بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

◄ اولویت های سازمان هواپیمایی کشوری از دید کارشناسان هوانوردی/ نزول جایگاه نظارتی سازمان

نیاز است ناوگان هوای کشور گسترش یافته و ساختار مدیریت ایرلاین ها و نحوه چیدمان آنها مخصوصا در شرکت های دولتی به صورت فوری اصلاح و واردات قطعات هواپیما تسهیل شود و تاخیرات ایرلاین ها کاهش یابد.

اولویت های سازمان هواپیمایی کشوری از دید کارشناسان هوانوردی/ نزول جایگاه نظارتی سازمان
تین نیوز |

در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری  وظایف مهمی همچون تنظیم هوانوردی کشوری (غیر نظامی) با تأکید بر ایمنی، امنیت، سیاست گذاری، برنامه ریزی، تدوین آیین نامه ها و شیوه نامه ها، انتخاب و ساماندهی ناوگان هوایی کشور و عقد قراردادهای بین المللی را در امور حمل و نقل هوایی بر عهده دارد و به عنوان طرف ایرانی ایکائو، شناخته می شود این سوال مطرح است که در حال حاضر و با توجه به شرایط حاکم بر کشور و مناسبات کشورهای مختلف با ایران این سازمان چه اولویت هایی را باید مد نظر قرار دهد؟

به گزارش تین نیوز، کارشناسان هوانوردی با توجه به گذشت چند ماه از تشکیل دولت جدید،  اولویت هایی که لازم است سازمان هواپیمایی کشوری مورد توجه قرار دهد در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار دادند.

اما این اولویت ها چیست؟

اشکان احمدی کارشناس هوانوردی در پاسخ به این پرسش گفت: در حال حاضر این پرسش ها مطرح است که آیا ساخت هواپیما در اولویت است؟ آیا ایجاد ساختارهای جدید و بزرگتر کردن دولت و افزایش تصدی گری دارای اولویت است؟

وی عنوان کرد: هنوز مردم پول بلیت پروازهای کنسل شده اخیر خودشان را نگرفته اند و این بدان معنی است که  سازمان ابهت و جایگاه نظارتی خودش را از دست داده که یک عده چارتر کننده هنوز به دستور سازمان هواپیمایی کشوری تن نداده اند.

وی افزود: دستور هم نباید به معنای امر و نهی باشد بلکه با کار کارشناسی است که دستورات سازمان هواپیمایی کشوری می تواند ابهت و جایگاه سازمان را حفظ کند اینکه من سازمانم پس دستورات باید اجرا بشود یعنی توهم چرا که  بازار دستورات غیر کارشناسی را به صورت اتوماتیک پس می زند. 

احمدی عنوان کرد: در حال حاضر نیاز است  ناوگان هوای کشور گسترش یافته و ساختار مدیریت ایرلاین ها و نحوه چیدمان آنها مخصوصا در شرکت های دولتی به صورت فوری اصلاح و واردات قطعات هواپیما  تسهیل شود و تاخیرات ایرلاین ها کاهش یابد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: همچنین لازم است فروش چارتری بلیط هواپیما تعیین تکلیف شود و وضعیت نرخ بلیط هواپیما مشخص شده و راه برای ورود سرمایه های خرد و کلان به صنعت هوایی باید باز گردد و چندین مورد اساسی و دارای اولویت دیگر که قابل ذکر نیست.

احمدی تاکید کرد: اما در چنین شرایطی ما سرگرم خرید بلیط برای ساز و آلات موسیقی و گرفتن مجوز برای وارد کننده های قطعات و ایجاد مدیریت جدید التاسیس پروژه های صنایع هوایی و ایجاد شرکت با سهام دولتی و ...شده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.