زیرسازی مسیر خط ریلی کرمانشاه تا اسلام آباد غرب به ۸۵ درصد رسید
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از پیشرفت ۸۵ درصدی زیرسازی مسیر خط ریلی کرمانشاه به سمت مرز خسروی خبر داد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از پیشرفت ۸۵ درصدی زیرسازی مسیر خط ریلی کرمانشاه به سمت مرز خسروی خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پیشرفت ۸۵ درصدی زیرسازی مسیر خط ریلی کرمانشاه به سمت مرز خسروی خبر داد و گفت: طول این مسیر ۲۶۳ کیلومتر است.
خطیبی اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد زیرسازی مسیر خط ریلی کرمانشاه تا اسلام آباد غرب انجام شده است.
وی گفت: تکمیل پروژه راه آهن کرمانشاه به سمت مرز خسروی بیش از چهار سال زمان می برد.
وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی یک حمل و نقل سبز است، افزود: حمل ونقل ریلی به جهت مصرف سوخت کمتر، جابه جایی بار بیشتر و همین طور کنترل سوانح و تصادفات جاده ای نسبت به سایر شاخه های حمل ونقل از مزیت های زیادی برخوردار است.
خطیبی اظهار کرد: ایران به لحاظ ژئوپلیتیکی در یک موقعیت ویژه ای قرار گرفته است. این موقعیت از دیرباز موردتوجه کشورهای جهان به خصوص ممالک همسایه بوده است.
این مقام مسئول گفت: امروز چیزی که خیلی مهم است جدا از موقعیت ژئوپلیتیکی رسیدن کشور به یک شرایط ژئواکونومیک است.
وی افزود: اقتصادی و به صرفه بودن جابه جایی بار و مسافر شرط تعیین کننده و مهم است برای اینکه بتوان از این فرصت های خدادادی استفاده بهینه کرد.
خطیبی یادآور شد: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی بر این است که طبق اسناد و برنامه های بالادستی تکلیف شده کریدورهای شمال - جنوب و شرق و غرب را با اولویت، تکمیل کند و به بهره برداری برساند.