باید اقداماتی خارج از قاعده انجام دهیم، زیرا اقدامات لاک پشتی تهران را فرسوده تر می کند.
سروری خاطرنشان کرد: این شجاعت شهردار تهران بود که زیر بار این اقدام رفت و دست به کار بزرگی زد؛ تقریباً می توان گفت که شهرداری تهران تمام کارخانجات اتوبوس سازی را فعال کرد و با توجه به اینکه تقاضا به شدت بالا رفت، ما اعلام کردیم که برای تقویت تولید داخلی اولویت مان خرید داخلی است، اما در خرید داخلی ظرفیت و کشش برای انجام این کار بزرگ وجود نداشت.
وی در ادامه گفت: تولید داخلی به صورت لاک پشتی می توانست در این زمینه نقش آفرینی کند اگرچه تلاش کردیم که سرعت کار را با افزایش تقاضا و تقویت تولیدکنندگان داخلی انجام دهیم، اما طبیعتاً ناوگان تهران با این وضعیت به نتیجه نمی رسید، پس از بسیج تمام ظرفیت های تولیدکنندگان داخلی برای تأمین بخشی از نیازها، تصمیم به خرید خارجی گرفتیم.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: برای خرید خارجی، شورای شهر و شهرداری با تمام توان تلاش کردند تا موانع خرید خارجی را بردارند. هدف ما این بود که دیگر مردم در صف های طویل منتظر اتوبوس نباشند به همین دلیل، با کمک دولت توانستیم دو اقدام بزرگ انجام دهیم که شامل خرید اتوبوس های برقی و حل مشکل تأمین واگن های مترو بود.
وی افزود: این اقدامات، با وجود تمام موانعی که در بخش خودروسازی و مافیای قدرت در کشور وجود داشت، انجام شد. واقعاً در این مدت با مشکلات زیادی مواجه بودیم و ظاهرا عده ای از رفاه مردم ناراضی هستند و معتقدند مردم باید برای آنها رفاه آفرینی کنند! آنها می خواهند مردم سوار ماشین های فرسوده شوند، اما نمی خواهند شهرداری اقدامی قاطع و مؤثر برای این موضوع انجام دهد.
سروری ادامه داد: خوشبختانه با تمام موانعی که پیش روی مدیریت شهری قرار داده شد، با قاطعیت و تلاش و تحمل سختی ها، برداشته شده است زیرا اولین محموله به گمرک رسیده، بخشی از آن ترخیص شده است و در حال انتظار برای رسیدن کامل آنها به تهران هستیم.
وی گفت: محموله های بعدی هم از کشور چین بارگیری شده و در حال رسیدن به ایران هستند. به همین ترتیب به صورت مستمر اتوبوس ها وارد خواهند شد و ما در عرض چند ماه کل 2500 اتوبوس و 27500 تاکسی را تحویل خواهیم گرفت.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: من فکر می کنم که این یک روز بزرگ برای ملت ایران، به ویژه مردم تهران، خواهد بود که ما بتوانیم حداقل اتوبوس های تهران را به کف استاندارد، یعنی 7 هزار دستگاه، برسانیم این در حالی است که آرزوی ما از روز اول این بوده که وضعیت فرسوده حمل ونقل را نوسازی و پاک کنیم.
وی اظهار کرد: با این حال یک گله دارم و آن این است که متأسفانه برخی در شورای شهر با این موضوع مخالفت می کنند و تمایلی ندارند که این اقدامات به نتیجه برسد البته تلاش ما این بوده که دوستانمان را در شورا قانع کنیم که این اقدام به نفع مردم است.
سروری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: من جزو کسانی هستم که قوه قضائیه را نهادی برای حل معضلات می دانم، اما در موضوع خرید اتوبوس های برقی از چین نمی دانم چه مشکلی در سازمان بازرسی به وجود آمده است. ما توقع داریم که سازمان بازرسی دست ما را بگیرد و کمک کند، همان طور که در بخش های مختلف کارخانجاتی که خوابیده بودند، این سازمان فعال کرد.
وی افزود: واقعا نمی دانم چه اتفاقی می افتد که بعضی افراد اطلاعات نادرست به جاهایی می دهند که باید مشوق ما باشند و به نوعی موجب توقف یا کاهش سرعت این موضوع مهم می شوند. در جلسه ای که سازمان بازرسی با نمایندگان شورای شهر برگزار کرده، این سوال مطرح است که چرا فقط از طیف مخالفان دعوت شده و رئیس شورا اصلاً از جلسه خبردار نبوده است؟ نمی توانم بگویم که این ها اتفاقات معناداری است یا خیر، اما با قاطعیت می گویم که از دوستان سازمان بازرسی انتظار همکاری داریم.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: آنها شب و روز در تلاشند تا موانع موجود در کشور را برای حل معضلات مردم پیگیری کنند و توقع مان این است که اگر مانع سرراه ماست سازمان بازرسی آن را بردارد، نه اینکه خدای نکرده با اقدامات خود، موانع جدیدی ایجاد کند.
وی اداه داد: ما توقع داریم که سازمان بازرسی وقتی با گروه مخالفان در شورای شهر جلسه می گذارد، حتماً با دوستانی که روند این کار را پیگیری می کنند نیز جلسه ای برگزار کند تا اگر ابهاماتی دارند، برطرف شود.
سروری گفت: ما آماده ایم تا سوالات شان را پاسخ دهیم و با همدلی، همراهی و همفکری، قدم های مؤثری برای این کار بزرگ که در کشور در حال انجام است، برداریم. من معتقدم این کار می تواند سرفصل یک تغییر بزرگ در کشور باشد، زیرا تهران همیشه الگو بوده و اگر شجاعت به خرج دهیم و بر مافیای خودرو غلبه کنیم، این اقدام مؤثر به سایر کلان شهرهای کشور نیز منتقل خواهد شد.