◄ آزادراه اصفهان شیراز ؛ سربلند در برابر مسافران زمستانی + تصاویر
آزادراه اصفهان شیراز در 2 ماه سپری شده از زمستان 1402 با عملیات نگهداری مناسب در خدمت مسافران بوده و در ماه پایانی سال نیز تمهیدات لازم برای حفظ کیفیت ترددها در این آزادراه به عمل آمده است.
آزادراه اصفهان شیراز در 2 ماه سپری شده از زمستان 1402 با عملیات نگهداری مناسب در خدمت مسافران بوده و در ماه پایانی سال نیز تمهیدات لازم برای حفظ کیفیت ترددها در این آزادراه به عمل آمده است.
محمدیان مدیرعامل شرکت آزادراه شیراز اصفهان با بیان این خبر افزود: پس از افتتاح فاز بهره بردار در مهرماه سال جاری به جهت ضرورت شروع سریع عملیات تکمیلی خصوصاً الزامات بهره برداری در برهه ای خاص قرار گرفت.
خبرهای مهم امروز را بخوانید:
◄ دوربین های اتوبان اصفهان شیراز به عید 1403 می رسد؟
◄ رعایت نشدن حریم ریل راه آهن در شهر رشت + فیلم
وی افزود: ادامه عملیات تکمیلی و برقراری پوششهای الزامات بهره برداری از جمله برق رسانی خارجی تا آستانه آزادراه و احداث تأسیسات روشنائی بخشی از مسیر آزادراه که در مطالعات ایمنی مد نظر قرار گرفته است.
محمدیان بیان کرد: راه اندازی جایگاههای سوخت و مجتمع های خدمات رفاهی ، جایگاههای سیار استقرار سوخت پلیس راه ، اورژانس و هلال احمر و تجهیز اولیه راهدارخانه ها در آستانه فصل سرما بخصوص در قطعات 1 تا 3 آنهم همزمان با عبور ترافیک نیاز به زمانبندی دقیق تأمین منابع مالی و تجهیزات و انتخاب پیمانکاران حرفه ی و مسلط و پوششهای هدایت ترافیکی داشته است که بحمدلله در حال انجام است .
در حال حاضر استقرار موقت پلیس راه با تأمین همه نیازمندیها از جمله محل اسکان تجهیزات داخلی خودروهای مورد نیاز ، دوربین ها لیزیکال توسط شرکت احداث صورت گرفته و همزمان اورژنس و هلال احمر نیز علاوه بر نقاط ثابت خود در دو نقطه از مسیرهای ابتدائی و انتهای آزادراه استقرار داده شده اند .
این مقام مسئول با اشاره به تمهیدات زمستانی در آزادراه اصفهان شیراز ، اظهار کرد: نیازهای اولیه تجهیزات زمستانی از جمله 9 دستگاه نمک پاش و برف روب در کنار چند دستگاه گریدر و لودر همزمان با تشکیل 5 تیم کامل راهداری ، عملیات راهداری زمستانی را بر عهده گرفته و بخوبی انجام وظیفه نموده اند و علاوه بر آن گشت های راهداری مسیر آزادراه را تحت پوشش دارند . ضمنا پشتیبانی از این نیروها در 3 نقطه راهدارخانه موقت در کیلومترهای 172 و 189 و 220 صورت می پذیرد .
علاوه بر این، پوشش گشتهای منظم شبانه روزی حراست آزادراه جهت جلوگیری از سرقت و ایجاد فضای مناسب به لحاظ مباحث ایمنی آزادراه را تداعی می کند .
رضا محمدیان درباره ادامه اقدامات تکمیلی در آزادراه اصفهان شیراز نیز گفت: تابلوهای باقیمانده ، استقرار تیم های اجرائی برقراری فیبر نوری آزادراه و نصب دکل های دوربین های عوارضی نیز در حال پیشرفت مناسبی است .
وی افزود: متاسفانه به رغم پی گیری های مکرر نصب دوربین های ثبت تخلف و نظارتی پلیس پیشگیری که بر عهده همکاران محترم سازمان راهداری فارس گذاشته شده است هنوز در مراحل انتخاب پیمانکار است و امیدواریم حداقل تا شب عید و افزایش ناگهانی ترددها نقاط مهم آزادراه دارای پوشش دوربین های ثبت تخلف قرار گیرد .
همچنین 2 جایگاه ثابت ارایه سوخت بنزین و گازوئیل در مجتمع خدمات رفاهی و 3 جایگاه سوخت سیار با ظرفیت بالا تا پایان نیمه اول اسفند ماه پوشش مناسب سوخت راسانی مسیر آزادراه را بر عهده خواهند داشت .
وی خاطرنشان کرد: حضور دائم تیم های راهداری به لحاظ جلو گیری از ورود ذباله و موانع در مسیر آزادراه در آزادراه بصورت مستمر در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آزادراه شیراز – اصفهان بااشاه به عدم پوشش مخابراتی در مجموع بطول حداقل 60 کیلومتر در این آزادراه ، بیان کرد: نبود پوشش مخابراتی مطلوب در این محدوده مشکلاتی برای مجموعه بهره برداری آزادراه و مسافران ایجاد می کند که امیدواریم در جهت رفع این نقیصه اقدامات لازم از سوی وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه کشور هر چه سریع تر انجام پذیرد.
وی افزود: عدم حضور مستمر همکاران محترم پلیس راه به جهت کمبود پرسنل و دوربین های ثبت تخلف نهایتاً سرعت های غیر مجاز شدت و آمار تصادفات را افزایش داده است.
ضمنا حضور خودروهای غیر مجاز موسوم به شوتی یک دیگر از مشکلات عدیده آزادراه اصفهان شیراز در تصادفات و عدم ایمنی محسوب می شود.
انتهای پیام
این آزاد راه شیراز ایزدخواست هست هیچ ربطی به اصفهان نداره. حتی یک میلی متر این ازاد راه در خاک اصفهان نیست. پس کم بنویسید ازاد راه اصفهان .
لطفا پمپ گاز برای این مسیر مهم است
و این اتوبان کار بزرگی است
فرمول جهادی یعنی همین که یک راه با استاندارد لازم و اولیه و پیش بینی هایی به شکل سیار در اختیار مردم و بخش بار قرار بگیره که کیفیت زیست و اقتصاد مردم هر چه زودتر ارتقا پیدا کنه و اقتصاد ملی از این ارتقا و کوتاه شدن مسیر منتفع بشه و بعد خورد خورد , به کامل ترین حالت استانداردش برسد مفهوم نسخه جهادی را یکسری نمی فهمن یکسری هم می فهمن اما خودشان را به نفهمیدن می زنن تا بتونن تخریب کنن زیرساخت گرانقیمت چندین همتی را نمی شود معطل نگه داشت تا در فول ترین حالت استانداردش به بهره برداری برسد بزرگراه و آزادراه اگر بلحاظ ایمنی توسط پلیس تایید شود و یکسری امکانات اولیه سیار داشته باشد می تواند افتتاح شود حتی با 96 95 درصد پیشرفت هم امکان افتتاح دارد الان اونایی که بست نشسته بودن که تخریب کنند و روی اعصاب ملت برن بذر ناامیدی بپاشن دیگه جاشونو عوض کردن و شیفت می کنن روی یک پروژه دیگه ! واقعا بازی با اعصاب مردم و پخش ناامیدی و دلسردی درون جامعه , خیانت است نقد اگر درست و بجا باشد و در همان متن , نکات مثبت هم نوشته شود اعتبار آن کارشناس یا رسانه را نشان می دهد و الا خیلی زود از نظر مردم می شود دوزاری تخریب چی حزبی جناحی و دور از هر گونه اعتبار , دیگه اسم اون طرف , کارشناس و استاد نیست اسمش بوقچی حزبیه .
سربلند از زمستانی شبیه بهار آخه مگه امسال برف یا بارون اومد که سربلند در بربار مردم هنوز یه آسفالت درست و درمون نداره
نکشیمون سر بلند
بله اون مسیر برف زیاد اومد
من دائم از این آزادراه عبو میکنم. آزادراه خیلی خوبی است و تشکر میکنم از مسئولان. فقط اینکه قطعه هفتم و پایانی آزادراه که از بیضا وصل میشه به اتوبان شیراز سپیدان، باید زودتر تکمیل بشه. اونجت یه مقدار ترافیک میشه
پیست دو چرخه سواری افتتاح کردین از تنگ خیاره. تا دو راهی قلات شده یک معظل بزرگ با ورود تریلی و کامیون های سنگین این قدر از خودتون تعریف و تمجید الکی نکنید
خسته نباشید
انشاالله بحث امنیتشم حل شدخ
از آزادراه زیاد تردد داشتم ، عالیه منتهی حداقل یک لاین در دو طرف کم است. به نظر من در حد اتوبان است تا آزادراه
واقعا دست همه دست اندرکاران پروژه درد نکنه خیلی خوب بود
جاده خوبی بود ما 3هفته پیش رفتیم زودتر هم رسیدیم،فقط دوربین ،پمپ بنزین کم بود
سلام چند پیشنهاد میکنم حتما لطفا بخوانید اول برای بهبود وضعیت تجارت ایران با کشورهای همسایه ودوست واقعا تسریح در تبادلات تجاری دولتها و بخش خصوصی بانک مشترک مثلا ایران و عراق ویا ایران وترکیه با سرمایه گذاری ۵۰درصد هرطرف وحتی بیمه مشترک اتاقهای بازرگانی باید پیش قدم بشوند پیشنهاد میکنم برای ساختن راه اهن وآزاد راهای مدرن مردم عادی ایران را در سرمایهگذاری شریک کنند چون فقط توایران مردم بجای اینکه در تور کلاه برداری بیفتند با تشکیل صندوق سرمایهگذاری پروژههای عمرانی بزرگ مردم عادی را در سرمایهگذاری شریک کنند وسهام پروژههای بزرگ را بصورت سهام در بورس عرضه کنند با سود بانکی مثلا ۳۵تا ۴۰درصد روزشمار هم تورم موجود مهار میشود وهم پولهای سرگردان حتما جذب پروژههای عمرانی بزرگ میشود واقعا پروژههای عمرانی بخاطر بودجه متوقف نمیشوند البته ضمنا سود بانکی با توجه به تورم موجود در بازار درنظر گرفته شده باشد
سلام مجدد باید حمل ونقل کالا ومسافر از خودرو به قطار تغییر کرده و دلایل مختلف این سیاست ترانزیت کالا ومسافر را باعث توجه بشود امنیت سرعت راحتی وصرفجویی در سوخت باید قطار برقی جای کامیون های فرسوده باشد اگر شما بورس نفت وگاز وپتروشیمی مانند فجیره امارات متحده در کنار دریا قشم یا کیش ایجاد بشود چون روسیه وایران وچین و هند عضو بریکس هستند وچند کشور جدید عضو این سازمان بریکس شدند برایشان مهم است تبادلات راحتر واسانتر کردن معاملات امروزه اکثریت اینترنتی میخواهند مرتبت بشوند پس تجارت الکترونیک وهوشمند در حال توسعه وتحول است خیلی خیلی موفقیت آمیز بودن طرح شهر تجارت الکترونیک موفقیت آمیز است در تهران و کیش وقشم وتمام مناطق آزاد تجاری ویژه اقتصادی شعب بورس متصل باشند
متاسفانه از دوراهی بیضا تا تنگ خیاره آزاد راه اجرا نشده و باعث ترافیک سنگین و خطرات جدی برای مسافران گردیده است. و در حال حاضر عبور و مرور بصورت دوطرفه است
اتوبان نه سر گردنه مراد بیگ امنیت و امکانات جاده صفر
در این آزاد راه نباید خودرو های سنگین تردد کند ...کندی حرکت آنان ...حضور خودرو در وسط و سمت چپ جاده که نزد آنان باب شده ...ورود ناگهانی خودرو های سنگین به سمت چپ در هنگام سبقت خودرو های عبوری از نکات قابل تامل آنان در حذف آنان از این بزرگراه هست ...والسلام علی عبادالله الصالحین
توباید وزیر راه میشدی!!
حاجی نظرت بدرد خودت میخوره. تمام مایحتاج زندگی روزانه تو و خوانوادت و همین ماشینهای سنگین میارن بدستتون میرسونن.. دوس نداری راهت و کج کن از یجا دیه برو..اولویت با ماشین سنگینه😎
نوشتن عبور خودرو سنگین ممنون ولی زمانی وارد بزرگراه می شوی خودرو با بارهای بسیار سنگین می بینی
چرا خودرو سنگین میاد تو بزرگراه
ما به حضور خودرو های سنگین خطرناک در بزرگراه معترضیم
بزرگراه با وجود عرض جاده متفاوت در مسیر های مختلف بسیار ترسناک هست
خودرو های سنگین امنیت مسافران را تحت شعاع قرار داده است
این همه هزینه شده با تردد خودرو های وحشتناک سنگین ..چند روز دیگر اسفالت نابود میشه
بابا خیلی بد میرانند این تریلی ها کسی هم نیست که حالشون را بگیره
جاده شیراز به اصفهان از نظر طبیعی کلکسیون زیبایی
و از نظر خدمات جاده ای فقیر
این ازاد راه خوب هست ولی کل کسبه که از اباده تا صفا شهر صدمه مخورن چی کاسبی ها کم رونق شده
ایا تدبیری اندیشه کردین برا این کسبه ای که با کلی مخارج سرمایه گذاری کردن حال باید ب شینن وچورت بزنن
والا من دیروز از جاد اصفهان شیراز تردد داشتم هیچ خدمات تو راهی بجز ماشین راهنمایی رانندگی ندیدم
مگه برف داشتیم اصلا؟؟
آزاد راه معمولا 6 لاین داره نه 4 لاین. حداقل بهش آزاد راه نگین
استاندارد جدید تعریف کردی کی گفته آزادراه باید ۶ لاین داشته باشه؟
سلام ضمن تشکر از همه دست اندرکاران من چند بار از این بزرگراه عبور کردم به نظر میرسد اگر به جای گذاشتن بلوک های حفاظتی در کناره های بزرگراه که هزینه های بسیار گرانی هم داشته هزینه آن را صرف اتمام بیست کیلومتر اول میشد بهتر بود.
جلوی تردد کامیونها وشوتیها ازاین به اصطلاح بزرگراه باید سریعا وقبل ازاینکه حادثه آفرینی بکنه وپیش ازنابودشدن زیرساخت وآسفالت گرفته بشه.شوتیها کل جاده های جنوب کشور رو به لجن کشیدن
ایجاد ارتباط موبایلی.واجب است ..قبل از کامفیروز .پلیس گشت دایمی تا نردیک رده قبلی اصفهان شیراز
از آمار تصادفات . تلفات این آزاد راه هم بگید، واقعا تاسف آوره
اگه آزاد راه هس و افتتاح شده چرا پلیس جریمه ٩0هزارتومانی برای کامیون مینویسه وازاون بدتر نمره منفی بگید کامیون ممنوع هس مثل تهران قم نه وسط راه جریمه کنید
آزاد راهی که هنوز یه فصل از سال سپری نکرده اسفالتش نابود هست وسطش جای برش هست و بیشتر مسیر مخصوصا طرف ایزدخواست ناهمواری داره