بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ اعطای مجوز احداث بنادر کوچک جدید به اشخاص حقوقی حرفه ای

مجوز احداث بنادر کوچک جدید به اشخاص حقوقی حرفه ای و معتبر غیر دولتی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و اصول رقابتی و بر اساس سیاست های اقتصاد دریا محور، اعطا می شود.

اعطای مجوز احداث بنادر کوچک  جدید به اشخاص حقوقی حرفه ای
تین نیوز |

مجوز احداث بنادر کوچک جدید به اشخاص حقوقی حرفه ای و معتبر غیر دولتی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و اصول رقابتی و بر اساس سیاست های اقتصاد دریا محور، اعطا می شود.

به گزارش تین نیوز، هیئت وزیران در تاریخ 12 اردیبهشت ماه امسال به استناد اصل 138 قانون اساسی و در اجرای ابلاغیه تاریخ 16 آبان ماه سال 1402 مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های کلی توسعه دریا محور، برنامه جامع تحقق سیاست های مذکور را تصویب کرد.

بر اساس این تصویب نامه، سازمان بنادر و دریانوردی موظف است نسبت به برقراری خطوط منظم کشتیرانی در مسیرهاییکه به پیشنهاد نمایندگان بخش خصوصی تاثیر قابل توجهی در افزایش مبادلات تجاری بین ایران و کشورهای هدف دارند، اقدام کند.

همچنین با رعایت سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و به منظور گسترش زیرساخت های مورد نیاز برای خدمات تجاری خارجی و افزایش ترانزیت و حل و مشکلات حمل و نقل به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه داده شده است با حفظ وظایف حاکمیتی از طریق ارایه حمایت و مشوق های لازم نسبت به واگذاری حق بهره برداری و مدیرت بنادر کوچک و محلی، اعطای مجوز احداث بنادر کوچک جدید به اشخاص حقوقی حرفه ای و معتبر غیر دولتی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و اصول رقابتی اقدام نماید.

سازمان بنادر و دریانوردی همچنین موظف است با همکاری شرکت های دانش بنیان، ظرف یکسال از تاریخ ابلاغ این برنامه، نسبت به تکمیل و به روز رسانی شبکه پایش ترافیک دریایی و پوشش کامل آب های شمالی و جنوبی کشور با بهره گیری از سامانه رادیویی و ناوبری، نسبت به فاصله یابی حدودی با هدف کمک به ناوبری ایمن دریایی اقدام نماید.

وزارت راه و شهرسازی نیز موظف است در راستای تحقق هدف راهبردی نقش آفرینی کریدوری کشور در محور شمال جنوب در افق حداکثر دو ساله، تکمیل طرح پروژه های زیر را به ترتیب در دستور کار قرار دهد:

1- اتصال چابهار به زاهدان و تکمیل قطعه چابهار خاش

2- دو خطه کردن بافق مشهد با اولویت قطعه بافق یونسی

3- اصلاح مسیر اینچه برون به بندرعباس 

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.