بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

شریعتی: برای رفع ناترازی بنزین نیازی به افزایش قیمت نیست

برای رفع ناترازی بنزین نیاز به افزایش قیمت بنزین نیست بلکه باید به قانون برنامه توجه شود.

شریعتی: برای رفع ناترازی بنزین نیازی به افزایش قیمت نیست
تین نیوز |

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه هفتم توسعه درباره تنوع در سبد سوخت گفت: برای رفع ناترازی بنزین نیاز به افزایش قیمت بنزین نیست بلکه باید به قانون برنامه توجه شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز در تذکری اظهار کرد: برای رفع ناترازی بنزین نیاز به افزایش قیمت توسط دولت نیست بلکه باید ضمن توجه به قانون برنامه، سبد سوخت کشور را متنوع کرد تا مشکل در کوتاه مدت حل شود.

شریعتی توضیح داد: صنعت سی ان جی و خودروی برقی رها شده است علاوه بر این سالانه صدها هزار تن گاز مایع یا ال پی جی که در پالایشگاه های نفت و گاز تولید می شود، در مشعل سوزانده می شوند بعد همین ها را نمی گذارند در اختیار خودروها قرار گرفته و صنعت اتوگاز رونق بگیرد؛ هر یک ال پی جی در یک سال برای یک خودرو کفایت می کند.

وی با اشاره به بند «ب» ماده ۴۶ قانون برنامه هفتم گفت: طبق قانون برنامه برای رفع ناترازی باید سبد سوخت متنوع شده و از ال پی جی استفاده شود از رئیس جمهور که همواره بر اجرای برنامه هفتم تاکید دارد، درخواست دارم که قانون برنامه هفتم توسعه را در این زمینه اجرایی کند چرا که اگر ال پی جی و سی ان جی و خودروی برقی اعمال شود نیاز کشور به ۲۰ تا ۳۰ درصد واردات بنزین مرتفع می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه

    قیمت خودرو تا ۲۲ برابر قیمت واقعی است ، هزینه تعمیرات و نگهداری خودرو ده برابر قیمت واقعی است ، هزینه بیمه و حاشیه های خودروسواری پنج برابر قیمت واقعی است ، چهل و نه درصد از خودروی شخصی استفاده می کنند ، اتلاف وقت در ترافیک شهری نود دقیقه در روز است. اگر این پارامترها بعلاوه تورم روزانه افسارگسیخته در مدل هزینه بنزین قرار گیرند آنگاه هر لیتر بنزین آزاد در کشور بین ۲۷۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ تومان برای مصرف کننده برآورد می شود ، نه ۳۰۰۰ تومان اسمی. نیازی به افزایش نیست. دولت قیمت بنزین را تا ۱۵ سال پیشاپیش از مصرف کننده بیخبر دریافت کرده است !!!!