بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

دوچرخه اشتراکی را زمین گیر کردند/خطوط ویژه دوچرخه محل پارک خودرو شد!

​رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سرمایه شرکت بیدود دود شد، گفت: در این دوره از مدیریت شهری به گونه ای با شرکت سرمایه گذار رفتار شد که او مجبور شد تا هزاران دوچرخه خود را زیر پل جوادیه و در فضای باز رها کند.

دوچرخه اشتراکی را زمین گیر کردند/خطوط ویژه دوچرخه محل پارک خودرو شد!
تین نیوز |

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سرمایه شرکت بیدود دود شد، گفت: در این دوره از مدیریت شهری به گونه ای با شرکت سرمایه گذار رفتار شد که او مجبور شد تا هزاران دوچرخه خود را زیر پل جوادیه و در فضای باز رها کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکونیوز،  جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل درخصوص ارائه گزارش عملکرد سازمان حمل و نقل و ترافیک برای دوچرخه و حمل و نقل پاک با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران و پوریا علیمردانی رئیس سازمان ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیمردانی رئیس سازمان ترافیک شهرداری تهران گفت: تست های اولیه  دوچرخه های اشتراکی از  یک شرکت دریافت شده  و درخصوص قرارداد دوچرخه و موتورهای برقی  برنامه ریزی های صورت گرفته که در بستر آن  قرار است  به سمت حمل و نقل کاری و آموزشی حرکت کند  و همچین مقرر شده تا  یارانه به سفرهای تفریحی داده نشود. 

در ادامه مشاور سازمان ترافیک آخرین وضعیت دوچرخه های شهر تهران، جای پارک دوچرخه ها، تعداد خانه های دوچرخه و قراردادهای امضا شده در حوزه دوچرخه ، موتور و اسکوتر برقی را تشریح کرد. 

در ادامه جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سرمایه شرکت بیدود دود شد،  گفت: در این دوره از مدیریت شهری به گونه ای با شرکت سرمایه گذار رفتار شد که او مجبور شد تا هزاران دوچرخه خود را زیر پل جوادیه و در  فضای باز رها کند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: ما دچار برخی خطاهای مفهومی شده ایم و نمی خواهیم آنهارا اصلاح کنیم. 

وی ادامه داد: اگر مسئله بغرنج شود حل نخواهد شد تهران شهری شیب دار است، ناایمنی دارد و فضای پارک در آن  وجود ندارد و بسیاری چالش دیگر که حل آنها سخت و تا حدودی ناممکن است اما برای حل مشکل دوچرخه سواری باید اقدامات عملیاتی انجام داد. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید از دوچرخه سواران پشتیبانی کرد گفت: باید برای دوچرخه سواران مسیر امن و امکان پارک را ایجاد کرد و برای آنهایی که دوچرخه ندارند نیز باید دوچرخه اشتراکی فراهم کنیم ما باید دوچرخه ها را در سطح شهر تهران توسعه دهیم تا امکان استفاده شهروندان  از دوچرخه ها فراهم شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران بیان کرد: خواهش من این است تا جایی که می توان برای شرکت هایی که دوچرخه اشتراکی فراهم میکنند تسهیلگر باشیم و مشکل ایجاد نکرد. 

وی با بیان اینکه ما باید در این دوره دوچرخه سواری را ارتقا بخشیم اظهار کرد: به جای آنکه اشکالات را برطرف کنیم با کج سلیقگی ها  برخی مسیرهای تردد دوچرخه را هم خراب کردیم تا تبدیل به جای پارک خودرو شوند. 

تشکری هاشمی گفت: افرادی که  تخصصی در  حوزه دوچرخه سواری نداشتند برنامه ها  را زمین گیر کردند. وی افزود ما در آخر دوره قرار داریم و اگر اشتباه کرده ایم باید عذرخواهی کنیم و بستر بازگشت دوچرخه ها را فراهم کنیم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران بیان کرد: شهروندان تهرانی علاقه مند به استفاده از دوچرخه هستند و برای کاهش ترافیک و  مصرف سوخت باید با شجاعت سیستم دوچرخه را در تهران ایجاد کرد. 

وی گفت: برای دوچرخه سواری باید جنگید اگر پیشنهاد عقلایی آورده شود مصوبه شورا را می توان دریافت کرد نباید ظرفیت های موجود را سوزاند. اگر پول ساخت یک پل خودرویی را به توسعه دوچرخه سواری اختصاص دهیم، می توانیم در وجب به وجب این شهر دوچرخه قرار دهیم تا  هم از آلودگی هوا بکاهیم هم ترافیک را کاهش دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    متاسفانه یکسری از مسئولان سابق و فعلی عمرانی شهر تهران ، مذاب شهرهای کوچک و فلت اروپایی هستند عشقی دیوانه وار که به این ها اجازه نمی دهد مختصات شهر تهران را ببینند سرمایه بیدود ، دود شد چون کمتر شهروند تهرانی حاضر است سر از بین رفتن لگن و زانو اش و قطع نخاعش شرط ببندد با این وضعیت فرهنگ ترافیک ، کمتر شهروندی دوست دارد ریه اش را با دود بیشتر پر کند و اصلا کمتر شهروندی می تواند پهنه این شهر و شیب های حتی عجیبش را رکاب بزند فقط هم سرمایه این شرکت ، دود نشد سرمایه شهر هم دود شد این همه از بیت المال هزینه شد سر هیچ و هیچ و هیچ ، مطلب بسیار سادس اگر این عشق دیوانه وار به شهرهای اروپایی اجازه دهد یکسری متوجه بشن شما اگر می خواهید دوچرخه سواری در تهران جا بیفتد باید ۲ دسته کار انجام بدین ۱ . ترافیک سنگین فرامنطقه ایی را به زیر ببرید همین حالا تهران یک بزرگراه در مرکزش ندارد اون حجم ترافیک وحشتناک که در سطح و پشت چراغ قرمزهای رگباری گیر می کند با اون همه آلودگی هوا ، صوتی و بصری ، اصلا مگر جایی هم باقی می گذارد برای دوچرخه سواری و ساخت پلازا و ... تا توریستی کردن شهر و سنگ فرش کردن ها و راه اندازی ترامواها و ... ؟ ۲ . و بعد باید دوچرخه های برقی برای شهر تهران در نظر گرفته بشه که اولا قیمت مناسب اجاره و خرید داشته باشد دوما وام خرید برای آن داده شود سوما جمع شو باشد که داخل واگن های مترو برود چهارما ایستگاه های شارژ کافی پیش بینی شود که یکسریش باید عمومی باشد یکسریش داخل محوطه ادارات ، سازمان ها ، وزارتخانه ها ، نهادها ، بیمارستان ها و ... برای کارکنان .