بازدید سایت : ۶۱۱۷۶

◄ گزارش جارتز/ جایکا‌ در مورد مطالعات مرحله اول قطار تندرو تهران مشهد

گزارش جارتز/ جایکا‌ در مورد مطالعات مرحله اول قطار تندرو تهران مشهد در اوت 1975 به زبان انگلیسی به دولت ایران ارائه شد.

گزارش جارتز/ جایکا‌ در مورد مطالعات مرحله اول قطار تندرو تهران مشهد
تین نیوز |

 در اوایل دهه پنجاه به دنبال افزایش قابل ملاحظه بهای نفت و شروع به تهیه و اجرای پروژه های مختلف نیاز کشور به واردات مواد‌، مصالح  و… مشکلاتی در شبکه حمل و نقل زمینی، بین محل اجرای پروژه ها و مبادی ورودی  کشور،  به وجود آورد و ضرورت توسعه گسترده شبکه حمل و نقل زمینی کشور محرز شد‌.

به گزارش تین نیوز، محمد اسمعیل علیخانی با بیان این مطلب گفت: از این رو تهیه و اجرای طرح ها و پروژه های بی شماری مورد توجه قرار گرفت‌.

علیخانی افزود: برای تهیه طرح ها و پروژه های حائز اولویت و تعریف شده در مطالعات آمایش سرزمین (انجام شده توسط مهندس مشاور ستیران) به خصوص راه آهن، مطالعه هر محور شریانی به یک مهندس مشاور خارجی واگذار شد.

مثلا راه آهن:

تهران -قم - بندر امام + اهواز - خرمشهر

مشاورخارجی: اسپی بانینیول فرانسه‌

سطح مطالعه: مرحله دوم

 نوع مطالعه: بهسازی دوخطه و برقی کردن

بافق - بندرعباس + انشعاب به کرمان

مشاور خارجی: کامپساکس دانمارک

سطح مطالعه: مرحله دوم

نوع مطالعه: نوسازی دوخطه و برقی کردن

قم - اصفهان - بافق - کرمان

مشاور خارجی: دکونسالت آلمان

سطح مطالعه: مرحله دوم

نوع مطالعه: بهسازی دوخطه وبرقی کردن

...

و بالاخره

تهران - مشهد

مشاورخارجی: جارتز ژاپن

سطح مطالعه: مرحله اول

 نوع مطالعه: نوسازی دوخطه  تندرو و برقی کردن

 —

جارتز/ جایکا در اوت 1975  گزارشی به زبان انگلیسی به دولت ایران ارائه کرد که فایل آن از اینجا قابل دریافت است.

 

 

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.