◄ نارضایتی رانندگان کامیون و تریلی از نخستین گرانی سال 1403
با آغاز سال 1403 تحول جدیدی در برخی هزینه های رانندگان کامیون اتفاق افتاده که نارضایتی آنها را در پی داشته است.
با آغاز سال 1403 تحول جدیدی در برخی هزینه های رانندگان کامیون اتفاق افتاده که نارضایتی آنها را در پی داشته است.
نخستین گرانی در هزینه های کامیون داری در سال 1403 در افزایش هزینه نوسازی خودروهای رانندگان کامیون رقم خورده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط رسانه های تخصصی حوزه خودرو و حمل و نقل، افزایش هزینه مورد اشاره در هیات دولت به تصویب رسیده و به مراجع قانونی مرتبط ابلاغ شده است.
مطلب مهم و پربازدید امروز را بخوانید:
◄ 3 گام مهم شکایت رانندگان کامیون از کرایه غیر منصفانه و سوء استفاده های دیگر
پیامد اصلی این امر، گران شدن قیمت گواهی اسقاط کامیون است که به صورت مستقیم بر هزینه های نوسازی کامیون های فرسوده تاثیر خواهد گذاشت.
بر این اساس آن دسته از فعالان حمل و نقل جاده ای و رانندگان کامیون و تریلی که در فکر نوسازی کامیون های فرسوده خود بودند در سال جدید باید هزینه بیشتری برای خرید کامیون های وارداتی بپردازند. لازم به ذکر است این گرانی نارضایتی رانندگان را در پی داشته است.
علیرضا روستا با انتشار گزارشی در سایت باکامیون در این باره نوشته است؛ بر اساس مصوبه جدید هیات دولت تغییرات مذکور در تعداد گواهی اسقاط لازم برای واردات کامیون اعمال می شود. این گواهی ها در سال 1403 تغییراتی کرده است و تعداد آنها بر اساس نوع کامیون و بر اساس ارزش گمرکی کامیون تعیین می شود.
به عنوان مثال از این پس یک دستگاه کامیون داف وارداتی به ارزش گمرکی ۵۰ هزار یورو، تعداد گواهی اسقاط ۸ و برای یک دستگاه کامیون ولوو اف اچ نیوفیس به ارزش گمرکی بالای ۸۰ هزار یورور، تعداد برگ اسقاط لازم 12 برگ خواهد بود.
ضمنا طبق جدول منتشر شده در ابلاغیه مذکور، تعیین تعداد برگ گواهی اسقاط کامیون لازم برای واردات کامیون، به سن کامیون های وارداتی نیز بستگی خواهد داشت.
خوش آمدگویی سال جدید با گرانی 120 میلیونی برای رانندگان کامیون!
در ادامه این گزارش آمده است؛ با تصویب این مصوبه در هیات دولت و ابلاغ آن به مراجع قانونی مثل گمرک، قیمت گواهی اسقاط کامیون افزایش نیافته و فقط تعداد گواهی های لازم برای واردات کامیون افزایش یافته است.
به این معنی که تا پایان سال ۱۴۰۲ به ازای هر کامیون وارداتی که درخواست پلاک ملی را داشت ۸ گواهی اسقاط باید پرداخت می شد. توضیح این که؛ با احتساب مبلغ هر گواهی اسقاط کامیون وارداتی با قیمت ۵۵ میلیون تومان مبلغ لازم برای گواهی اسقاط کامیون های وارداتی ۴۴۰ میلیون تومان تمام می شد که معمولا شرکت های وارد کننده ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را نیز از رانندگان کامیون دریافت می کردند که به این ترتیب مبلغ 440 میلیون تا ۴۸۰ میلیون افزایش می یافت.
با مصوبه جدید، اگر تعداد گواهی اسقاط برای پلاک افزایش یابد با احتساب ۱۲ برگ اسقاط برای پلاک شدن هر کامیون وارداتی ۶۶۰ میلیون تومان لازم است که نشان از افزایش ۱۲۰ میلیون تومانی را دارد که اگر مالیات نیز بر آن افزوده شود این مبلغ به ۷۱۰ الی ۷۲۰ میلیون تومان نیز خواهد رسید.
انتهای پیام
کرایه نابوده
بازم خدا رو شکر کنید
امثال ما که مالک هم نیستیم چی بگیم که فقط با یک حقوق رانندگی داریم زندگی رو میچرخونیم
درود من که ماشین ازردخارج هست باسن 55سال چطوری می توانم ماشین واردکنم بقول شمااسقات گران هست برای بنگاه دارکرانه یادلال تکلیف من چی میشد مفت بخرندمن بروم گدای کنم
خوب خانه فرسوده سواران راخراب میکنید الان تک باری مدل ۵۰ دومیلیارد تومن است ۷۰۰یا۸۰۰ چه سودی دارد واردات کامیون فقط دست دلالان وپولداران هست راننده کامیون فرسوده اگر پول داشت چرا فرسوده سوار میشود
لعنت بر ... با وارداتون
مسئول بی لیاقت این وضع جاده هاواتوبانهاروخودت نمیبینی اخه این عرض جاده بایدباشه که دوتاماشین بااسترس ازکنارهم عبورکنن باکلی دست انداز
ماشین داری دیگه تو مملکت هیچ لطفی نداره بعد انتخابات یه دونه مایع دستشویی که 50درصد گرون شده وای به بقیه اجناس چه لطفی داره .
عالی کامیون زیاد شده و رانندها تا الان کامیون گرفتن هزینه اسقاط ب شرط اینکه کامیون فرسوده جمع کنند 20عدد برگه اسقاط بگیرند از واردات خیلی خوبه.
نوسازی ناوگان حمل و نقل بجای برگ اسقاط باید کامیون فرسوده از رده خارج شوداگردلتان راضی میشود بکشورتان خدمت کنین
خدایا به دادمان رانندهای کامیون برسه.اینهمه گرانی تاکی!!!؟
حتماً دلال ها ضرر کردن که اعتراض مکنی راننده از چند. چوند تعویض خودرو سردر نمیاره که اعتراض کنه
ملتی مشنگه که از دولت حمایت و توقع داره
این دولت جز مالیات گرفتن از مردم هیچ کار درستی تو کارنامه اش نداره الان هم رای گیری تموم شده دارن خون ملت رو میمکن
من هم خودم یک رانندهستم
ماشینم فروختم تاچندمدل بالاتربخرم نه تنها ماشین نخریدم همان اسقاطی که
نان زن وبچه ام می دادازدست دادم چون روزبروز گرانترین شود مامی دانیم در
این کره خاکی هم گرانی بیداد
می کندوهمجا گران شدامادر
ایران نصف ازقیمت گرانترین
کشورهایشان شده وازطرفی
طرف تودرتوی نشسته بارنامه
صادرمی کنه خون ما توصیه
می کنندیاخودکرایه ها نصبت گرانی خودرو هم بهتراز بارنامه
نویسها چیزی دست رانندگی
گیره بااین هزینه هاوخطری که درانتظاررانندهمیشه نشسته وباکوچکترین اشتبا
قبررانندآماده می شود اقل
کاری می کردین.گمرکی این ما شینهابهترشود کمی ارزانترین
مامی دانیم دردنیا گران شد
من دیگرنمی توانم ماشین بخرم وبه جاده برگردم خدایا
مشکل یکی ودوتا نیست آگر قبلا مشکل دللالهای باربودکه کمیسیون خیلی بیشتری می گرفتند الان یه کمیسیون هم حساب داران کارخانه می گیرند من خودم ازمشهد به تبریز بارسبک ۱۵میلیون تومن زده بودم باربری ۳۲۰۰وحسابدار ۱۸۰۰ به من ۱۰دادند ماجراي ماشين های کهنه واردات هم اينجوری مگه میشه ماشینی که بیرون یه میلیارد ودرداخل ۷میلیارد باشه دولت نه تنها درماشین بلکه درهمه قسمت های کشور عمدا گرانی راه انداخته تا کمر مردم را بشکند والا ما چی کم داریم ازدیگران.
کامیون دار ها همیشه ناله میکنند ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون درآمد دارن و از کامیون پول در میارن بازم ناله میکنند یه آشنایی داریم ماشین سنگین داره میگه صافی ۱۷۰ میلیون درآمد دارم و خیلی هم راضی هست .پس اینقدر ماشین دارها الکی ناله نکنید همه میدونند درآمد شما خیلی هم خوبه
آواز دهل شنیدن ازدورخوش است این آقاماشین نداشته چشم بسته غیب میگه ازاستهلاک های سربه فلک کشیده ولوازم آشغالی وجاده های خراب مرگبارخبرنداره الکی حرف میزنه من ماشین دارم برجی ۵٠میلیون بهش اجاره میدهم بسم الله
بیاماشین من ببرکارکن ۸۰صافی بده من ۸۰برای خودت
والا من از بچگی وردست پدر رانندگی کردم الان ۱۵ سال خودم کامیون دارم درآمد دارم ولی هزینه ها آنقدر زیاد پول تو حساب نمیمونه زره زره جمع میشه یکدفعه میره من عشق به این کار رو دارم ولی پول که نمیمونه باید فکر کار دیگه باشیم دولت همجوره داره فشار رو رانندگان حمل نقل میاره دیر یا زود حمل و نقل کشور فلج میشه واردات بیرویه خارج نکردن خوردو فرسوده دلال بازی یکسری از خدا بیخبر دست به دست داده تا همه چی نابود بشه کسی هم که تو کار نیست اون کرایه رو که میبینه فکر میکنن رانندگان پول پارو میکنن ولی خبر از هزینه ها ندارن خدا بر باعث بانیش لعنت کنه
عمو نداری نظرنده توچمیدونی لاستیک چنده روغن چنده هرکیم گفتی صافی ۲۰۰تومن خاسته مسخرت کنه
نه جانم لطفاً قضاوت نفرمایید.اولأ همه کامیونها قسط دارن.بچه قوم شما در معدن گندوله وسنگ آهن احتمالأ جابجا میکنه بله اونا وضع مالی خوبی دارن.ما از هرمزگان بار رو از روی کرمان به راور ودیهوک ومرز دغارون حمل کردیم برگشت از همان مسیر.محال است کامیون کشنده ای بین راور کرمان ودیگ رستم ودیهوک رانندگی کنند در ماه در آن جاده جهنمی جفت لاستیک نترکاند.فقط لاین جدید به جاده اضافه کردن جاده قدیم لاین دوم است حتی در۵۰سال گذشته یک مرحله هم لکه گیری نشده.لحظه رانندگی فرمان دست راننده است کله زیر پای شوفر می رقصد چندین مرحله حالت تهو به شوفر دست میده.راننده بیچاره باید بجستون یک شب خواب کنه تا حالش میزان شود.به اضافه زیربندی وقطعات متصل به کفی.باید آنقدر خوش شانس باشی درمسیر کوتاهی روزانه۵۰تا۳۰تن بارجابجا نمایی تا۱۷۰میلیون تومن کاسب شوی.بله آنجا کارگراش هم ماهیانه تا۱۵۰میلیون تومن حقوق ودستمزد دارن.
الان درآمد امثال ما که مالک نیستیم و فقط راننده هستیم ، چقدر هست؟
احیانا همسایه.تون نگفته راننده ماهیانه ۱۰۰ میلیون درامد داره؟
اونی که از درآمد گفته احتمالا خلاف میکنه وگرنه ماشبن تصادف داره ، خواب داره و از همه بدتر ، نبود بار هست
با سلام نکه حالا بابت واردات ماشین اسقاط کردن کدوم اسقاط تمام اسقاطی ها رو بردن تو معدن و بیابونه ها کار می کنند بنابراین هیچ تأثیری رو وضعیت سوخت و آلودگي هوا نخواهد داشت
مردمو به مرگ میگیرن که ب تب راضی بشن دیگه خسته شدیم بخداااا کی میخاین سیر بشین
چرا خجالتم نمکشید پشت میز نشستید نه سرما میفهمید نه گرما فقط دستور صادر میکنیدرانندی که از خانه وخواندواده از آسایش از همچی محرومه سختی دونیا برای راننده هست نه یک غذاگرمام نه یک جایی خواب راحت دارن شماتومحل کار راحت آب بهتون میدن تصمیمم میگیری شرایت سختم نداشتی اگه راست میگی یک هفته بیرید جادداخل بنزم شبو روزو طی کنید واقعا برای شما که دراسایشیدوتصمیم میگیرید متاسفم انشالله خدا از سرتون بااین فکرتون نگذره انشالله چوب خدارو بخورید همین دونیا پس بدید 🤲
دولت هم از همه طرف داره به نفع دلال وپولدار کار میکنه هیچ به فکر مردم نیست
بجز گرانی و تورم و اختلاس هیچ هنری ندارن
علی برکت الله
تقصیر دولت قبله
کاری کردن دلار برو چقدر رفت بالا کامیون هم رفت بالا اینجاست که پول نداریم برای خودمان یک دستگاه کامیون بخریم
مثل چی ماشین ریختن داخل بازار کرایه مفت شده دلال هم فقط دنبال واردات هست به اسم راننده حرف میزنه
دلالان ناراضی شدن چون هیچ راننده ای کامیون فرسوده را تعویضی نمیکنه با این اوضاع کار
با سلام خدمت همکاران محترم یه سوال دارم چه جوری کرایه تو سال 1401بیشتر از سال 1402 بود ؟ ولی تورم گرانی قطعات یدکی و لاستیک و هزینه های دیگه 3 برابر شده راننده چه گناهی جونش رو کف دستش گرفته تا چرخ اقتصاد این مملکت نخوابه و بارش سالم به مقصد برسه باربری نشسته پشته میزش نه سرما و گرما میبینه نه بیخوابی هیچ نظارتی نیست با این کرایه راننده داره مفت کار میکنه رو مبلغ کرایه ها نظارت کنید
کامیون دارن فلج شده آخرین نفس هارامی کشه
سلام خداوکیلی الکی میگن اسقاط میکنن تمام ماشین های که میگن اسقاط میشه داخل معدن ها داره کارمیکنن خودم ۱۵تاش داخل یه معدن سراغ دارم بدون مدرک قیمت از یک میلیارد تا ۲ونیم میلیارد دارن میفروشن برای مردم .مسئولین هم یاخوابند یاخودشون دست دارن .ماایرانی ها زندگی نمیکنیم فقط باید تلاش کنیم زنده بمونیم ...
اقا من میخوام ماشینمو اسقاط کنم و ماشین نو بگیرم چکار باید بکنم .ایا پولم باید بدم یا بهم وامی چیزی میدن بتونم عوض کنم جانم به لبم میرسه بتونم یه بار به مقصد برسونم کجان این مسئولین .یه راهی جلوم بزارن
قانون وضع کردید که سرمایه دار پول روی پول ذاره؟ شماها کجا زندگی می کنید.
۱۰ سال هست، که کامیونمو فروختم هنوز که هنوز نتونسته ام بخرم ،آخه چقدر گرانی؟
زندگی رو برا ما زهر مار کردین دیگه بسه
سلام اقا کجا بوده اسقات من که ندیدم راننده ومالک کامیون کشنده بتونه ماشین وارد کنه وفرسودشو اسقاط کنه کلا دلال هستن کجا دنیا اینجوری ماشین اسقاط میکنن من فرسوده دارم به بدبختی .جون کندن باش کار میکنم اخرم هشتم گروه نوهه این همه تولیدوکارخونه منتاژ کامیون دارید چرا تعویض نمیکنید ..الکی یه عده سرمایه دار این طرح وارداتو درست کردن که بتونن کامیون وارد کنن وسودشو بخورن کجا فرسوده از چرخه خارج کردن کامیون نو بجاش بدن به راننده .سوخت گازوییل هم که شده قطره چکانی باید اب بریزی داخل باک وکار کنی بنازم به این همه رانت و دلال بازی مسئولین کجا بفکر تعویض کامیوون فرسوده بودن همه دروغه
سلام من راننده ومالک کشنده فرسوده ام هشت روزه که سهمیه سوختم تموم شده بیکار خونه نشین شدم پازدهم هرماه شارژ میشده ولی امروز که رفتم بازم کلی راننده بجز من کارتای گازایئل شون شارژ نشده اخه این وضع مملکته کامیون تو جاده بدون سوخت چه کار کنهاونای که شهری کار میکنند چکار کنن کارتارو شارژ نکردن از سر وتح میزنن بارهمکه وضعیتش مشخصه گرونی لوازم ودست مزد مکانیک بماند جاده ها داغون وضعیت سوختم دگه چغوز بالا غوز بعد پنجاه سالگی شرمنده زنو بچه شدیم
به گواهی چه کار دارید .ایران خودرو همین ده تن واگن هود را در بازار ۷۰۰ میلیون گرانتر شده و افزایش قیمت کارخانه هم هست.همینطورس هم نمیشه دیگه کامیون خرید چه بسا با افزایش های جدید
والا نه به کسی توهین میکنم نه ناسزا میگم
بانی گرانی در کشور قدم اول را دولتها برده اند وتوانایی اینکه ما نمیتوانیم و کار ما نیست اداره کشور را بگویند را ندارند بیچاره کردند ملت فقیر و ساکت را !
حکومت اصلابه روی خودش نمیاره که تحمیل گرانی داره کمرمردم ومیشکنه.
به نظر من تیتر مطلب رو اشتباه زدید بایستی مینوشتید نارضایتی دلالان و وارکنندگان کامیون از گرانی ۱۴۰۳ چون راننده واقعی برای نوسازی، کامیون فرسوده داره و نیازی به گواهی اسقاط ندارد
سلام_به عنوان یک فعال اقتصادی صنف رانندگان که دوطرف آب دررفت وآمد هستم اکثریت نظرات دوستان هم صنف رو قبول ندارم.چرا؟؟؟؟
بدلیل اینکه اکثریت نظرات انحصاری است به همین دلیل باید انحصاری خرید نمایید هم شاهد انحصارطلبی باشیم_هرگاه دست از انحصارگویی برداشتی واجازه دادین رقابت ایجادشودهرگزنباید هیچ کالایی رابا قیمت انحصاری نجومی خریداری نمایید_بنده کاری ندارم دولت بی لیاقت است یا با لیاقت.بنده اون ال سی بازشده ای را معتبر میدانم که اجازه داده با۱۲نه۲۰برگه اسقاط کامیون کشنده واردشود_کجا طبق کدام بخشنامه شما میگید دولت آقای مهندس روستا وهمکاراش ملزم کرده از دورترین کشور اروپایی وغربی وشرقی کامیون کشنده وارد گمرکات ایران نماید؟؟؟
لطفاً شماره بخشنامه را برای بنده بفرستیدمن ببینم.اصلأ چنین بخشنامه ای نیست.واردات انحصاری کامیون کشنده وکالاهای مشابه دیگری در دولت حسن روحانی تصویب شده
هم اکنون آقای مهندس ... مدیرعامل آن شرکت انحصاری تشریف دارن_بجای اعتراضات گرانی این چنینی
اعتراض نمایید همین الآن۳۰نفر تاجر قطری وعمانی حاضر هستندبا نصف قیمتی که همین امروز تحویل مصرف کننده داخلی میدهند کامیون کشنده با هربرندی که شما دوست داشتین وارد کشور کنند_من هم صنف شما میگم تجارقطری وعمانی همین امروز حاضر هستن با قیمت کشندهای چینی برای شما کشنده اروپایی به ایران صادرکننده ازتجار اماراتی وسعودی اطلاعی ندارم.هرکسی گفت
این سخن صحت ندارد شما قبول نکنید آنچه بنده دیدم و آنطرف آب مشاهده میکنم.بنده دارم کامیون کشنده مدل بالای اروپایی رو درآن طرف آب اوراق میکنم موتورکامل کامیون کشنده را بارکشتی در گمرکات تحویل استوک فروشامیدم.آیا از این روشن ترحرف بزنم؟؟؟
نفت رو تا۲۰دلار پایین تراز فوم خلیج فارس به قیمت۶۰دلار به تاجر چینی میفروشند اما کامیون کشنده چینی رو به قیمت نفت100دلار به شما می اندازن اما شما استقبال میکنید.بنظر شود سود۶۰تا۱۰۰دلار به جیب دولت میرود؟؟مطمئن باشید خیر.کرایه کشتی که بارقطعات مونتاژی رو به ایران انتقال میدهد بیشتر ازکرایه نفتکشی که نفت ایرانو به کشور چین انتقال میدهد_همی فردا به تجار قطری وعمانی فراخوان بدین البته تجار اماراتی در رأس هستند_هفته آینده در گمرک شهید رجایی کامیون کشنده۲تا۵سال ساخت وصفرکیلومتر غربی واروپایی به قیمت چینی
وغیرچینی تحویل شما میدهند.ازبخشنامه واردات انحصاری دولت دوازدهم غافل نباشید۱۲یا۲۰ برگه اسقاط می تواند کامیون کشنده از دورترین کشورهای جهان انجام نشود آنهم اگر رابط تاجر ترک باشد خدانکند رابط واردکننده ایرانی تاجر ترک وروس باشد.من میدانم رانندگان ترکیه وترک وروسیه چه نونی رقابتی برا رانندگان ایرونی پختن.آخرین قیمت رو به واردکننده ایرونی می فروشند تا ایرونیا جادهای بین المللی رو فتح نکنند.اونا همیشه به ما میگن باید پرچم ترکیه وروسیه بالا باشد.بعنوان فعال اقتصادی به همه نصیحت میکنم برای واردات از تاجران عرب منطقه کمک بگیرید.ترکهای خارجی وروسها آنقدر به بهانه تحریم ساختگی فشار رو به ایرونی زیادکردن مهندس ...فکر میکنه اونا راست میگن غافل ازاینکه اونا یه شعار بین خود دارن پرچم ترکیه بالاست مخالف سرسخت راننده ایرونی هستن احساس میکنن اگر شرایط فروش وصادرات را به ایرون سخت نکنند برای بازار کار رانندگان وشرکتهای حمل ونقل بار آنها رکود ایجاد میشود
لطفاً غرب کشور رو تعطیل کنید.نمایندگی رو در جنوب بزنید.مواظب بروبچه های غرب کشور که درجنوب دفتر فروش وارداتی ازغرب رو ایجاد کردن باشید زیرآبی شما رو نزد تجار عرب نزنند انحصار شدید است حتی تاجر عرب مرتبط به ما رو تهدیدکرده بودن چرا مشابه کالای وارداتی آنها رو از ترکیه نصف قیمت به واردکننده از جنوب میدهند.یارو تاجر عرب گفت اینا دیگه چه جنس آدمهای هستند به بنده گفتن ماهیانه اینقدر بگیر مث کالاهای ما به گمرک جنوب وارد نکنید.تاجر عرب بیچاره بدجور ترسیده بود گفت ممکن است قردادمو با واردکننده جنوبی قطع کنم.چون تجار عذب اهل رشوه گرفتن ودلالی نیستن به بچهای جنوبی ایران بیشتر ازترکیه وروسیه ارزش قایل هستند_آنچه شرط بلا بودگفتم خواه پندگیریدخواه ملال.
باسلام. راستش خبر را خواندم حالم بد شد اصلا این اعتراض مال ما رانندها نیست این خبر برای حمایت از اون وارد کننده ی گردن کلفته که ۱۰۰ تا ۱۰۰ تا وارد میکنه و خریدشو دو سه برابر میفروشه. اگر کسی از راننده حمایت میکرد الان همه دارندگان ماشین فرسوده همه شون ماشین دار شده بودن. اینا فقط به اسم راننده است و به کام یه سرمایه دار .کدوم نو سازی کدوم انصاف کدوم مردونگی. فقط و فقط جیب دولتی ها و سرمایه دار. راننده و صاحب ماشین پودر شد رفت هوا.
وقتی نظرات رو میخونی ، تازه میفهمی این وضع نگران کننده برای مالکان هست ، حالا یه لحظه فکر کنید که یک راننده ی ساده باشید و تازه ماهیانه بالای سه میلیون پول بیمهی اجتماعی اجباری با شرایط بیمهی شخصی و خویش پرداز بدون خدمات و بلاجبار پرداخت کنید
دیگه شغل رانندگی به صرفه نیست
همین تاکسیهای اینترنتی کار کنی ،درآمدت بیشتر از رانندگی در بیابون هست
دوست عزیز اگر ماشین داری برو خوش باش فعلأ هیچی نگو.اگر نداری پیشنهاد میدم دنبال ماشین نرو.اگر عشق ماشین دار شدن داری پس برو ماشین نو اروپایی بخر بنداز تو جاده.نون با ماشین نو هست.ابتدا به فکر گواهینامه بینالمللی باش نون درجادهای بین المللی است.رانندگی یک نوع شغل آقا منشانه است باید بتونی و وارد باشی قدرت چانه زنی داشته باشی.
واردات کامیون کشنده فقط از تجار عرب قطر وعمان والسلام.اونم اطلاع ندارم مهندس اجازه دارن از اونا خرید کامیون داشته باشند یا نه باید با تحمیل هزینه از دورترین کشور اروپایی کامیون کشنده وارد گمرکات ایرون کند.
شما هم پیشنهاد دهید خواهشاً برای واردات کامیون کشنده بچه های بامرام عرب قطر وامارات وعمان را دریاب هم خودت خوب نان میخوری هم دست چهارتا جوان ایرونی که دنبال کاروکسبی هستند می گیری.تأمین قطعات ارزان هر مدل کامیون کشنده ای بصورت استوک بابنده.قول میدم قطعات نو را استوک واردکنم همه کامیون دارا لذت ببرن.جنس اصلی.
من کاری ندارم دولت چکار میکنه چی گران است چی فشار به رانندگان بیچاره وارد کرده.یعنی چه.اصلا در مرام راننده سنگین نیست گریه تورم وگرانی به زبان داشته باشه مگر ما کارمند وجیرخور دولت هستیم از پایین بودن حقوق ودستمزد گلایمند باشیم؟
همانطور که گفتم اگر بتوانید مهندس رو قانع کنید بهش مشورت بدین از اینطرف یواشکی با بستن قرارداد کامیون کشنده وارد کند.مطمئن باشید من استوک فروش کاری میکنم دولتمردا نزد شما التماس کنند.لازم بذکر است بشرطی که دوستان کامیون دار درصورت واردات ازاین طرف گلایه افت قیمت واعتراض نکنند چرا به ما بااین قیمت بالا فروختی به دیگران اینقدر ارزان فروختی.همین چندروز آینده دوتا موتور۲۰۲۳داف درحال اوراق وانتقال است.نگران قطعات اصلی نباشید.به من ربطی ندارد چگونه ار چینی استقبال میکنن اگر میخوای چینی سفر بخری چرا کارگرده اروپایی نخری.الیته بعضی چینی ها خدایی خوب هستن.فقط خرید و واردات سفر اروپایی با نصف قیمت فعلی از بچه های تاجر بامرام عرب قطر وعمان بعد امارات.حالا چرا امارات در دسته آخر است.بدلیل تحریم وفشارهای ترکها وروسها.چرا همیشه کمپانیهای اماراتی تحریم میشن.ببد جنس هستند اما برای صادرات استوک به ایران هیچ موانعی نیست فقط مقداری قیمت اجاره کانتینرحمل باربه بندرگاه بالا رفته_تمام رانندگان افغانستانی عازم مرز دغارون وبلعکس اگر مشتریان قطعات استوک نباشند هرگز قادر به رانندگان در جاده کرمان راور دیگ رستم ودیهوک وتربت نیستن جاده ای در۵۰ساله گذشته دیوانه کننده.حتی یک رستوران لوکس.حتی نمازخانه وسرویس بهداشتی سالم در آن مسیر نیست.خب اگر از قطعه اصلی استوک هم استفاده نکنن اصلأ نمیشه در آن جادها رانندگی کرد.البته همین چندروز گذشته بعضی قطعات کفی رو برای یکی از رانندگان آن مسیرها تهیه کردیم.اکثر جادها غربی تا قاضی عناب ترکیه خوب هستن.از اینطرف فقط تا ورودی ارمنستان.جادهای آستارا چند ده کیلومتری بعد از خروجی نامناسب الباقی مشکلی ندارن.بچه های که بطرف قندهار وهرات واسلام قلعه رفتن راضی هستند.
وزارت صمت و وزارت راه بایستی کامیونداران فرسوده سوار را با دادن وام وتسهیلات با سود زیر ۱۰ درصد ترغیب کنند که کامیونداران از طرح نوسازی استقبال کنند کامیونهای وارداتی دست دلالان افتاده وهزاران دستگاه تریلی درمرز دپو شده به دولت وراننده گان ارتباطی ندارد به هرحال هرتاجری که کامبون را همینجوری خریده باید پشت مرز چندسال بخوابه تا تکلیفش روشن شود این که نمیشود روزانه صدها دستگاه تریلی خریداری شود ارز ملت را حیف میل کنند وارد نکنند اگر تحمل انتظار ندارند.
تا بساط دلال و دلالی جمع نشه ، مشکل این مملکت حل نمیشه . ما هم باید مثل تمام کشور های دنیا بساط دلال های کثیف رو جمع کنیم . از بارنامه تا بنگاه دار .
ده میلیارد تومان قیمت اتوبوس ویا تریلی هَت
سلام من یه کامیون فرسوده دارم دولت شرایطی رو فراهم کنه من کامیون را اسقاط بدم و یه وام منصفانه بگیرم متاسفانه هیچ اقدامی نشده