بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ دستگاه ایکس ری در بندر امیرآباد راه اندازی می‌ شود

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد به زودی دستگاه ایکس ری در بندر امیرآباد راه اندازی می شود.

دستگاه ایکس ری در بندر امیرآباد راه اندازی می‌ شود
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه به زودی دستگاه ایکس ری در بندر امیرآباد راه اندازی می شود، گفت: با این اتفاق همه کالاهای ترانزیتی که به بندر وارد و یا از بندر خارج می شوند با دقت رصد خواهد شد و ورود و خروج کالاها شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیر آباد محمد علی موسی پور گرجی از  امضای قرارداد همکاری بین ادارات کل بندر امیرآباد و گمرک این بندر به منظور راه اندازی دستگاه ایکس ری خبر داد و گفت:  با پیگیری های به عمل آمده و هماهنگی با اداره کل گمرک بندر امیرآباد قراردادی جهت نصب و راه اندازی یک دستگاه ایکس   ری در محوطه عملیاتی بندر به منظور رصد دقیق کالاهای ترانزیتی به  امضای طرفین رسیده و مقرر شد به زودی یک دستگاه ایکس   ری کامیونی در بندر امیرآباد راه اندازی شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اظهار کرد: برای انجام این کار زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع در اختیار گمرک قرار گرفته و به زودی عملیات نصب این دستگاه توسط یک شرکت دانش بنیان و تحت نظر گمرک آغاز خواهد شد.

محمد علی موسی پور با اشاره به این رویداد مهم بیان کرد: بنادر از جمله مبادی مهم کشور محسوب می شوند و به منظور کنترل و جلوگیری از قاچاق کالا و همچنین بر اساس نوع کالاها و تردد تریلی ها در بنادر دستگاه ایکس   ری کامیونی در مبادی ورودی گمرکات نصب می گردد و این دستگاه ها قادرند کلیه کالاها حتی کانتینر را به صورت دربسته رصد کنند. مدت زمان اجرای این پروژه یک سال طول خواهد کشید و در سال ۱۴۰۴، بهره برداری از این فناوری رسماً آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: با جایگزین کردن تکنولوژی ایکس   ری به جای روش های دستی و سنتی، سرعت ورود و خروج کشنده ها و کامیون افزایش یافته و امکان تجزیه و تحلیل محموله ها هم با سرعت بالا برای اپراتور مقدور می باشد که این کار باعث کاهش صف و ترافیک کامیون ها در بندر و افزایش دقت در بازرسی از محموله ها می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.