بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ ناوگان نفتکش جهان به ۱۱۰۰ فروند نفتکش نو نیاز دارد

براساس بررسی رویترز ناوگان نفتکش جهان در حال حاضر با میانگین سنی بالا در حال فعالیت است و به ۱۱۰۰ فروند نفتکش جدید نیاز دارد.

ناوگان نفتکش جهان به ۱۱۰۰ فروند نفتکش نو نیاز دارد
تین نیوز

براساس بررسی رویترز ناوگان نفتکش جهان در حال حاضر با میانگین سنی بالا در حال فعالیت است و به ۱۱۰۰ فروند نفتکش جدید نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز، رویترز در گزارشی اعلام کرد: در حال حاضر بازار نفتکش نفت خام با ناوگان قدیمی دست و پنجه نرم کرده و برای پرهیز از این چالش حتماً باید کشتی جایگزین شود.

بر اساس بررسی های  رویترز، از آن جاییکه کارخانه های کشتی سازی تمرکز خود را بر ساخت انواع کشتی دیگر گذاشته اند، بازار نفتکش نفت خام به ویژه اَبَرنفتکش ها با سنین بالا فعالیت می کنند که در ماه های اخیر با توجه به بحران دریای سرخ اگرچه سفر های طولانی تا جنوب آفریقا را تحمل کرده اند، اما کارشناسان و تحلیلگران بر این اعتقادند که حتماً باید کشتی های جدید جایگزین شود.

در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس بررسی های خبرگزاری رویترز تخمین زده می شود ۸۵۰ نفتکش غیر متعارف به منظور انتقال نفت تحریم شدۀ روسیه و ونزوئلا به عنوان بخشی از ناوگان سایه تشکیل شده است که در میان آن ها کشتی هایی با سن بالا به چشم می خورد.

«آندرا اولیوی» رئیس حمل و نقل شرکت Trafigura  گفت: بازار با ناوگان قدیمی تانکر ها به شدت دست و پنجه نرم کرده و چاره ای جز جایگزینی ندارد.

بیشتر بخوانید:

آغاز تحویل کامیون‌‌ های کشتیرانی با پیش‌‌ پرداخت ۳ میلیاردی

وی افزود: متأسفانه کارخانه های بزرگ کشتی سازی در حال حاضر برای ساخت کشتی بزرگ کانتینری و حامل های گاز LNG سفارش دریافت کرده ند، در این میان کشتی های VLCC کمتر سفارش داده شده است.

گرچه شرکت Trafigura سفارش پنج تانکر جدید VLCC را به کارخانه نیو هانتانگ چین سفارش داده، اما تا زمان تحویل آن مدت زیادی زمان لازم است.

وی در ادامه گفت: دو نفتکش در این میان برای تحویل سال ۲۰۲۶ میلادی و بقیه برای سال ۲۰۲۷ میلادی برنامه ریزی شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس عرف بین المللی برای ساخت نفتکش حداقل ۳ سال زمان لازم است.

«لارس بارستاد»، مدیر اجرایی اپراتور پیشرو نفتکش Frontline نیز گفت: در حال حاضر بازار نفتکش جهان با توجه به تقاضای موجود به ۱۱۰۰ تانکر حمل نفت خام نیاز دارد که از بین آن ها ۴۰۰ فروند باید نفتکش بزرگ VLCC باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.