بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ جوابیه وزارت راه و شهرسازی به خبر درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی

پس از ادغام دو وزارتخانه و تشکیل وزارت راه و شهرسازی، توسعه همزمان دو بخش حمل و نقل و مسکن و شهرسازی، ضرورت وجودی بازوی سیاستگذاری امور حمل و نقل احساس می شد که خوشبختانه این امر با تشکیل معاونت حمل و نقل در دولت دوازدهم محقق شد.

جوابیه وزارت راه و شهرسازی به خبر درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی
تین نیوز |

پیرو انتشار مطلبی در تین نیوز ( شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل )  در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ با عنوان " درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی از سوی فعالان صنف حمل و نقل جاده ای مسافری" روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی جوابیه ارسال کرد.

گزارش های مهم و پربازدید را بخوانید:

◄ قدردانی از بازگشت سنت پاسخگویی به روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی

◄ چلندری روی صندلی نقد ؛ مدیرعامل فرودگاه امام خمینی عملکرد موفقی داشته است یا خیر؟

به گزارش تین نیوز، متن این جوابیه به شرح زیر است:

« جناب آقای مهندس مسعود ذهبیون

مدیر مسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی تین نیوز

موضوع: جوابیه تین نیوز به مطلب حذف معاونت حمل و نقل

با سلام و احترام

پیرو انتشار مطلبی در پایگاه اطلاع رسانی تین نیوز در بخش اخبار شبکه های اجتماعی با کد خبر:279980/130 که در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ با عنوان "درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی از سوی فعالان صنف حمل و نقل جاده ای مسافری" منتشر شده است؛ جوابیه این مرکز جهت انتشار طبق ماده 23 قانون مطبوعات تقدیم حضور می شود.

تقاضا می‎ شود دستور فرمایید، مطلب ارائه شده با عنوان "بازوی سیاستگذاری امور حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی" به منظور تنویر افکار عمومی در آن پایگاه خبری منتشر شود.

یادداشت مربوط به پاسخ وزارت راه و شهرسازی را اینجا بخوانید:

◄ درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی از سوی فعالان صنف حمل و نقل جاده ای مسافری

 

بازوی سیاستگذاری امور حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی

پیرو درج محتوایی با عنوان «درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی از سوی فعالان صنف حمل و نقل جاده ای مسافری» به نقل از رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر کشور در 13 شهریور در پایگاه اطلاع رسانی تین نیوز به استحضار می رساند: پس از ادغام دو وزارتخانه و تشکیل وزارت راه و شهرسازی، توسعه همزمان دو بخش حمل و نقل و مسکن و شهرسازی، ضرورت وجودی بازوی سیاستگذاری امور حمل و نقل احساس می شد که خوشبختانه این امر با تشکیل معاونت حمل و نقل در دولت دوازدهم محقق شد.

علاوه بر این براساس قانون تشکیل معاونت حمل و نقل وظایفی از جمله تدوین سیاست‎های کلان توسعه حمل و نقل، نظارت و تطبیق سیاستهای کلان ناظر بر زیربخش ها و پیگیری موثر برای اصلاح انحرافات از جمله تطابق پروژه های جدید با طرح جامع و اسناد بالادستی،  بررسی محتوایی دقیق عملکرد زیربخشها و سازمانها و شرکتهای تابعه حمل و نقلی در قالب مجامع عمومی آنها، بررسی و رصد مستمر حوزه های مختلف دانشی، تکنولوژیکی و فرایندهای نوین بخش در سطوح بین المللی و منطقه ای و فراهم سازی زمینه های انتقال و بهره گیری کشور از آنها، تمهید محتوایی و کارشناسی حضور وزیر محترم از منظر حمل و نقل در مجامع تصمیم گیری و سیاستگذاری کشور، شرکت در کمیسیون ها و مجامع داخلی و بین المللی مرتبط با بخش، هدایت دبیرخانه اجرایی و محتوایی شوراها و ستادهای مرتبط به حوزه لجستیک و حمل و نقل، پیگیری اثربخش پروژه های حمل و نقل چندوجهی، تشکیل اتاق فکر توسعه ای با حضور نمایندگان بخش خصوصی و نخبگان فکری و...برعهده این معاونت گذاشته شده است.

همچنین با عنایت به وظیفه ذاتی این معاونت در تنظیم گری و رگولاتوری بخش حمل و نقل برون شهری،  تدوین، ابلاغ و نظارت بر اجرای طرح جامع حمل و نقل، هماهنگی امور فرامدی و فرابخشی، سیاستگذاری و برنامه ریزی برای ترانزیت کشور از طریق تشکیل شورای عالی ترانزیت، طراحی سند آمایش مراکز لجستیک، تهیه سند استراتژی های بخش حمل و نقل، تهیه نقشه راه ایمنی جاده ها تنها بخشی از اقداماتی است که از سوی این معاونت صورت پذیرفته است.  

همه این اقدامات نشان می دهد با تشکیل معاونت حمل و نقل، تنظیم گری و رگولاتوری امور حمل و نقل، ارتقاء حمل و نقل ترکیبی، توسعه ظرفیت های ایران به عنوان غنی ترین کشور غرب آسیا از حیث ظرفیت های لجستیک و ژئوپلیتیک، ایجاد مدیریت واحد و یکپارچگی ترانزیت کالا و مسافر از کشور و هماهنگی بین دستگاه های مداخله گر، تجاری سازی کریدورهای اصلی بین المللی و باز آفرینی های  نقش لجستیک منطقه ای کشور، بهبود بازرگانی و بازاریابی ترانزیت و گسترش مناسبات و مبادلات حمل ونقلی با سایر کشورها و توسعه همکاری های صیانتی در معاهدات و عهدنامه های بین المللی، توجه به امور راهبردی نظیر ترانزیت، بنادر خشک و مدیریت لجستیک، تبادل تفاهم نامه ها و موافقت نامه های بین المللی به منظور افزایش سهم کشور از ترانزیت منطقه، تدوین برنامه هایی برای تسریع در امر ترانزیت، ایجاد مدیریت واحد در حمل و نقل حومه ای مسافر، هماهنگی های بخشی و بین بخشی برای ارتقای ایمنی، تغییر ساختار سنتی حمل و نقل و حرکت به سمت سازمان دهی و توسعه یکپارچه، هوشمند و نظام مند شبکه لجستیک در کشور و همچنین اولویت بندی پروژه های مبتنی بر ترانزیت و کریدورهای عبوری و... نقش مناسبی داشته است.»

جوابیه وزارت راه و شهرسازی در مورد حذف معاونت حمل و نقل

جوابیه وزارت راه و شهرسازی به خبر حذف معاونت حمل و نقل

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    با سلام
    واقعاً ادغام و یا انحلال برخی معاونت ها و مراکز و سازمان ها هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ بهره وری حائز اهمیت می باشد. به عنوان مثال معاونت حمل و نقل با وجود سازمان راهداری،سازمان هواپیمایی، سازمان بنادر، شرکت راه آهن و ... که همگی به عنوان معاون وزیر و رئیس آن سازمان مشخص می گردند، چه کارایی دارد. و یا مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با زمینی به وسعت بیش از 27 هکتار در منطقه 2 تهران که می توان نسبت به واگذاری آزمایشگاه های آن به بخش خصوص کارایی و بازدهی و خدمات بیشتری به مردم ارائه داد نه اینکه منبع درآمدی برای یک سری مدیر که از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و هم از محل تست و آزمایش و پروژه های پژوهشی که از وظایف ذاتی ایشان است پول ها و شتیل های هنگفتی به جیب زده و با ماشین های چند میلیاردی تردد می کنند و ریالی به عنوان مالیات پرداخت نمی کنند.

  • کارشناس حمل و نقل با ۲۰ سال تجربه

    به نظر بنده، وزیر راه و شهرسازی، به دلیل اینکه هیچ دانش و تجربه ای در مُدهای مختلف حمل و نقل را ندارد. ریسک نمیکنه و این معاونت را حداقل برای یکسال آینده در ساختار وزارتخانه حفظ خواهد کرد. چون واقعا در حال حاضر نمیدونه چالش ها و فرصت های حمل و نقلی کشور چه ها می باشد. اگر هم تا حدودی بداند، چون آگاهی حداقلی از این صنعت را ندارد نمی تونه تصمیم بگیره. البته پیش نیاز حل مشکلات گسترده و مزمن صنعت حمل و نقل کشور (جاده، دریا، هوا و ریل) و همچنین توسعه حساب شده و علمی آن، داشتن وزارت حمل و نقل و وزارت مسکن و شهرسازی است.

    • راهدار

      شما ۲۰ سال از عمر مبارکتون رو صبح از زیر سایه شروع کردی و ساعت ۱۶ پس از صرف نهار به شغل دوم پرداختی، محض اطلاع جنابعالی هیچ راهی بدون شهر معنایی ندارد جدا کردن راه از مسکن بازگشت به ۰۱/۰۱/۰۱ است که البته برای نشستن شما در سایه آفتاب مخاطره ای که ندارد هیچ چند ساله باقیمانده تا بازنشستگی را نيز در کمال آرامش در هرج و مرج ناشی از تفکیک به سر خواهید برد.

    • کارشناس

      تفکیک حمل و نقل از مسکن و شهرسازی در قالب دو وزارتخانه مستقل تنها راه نجات وضعیت نامناسب کنونی کشور در این دو حوزه است. گذشت سالها نشان داده که پُست سازمانی معاونت حمل و نقل در وزارتخانه راه و شهرسازی، هیچ نقش موثری در برطرف نمودن چالش های این حوزه و یا توسعه آن نداشته است.

  • ناشناس

    بسمه تعالی
    این دولت واقعاً اگر بخواهد کار کند و گره ای از مشکلات مردم وخصوصاً از لحاظ اقتصادی باز کند، می تواند با ادغام و انحلال برخی از سازمان ها، معاونت ها و مراکزی که بازدهی ندارند و موازی سایر دستگاه ها کار می کنند، اقدامات خوبی رقم بزند. در خصوص مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک، معاونت حمل نقل که به نوعی حیات خلوت و منبعی برای رانت، رشوه و ... شده است، می توان با ادغام و واگذاری یک سری فعالیت های ایشان به شرکت های دانش بنیان بهره وری و خدمات بیشتری ارائه داد. در ثانی از محل فروش زمین ها و ساختمان های اضافی اقدامات ارزشمندی در پیشرفت آن وزارتخانه ایفا نمود. زمین مرکز تحقیقات راه و شهرسازی را که دیگه نگو، زمینش خیلی می ارزه به اندازه بودجه یک سال کشوره

  • کارشناس

    سلام
    در پاسخ وزارت راه آمده است: :بر اساس قانون تشکیل معاونت حمل و نقل..."
    ممنون می شویم به مستند این قانون که در چه زمانی این وظابف به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده اشاره کنند؟ چون ما چنین قانونی که مصوب مجلس باشد تاکنون ندیده ایم!! حتی تصویب نامه ای در این زمینه توسط هیات دولت مصوب نشده است!!

    همانطور که میدانید فقط مجلس مجاز به تصویب قانون و هیات دولت مجاز به تصویب آیین نامه ها و تصویب نامه ها است!

  • ناصر

    سلام..خانم وزیر..قیمت..بلیط..هواپیما..وقطار.خبر.دارید..بصورت.وحشتناکی..خیلی خیلی بالا..رفته..فقط..پولدارها..سوار..میشوند..مگه بیت المال نیست..پس.ما...جکار.کنیم..قشر..فقیر..اولین اقدام شما..باید..مبارزه..با..کسانی باشد..که قیمت ها را..وحشتناک .بی حساب بالا.بالاتر.بردند..اگر میخواهید..مردم‌.فقیر.هم سوار.هوابیما .و قطار.بشن..سریع.سریع.اقدام فوری.بفرمایید..مرسی

  • ن ث

    سلام. اگر معاونت حمل و نقل، با همین وضعیت فعلی منفعلانه بخواد ادامه بده ، به نظر می رسد، بود و نبودش تاثیری نداره. آما وجود "معاونت حمل و نقل" در ستاد ،بعنوان سیاستگذار و هماهنگ کننده شقوق مختلف حمل و نقل هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی) با استفاده از نیروهای متخصص، در این وزارتخانه عریض الطویل ضروری بوده و نقش قایم مقام وزیر در امور حمل و نقل را باید بازی کند.

  • محمد مهدی هراتی زاده

    سلام متشکر از اینهمکه رگولاتوری شما، وقتی توانستید تمهیداتی را اتخاذ کنید که بدون تخصیص یارانه های عام و خاص و نرخ های دستوری و حمایت رانتی حمل و نقل را به بهره وری و توجیه اقتصادی برسانید بیایید دفاع کنید.
    فعلا سازمان متبوع شده حامی کارچاق کن کمیسیون و ارتشاع تا رقابت و توسعه، بله کامیونداران تفاوت ارزش افزوزه و سود را از تعدیل و راهکارهای جبرانی سوء را نمی دانند و شما می تازید باشد که خیلی سود در این بازه زمانی هم به بن بست مدیریتی خود اعتراف نمایید و کامیونداران از ترفند فروش سرمایه شان رهایی یابند.
    شما نمی توانید حمل و نقل کشور را حتی با کشور دوست همسایه عراق لینک نمایید چون در دنیای وارونه زندگی می کنید و از سرمایه های ملی و مردمی بنفع گروه خاص هزینه می نمایید.
    راستی اگر بخواهیم از هزینه های سربار تخلیه بارگیریهای مکرر مضاعف و توقف های طولانی خسارت بار کامیونها در پایانه های مرزی جلو گیری نمایید می شود راننده عراقی را متقاعد نمود بجای سیصد کیلومتر بیش از دو هزار کیلومتر داخل ایران رفت و آمد کند و نصف قیمت داخل عراق کرایه بگیرد! البته با افغانهای بدبخت تر از ما و پاکستان شاید ولی سایر همسایگان هرگز.

  • خدمتگزار

    برای بهتر شدن وضعیت مسکن و جلوگیری از تلفات بیشتر جانی و حادثه ها در جاده‌های کشور بهتر است وزارتخانه ها را تفکیک نمایند.
    ۰۱ وزارت مسکن ۰۲ وزارت راه