بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲
پرسش رسانه تخصصی حمل و نقل از فعالان حوزه دریایی و بندری

◄ علی اکبر صفایی زیر ذره بین نقد؛ مدیرعامل سازمان بنادر را مدیر موفقی می دانید؟

از مخاطبان محترم اعم از مدیران، کارشناسان، فعالان، تشکل های مرتبط حوزه و تمام ذینفعان حوزه دریایی و بندری تقاضا داریم ضمن برشمردن اقدامات و برنامه های دکتر علی اکبر صفایی، عملکرد ایشان را در زمینه های مختلف مورد ارزیابی و نقد قرار دهند.

علی اکبر صفایی زیر ذره بین نقد؛ مدیرعامل سازمان بنادر را مدیر موفقی می دانید؟
تین نیوز |

با توجه به آغاز به کار خانم دکتر فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی و احتمال تغییر و تحول در سطوح مختلف معاونت ها و زیرمجموعه های این وزارتخانه، تین نیوز به عنوان رسانه تخصصی حوزه حمل و نقل، قصد دارد مسئولان ارشد معاونت ها و زیرمجموعه های این وزارتخانه که در حال حاضر مشغول به کار هستند را در معرض ارزیابی عموم مخاطبان قرار دهد.

یکی از معاونت های مورد نظر در این ارزیابی، دکتر علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

دست اندرکاران، فعالان، مدیران، تشکل ها و کارشناسان حوزه دریایی و بندری می توانند با ارزیابی عملکرد علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بررسی اقدامات ایشان و نقاط قوت وضعف آنها پرداخته و ضرورت تداوم مدیریت وی و یا توقف و اصلاح این مسیر را از دیدگاه خود تبیین کنند.

از مخاطبان محترم اعم از مدیران، کارشناسان، فعالان، تشکل های مرتبط هر حوزه و تمام ذینفعان تقاضا داریم ضمن برشمردن اقدامات و برنامه های دکتر علی اکبر صفایی، عملکرد ایشان را در زمینه های مختلف مورد ارزیابی و نقد قرار دهند و بیان کنند از دیدگاه آنها این مقام مسئول حوزه حمل و نقل دریایی در انجام ماموریت ها و وظایف محوله موفق بوده است یا خیر؟

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    با سلام
    این حضرات هر آنچه که در چنته داشتند گذاشتند و مورد استقبال خودشان نیز قرار گرفته.
    لذا با توجه به سخنان رئیس جمهور محترم، نمی شود بدون تغییر اساسی در دولت شاهد اتفاقات خوب بود. از این رو بهتر است کلیه معاونین و روسای سازمان های تابعه وزارت راه توسط وزیر محترم تغییر و افرادی جهادی، متخصص و شایسته منصوب گردند.

  • مراد عفیفی

    قطعا تغییر در این سازمان از ضروریات هست.
    انتظار این بود قبل از راه اهن، مدیرعامل سازمان بنادر تغییر کنه اما ان شالله خانم وزیر با انتخاب نیروی توانمند جایگزین ایشون رو هرچه سریع تر انتخاب کنن.

  • علی

    تا زمانیکه انتخاب مدیرعامل و اعضا هیات عامل سازمان بنادر از خود مجموعه باشه، نباید توقع اصلاح و تحول مثبت را در این سازمان تخصصی دولتی داشت.

  • علی

    فقط باید امیدوار بود که مدیرعامل بعدی، دانش و تجربه بالاتری از صفایی داشته باشه و به شفافیت و پاسخگویی و شایسته سالاری در انتصاب ها باور قلبی داشته باشه و فقط و فقط به فکر توسعه فیزیکی بنادر نباشه. چون توسعه ظرفیت در بنادر وقتی طی ۱۵ سال گذشته فقط تونسته باشی از ۴۰ درصد آن استفاده کنی یعنی هدر دادن سرمايه ملی کشور. از طرفی هزینه های نگهداری و استهلاک از محل بلااستفاده ماندن ۶۰ درصد ظرفیت ایجاد شده هم کم نیست.

  • راستاد

    ایشون به جز برکنار کردن نیروی های متخصص و فراری دادن آن ها از سازمان باعث تضعیف شدید سازمان شده.... انتصاب های رفاقتی بنادر بزرگ کشور از جمله امام و رجایی که هیچکدوم شایستگی ندارند و باید از پرسنل این ۲ بندر بپرسید که چه دوران سختی را دارند تحمل میکنند
    دادن وام های متعدد به مدیران از حساب بیت المال
    بکار گیری نیروی ۳۷ سال سابقه کار در راس امور و هییت عامل به بهانه دوستی دیرین با ایشان
    انتصاب برادر خانم خود به عنوان مدیرکل حوزه و بازرسی.

    خانم وزیر اگر میخواهند جا پایی در وزارت خانه محکم کنن خودشان میدانند که هرچه سریعتر ایشان را باید عوض کنند قبل از اینکه مجلس و کمیته های تخصصی وارد عمل نشدند

  • پرویز عباسی

    قطعا در چند سال اخیر مدیری به توانایی آقای صفایی سازمان بنادر به خود ندیده .

  • امین

    ایشان یکی از متخصصین صنعت دریانوردی کشور هستند
    رشد و افت سازمان بنادر باید از ظرف کشور دیده بشه
    آیسان درد های صنعت دریانوردی کشور رو بدرستی در یه سال گذشته شناسایی کردند و قدم هایی هم در رفع اونها برداشتن هرچند سازمان بنادر به تنهایی نمیتونن این مشکلات رفع کنند
    درخصوص تجهیزات بندری و دریایی اتفاق های مثبتی افتاد
    امیدوارم ایشون ابقا بشن

  • محمدرضا خواجه ای

    ایشان بنظر من نباید در سازمانی مثل بنادر باشه وقتی این همه با ایثارگران لج کرده و دلش با ایثارگران نیست مدیر باید مدبر باشه و خود را خادم ایثارگران بداند که برای این مرز و بوم خون دادن اما ایشان بجایی که با ایثارگران باشد بر ضد اونا هست بخاطر همین دعای خیر ایثارگران و مادر این ایثارگران اصلا پشت سر این آقا نیست واگذار کردیم به آقا امام حسین و خدا

  • محمدعلی نوروستا

    در دوران پساکرونا، تمامی سازمان‌ها باید تحولی بنیادین در ساختار و سیستم‌های خود ایجاد کنند، چرا که بحران کرونا نشان داد که سیستم‌های اجتماعی و اداری در برابر تهدیدهایی همچون این پاندمی بسیار آسیب‌پذیر هستند. بهبود در سه حوزه اصلی فرایند، ساختار، و فناوری بر اساس هوش راهبردی، ضرورتی انکارناپذیر برای هر سازمان در دنیای پرشتاب کنونی است.

    با توجه به معیارهای فوق، عملکرد مدیرعامل سازمان در این راستا نیاز به بهبود دارد، زیرا نقش و فعالیت‌های مدیرعامل هر سازمان در این مسیر بسیار حیاتی است. با این حال، تجربیات آقای صفایی در مدیریت شرایط کنونی سازمان نشان‌دهنده توانمندی‌های ارزشمند ایشان است.

    با توجه به اینکه توسعه جهانی به سوی دریا‌محور شدن پیش می‌رود و با در نظر گرفتن تأکیدات رهبری بر لزوم توسعه دریا‌محور، به نظر می‌رسد آقای صفایی نیازمند بازنگری در تفکر و مهارت‌های خود، و استفاده از ابزارهای نوین برای طراحی و اجرای تحول در این زمینه هستند. در نهایت، ابقای آقای صفایی در موقعیت کنونی، با پذیرش رویکرد جدید، به نفع کشور خواهد بود.

  • نورالدین

    با سلام و احترام
    سازمان بنادر از سازمان های تخصصی و کلیدی است. بعضی از پرسنل در جنوب و شمال کشور از بدو تولد در بنادر زندگی و کار کرده اند و بخوبی می دانیم که توسعه دریا محور از راهبردهای مهم کشور است که این راهبرد توسط نیروهای انسانی کارآمد و توسعه یافته محقق می شود.

    فارغ از ویترین، ظاهر و ادبیات زیبای برخی از آقایان، بدون هر گونه حب و بغض اعلام می شود که بنادر می توانند پیشران توسعه اقتصادی باشند ولی کسانی که در مقامات عالی سازمان بنادر هستند نسبت به توسعه و توجه به محورهای دانش، و تخصص نیروهای کیفی و کارآمد بی تفاوت هستند، و سازمان بنادر نسبت به قبل بسیار ضعیف شده است.
    بنادر ما بواسطه رقابت با بنادر دنیا می بایست همپای آنها از به روزترین متد و روش‌ها برای بنادر استفاده کنند که این موضوع در بنادر مشاهده نمی شود و بشدت ضعیف هستیم.
    برخی قسمت ها بصورت جزیزه ای، خانوادگی و طیفی مدیریت می شوند. پروژه های عمرانی عمدتاً نافرجام و نیمه کاره مانده اند، نیروهای غیر مرتبط و غیر متخصص به کار گمارده شده و در کل در شاخص های اصلی و مهم ضعیف هستیم.

    آقای صفایی و تیمشون ضعیف هستند.

  • احسان

    لازم و ضروری با فوریت برکناری صفایی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی.

  • محسن

    جناب صفایی با ایثارگران بنادر لج کرده و قانون تبدیل وضعیت را اجرا نکرده باگذشت ۳سال. حال که اجرایی میشود به عنوان تنبیه میخواد بفرستد چابهار و هرمزگان. مدیریت وی بسیار ضعیف میباشد. از جناب پورکبگانی نماینده بوشهر میخواهیم به شدت پیگیر موضوع باشد. تشکر

  • مهدی

    بعضی از مدیران ما در سازمان بنادر، تفاوت میان "رشد" ، "پیشرفت" و "توسعه" را نمی دانند و نتیجه اش پسرفت و بی انگیزگی شده است.
    آقای صفایی نباید از عملکرد بنادر در حوزه ورود و خروج کالا بنفع خود و بعنوان امتیاز در نظر بگیرند.

    موقعیت کشور و بنادر به خودی خود صاحبان کالا را به سمت بنادر برده و می برد و مدیران عالی سازمان باید بگویند در مبحث مهم توسعه دریامحور در حوزه های پیاده سازی محورهای دانش، فرهنگ و استفاده از ظرفیت های دریا چه کرده اند و فقط شعار ندهند...

  • محمد صادقی

    فکر میکنم افراد توانمد زیادی وجود داره که خیلی بهتر از اقای صفایی عمل کنند، در خدمت به مردم نباید علایق شخصی رو دخیل کرد. امیدوارم اقای پزشکیان و وزیر محترمشان یه فکری به حال سازمان بنادر بکنند این همه سرمایه و نیروی انسانی بخاطر انسان های کم دانشی چون ایشون داره هدر میره. قطعا ایشون در جایگاه مناسب خودش میتونه تاثیر گذار باشه ولی متاسفانه اینجا جایگاهشون نیست.
    با تشکر از ادمین تین نیوز.

  • علی حسینی

    خدا کنه ادم بدون سواد به جایی نرسه
    تمام امارهایی که از سمت ایشون و سازمان ایشون داره میاد کذبه
    و همیشه بر اساس بی سوادیش حرفشو میخاد به کرسی بشونه

  • ناشناس

    خداکنه مدیران تمام سازمان ها و توابع آنها از غیر افراد اون سازمان و هیات مدیره و غیره باشه

  • ناشناس

    ایشون مخالف سرسخت تبدیل وضعیت نیرو های ایثارگر شرکتی هست و هرکاری که تونستن کردن که این نیرو های ایثارگر در سازمان بنادر در این ۳ سال تبدیل وضعیت نشوند.الان که به زور سازمان عدالت اداری و شکایتی که بچه های ایثارگر کردن و دیوان بهشون رای مثبت داد، و در ادامه حکم استنکاف ایشون صادر شد،ایشون مجبور به اجرای قانون شده.حالا که مجبور شده فکر میکنید داره چکار میکنه؟تماااام نیرو هارو داره از شهر خودشون دور میکنه.همه ی نیرو های استان بوشهر رو به زور تعهد مکتوب داره میفرسته چابهار و بندرعباس!نمیدونم چی بگم…این آقا ۳ ساال زجر رو به تمام نیرو های ایثارگر و خانواده هایشان دادن.امیدمان به خداست…

  • کارشناس امور بندری

    متاسفانه در دوره ایشان اتفاق مثبتی ندیدیم. می توان گفت عمه خدا بیامرز بنده هم در این مسئولیت بودند، وضعیت همین بود که هست! شاید جالب نباشد که عملکرد یک مدیرعامل را با مدیریت همه بیسواد(از نظر تخصصی و گرنه عمه مرحوم بنده فردی باسواد در زمان خودش بود و خیلی برو بیا هم داشت و مورد احترام فامیل بود) عملکرد بدتری نسبت به ایشان نداشت. لذا میتوان گفت بود و نبود ایشان نقش خاصی نداشت. انتظار از معاون وزیر و رئیس سازمان در حد سیاستگزاری و هدایت بخش است که در ایشان ندیدیدم و فقط از بیت المال ارتزاق کردند و رفتند!!