بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

رشد ۵۶ درصدی صادرات سیمان از بندر امیرآباد به کشورهای حوزه C.I.S

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از رشد ۵۶ درصدی صادرات سیمان به کشورهای های حوزه C.I.S در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

رشد ۵۶ درصدی صادرات سیمان از بندر امیرآباد به کشورهای حوزه C.I.S
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از رشد ۵۶ درصدی صادرات سیمان به کشورهای حوزه C.I.S در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، محمدعلی موسی پور گرجی از رشد ۵۶ درصدی صادرات سیمان به کشورهای های حوزه C.I.S در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: با صادرات ۳۷۲ هزار تن سیمان به کشورهای حوزه C.I.S در سه ماهه نخست سال جاری شاهد رشد ۵۶ درصدی این محصول از بندر امیرآباد هستیم.

موسی پور گرجی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن این بندر در نزدیکی کارخانجات تولید سیمان در استان مازندران و استان های همجوار و استفاده از حمل ترکیبی ریلی و جاده ای جهت انتقال این محصولات و همچنین بارگیری مستقیم به کشتی شاهد رشد صادرات سیمان و دیگر مواد معدنی به کشورهای همسایه می باشیم که این امکان با تقویت توان تجهیزاتی و سرعت عملیات از رشد فزاینده ای برخوردار خواهد شد.

وی یکی از برنامه های این مدیریت را برگزاری نشست های هم اندیشی و احصاء موانع و چالش های پیش روی تجار و صاحبان کالا در بندر امیرآباد عنوان کرد و افزود :  این جلسات بصورت مستمر و هدفمند برگزار می شود و امیدواریم با همکاری همه ارگان های ذی ربط دولتی و خصوصی روزی بدون هیچ مانع و چالشی بتوانیم انواع محصولات صادراتی و تولیدی کشور را از طریق بنادر به بازار مصرف دنیا صادر کنیم.

وی یکی از برنامه های راهبردی بندر امیرآباد در حوزه صادرات را عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد بدون نفت و کسب سهم بیشتر صادرات غیرنفتی در حوزه خزر عنوان کرد و شرایط خاص کشورهای حوزه C.I.S و نیاز این کشورها به واردات سیمان را فرصت مناسبی دانست تا با بهره گیری از ظرفیت بالای تولید کالا در کشور، تجارت دریامحور توسعه یابد.

مدیرکل بندر امیرآباد یکی دیگر از ویژگی هایی که بازرگانان و صاحبان کالا را به انجام امور تجاری از طریق بندر امیرآباد ترغیب می کند، دارا بودن شقوق مختلف حمل ونقل عنوان کرد و گفت حمل و نقل ریلی و  مسیر دریایی با توجه به ضریب ایمنی بالاتر و هزینه کمتر، یکی از جذابترین مسیر ترکیبی صادراتی نسبت به سایر شقوق حمل ونقل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.