بازدید سایت : ۴۴۵۱۹

اعتراض شماری از راننده های استیجاری عملیات انتقال گاز میان کوه به پایین بودن دستمزدها

حدود ۳۱ راننده مینی بوس و اتوبوس استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان کوه به پایین بودن دستمزد و مزایای دریافتی خود اعتراض دارند.

اعتراض شماری از راننده های استیجاری عملیات انتقال گاز میان کوه به پایین بودن دستمزدها
تین نیوز

حدود ۳۱ راننده مینی بوس و اتوبوس استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان کوه به پایین بودن دستمزد و مزایای دریافتی خود اعتراض دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، حدودا ۳۱ نفر از رانندگان مینی بوس و اتوبوس های استیجاری واحد حمل و نقل منطقه یک عملیات انتقال گاز میان کوه واقع در شهرستان امیدیه که مسئولیت جابجایی کارگران را برعهده دارند، از یک هفته پیش در اعتراض به پایین بودن دستمزد و مزایای دریافتی خود در محوطه واحد حمل و نقل ساختمان اداری عملیات خطوط لوله تجمع کردند.

یکی از کارگران گفت: کار اصلی رانندگان جابجایی و انتقال کارگران از محل سکونتشان در شهرهای امیدیه و میانکوه به منطقه عملیاتی گاز و برعکس بنابراین در یک شبانه روز دستکم بین ۴ تا ۵ بار کارگران را جابجا می کنیم.

او گفت: دستمزد و مزایای ما کارگران راننده در مقایسه با دیگر راننده های سواری و وانت بار استیجاری عملیات گاز میانکوه و سایر راننده ای مینی بوس و اتوبوس های استیجاری شرکتهای نفتی و پتروشیمی منطقه امیدیه بسیار پایین است اما مدیران شرکت انتقال گاز میانکوه توجهی به مطالبات و بهبود وضعیت معیشتی ما ندارند.

یکی دیگر از راننده های استیجاری در ادامه تصریح کرد: هر راننده با یک خودروی مینی بوس شخصی و با پذیرش همه هزینه های جاری خود و خودرو؛ ماهانه حدودا ۲۱ میلیون تومان دریافتی دارد. در عین حال همکاران راننده اتوبوس نیز رقمی حدودا تا ۴۰ میلیون تومان دریافتی دارند. درواقع این ارقام در مقایسه با راننده های استیجاری شرکتهای نفتی منطقه که دریافتی شان به ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان می رسد، بسیار پایین است.

این راننده پیمانکاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان کوه با بیان اینکه پیمانکار هزینه های اضافه بابت مخارج خودروها را به راننده ها پرداخت نمی کند، افزود: ما کارگر پیمانکاری هستیم و به هیچ عنوان کارگر دولتی محسوب نمی شویم پس چرا شرکت پیمانکار دریافتی ما را همانند سایر همکاران شاغل در شرکتهای نفتی منطقه افزایش نمی دهد؟ چرا وقتی راننده های پیمانکاری برای شکایت از پیمانکارِ به شرکت انتقال گاز مراجعه می کنند پاسخِ «به ما ربطی ندارد، با پیمانکار مشکلاتتان را حل کنید» را می شنود اما حالا که بحثِ افزایشِ حقوق مطرح است، ما کارگران طرف قرارداد به حساب نمی آییم.

او با بیان اینکه مدیریت شرکت باید هر ماهه دستمزد راننده را به همراه اجاره بهای خودروها پرداخت کند، افزود: امیدواریم مسئولان شرکت گاز میانکوه به همراه پیمانکارتمهیداتی بی اندیشند تا مطالبات حدودا ۳۱ کارگر راننده به صورت کامل و قانونی پرداخت شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.