بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

افزایش سرانه های شهری و هوشمندسازی ترافیک مدیریت شهری تبریز

شهردار تبریز افزایش سرانه های شهری و هوشمندسازی ترافیک شهری را از مهمترین اولویت های مدیریت شهری عنوان کرد.

افزایش سرانه های شهری و هوشمندسازی ترافیک مدیریت شهری تبریز
تین نیوز

شهردار تبریز افزایش سرانه های شهری و هوشمندسازی ترافیک شهری را از مهمترین اولویت های مدیریت شهری عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یعقوب هوشیار در دیدار با رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی و دادستان شهرستان تبریز به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن تبریک به تمامی تلاشگران این حوزه اظهار کرد: میثاق و عهد ما تلاش کردن به دور از حواشی کاری است و بر همین اساس ارتباط مستمر با شهروندان را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.

هوشیار با اشاره به نقش بی بدیل ارتباط مستمر با مردم و احصای دقیق مطالبات شهروندان، افزود: در این راستا علاوه بر برگزاری ۵۰ جلسه قرار خدمت، ۷۸ جلسه ملاقات مردمی برای رسیدگی به مشکلات شهروندی برگزار شده است.

وی اتمام پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیف را از مهم ترین اقدامات شهرداری خواند و گفت: نصب روزشمار برای پروژه های شهری یکی از عوامل مهم احیای اعتماد بین شهروندان و شهرداری است که این اقدام مهم در دوره مدیریت شهری فعلی آغاز شد.

هوشیار در تشریح اهم اقدامات شهرداری از افزایش سرانه ورزشی تبریز با اجرای ۶۵ پروژه خبر داد و تشریح کرد: سرانه ورزشی تبریز ۳۰ سانتی متر مربع بود که با اجرای پروژه های ورزشی متعدد این رقم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حوزه فضای سبز شهری نیز هدف گذاری توسعه ۶۰۰ هکتاری در دستور کار شهرداری قرار دارد و امیدواریم با تحقق این هدفگذاری، سرانه فضای سبز تبریز از ۱۶ به ۲۰ مترمربع افزایش یابد به طوری که با تلاش همکاران سال گذشته ۱۱۲ هکتار فضای سبز تبریز توسعه یافته است.

هوشیار با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات ویژه طی ۲ سال بیش از ۲۵۰۰ تاکسی در تبریز نوسازی شده است، خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و تحویل بخش اعظمی از آن ها، افزایش مسافران روزانه خط ۱مترو تبریز از ۱۵ هزار به ۷۵ هزار از دیگر اتفاقات خوب حوزه حمل و نقل عمومی است.

شهردار تبریز نصب روزشمار و پیگیری مجدانه عملیات عمرانی ایستگاه های فاز نخست خط دو مترو را از دیگر اولویت های مهم شهرداری در حوزه حمل و نقل خواند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با بهره برداری از فاز نخست خط دو مترو تبریز، تعداد مسافران روزانه مترو را به ۲۰۰ هزار نفر افزایش دهیم.

هوشیار با اشاره به هدف گذاری سال جاری شهرداری برای نصب دو هزار دوربین ترافیکی در معابر یادآور شد: تاکنون ۵۰۰ دوربین ترافیکی در معابر نصب شده است و در راستای هوشمندسازی ترافیک تا شهریور سال جاری ساختمان مرکز مدیریت هوشمند ترافیک به بهره برداری می رسد.

وی هدف گذاری شهرداری تبریز را اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری خواند و گفت: شهرداری تبریز در راستای هوشمندسازی خدمات شهر و توسعه شهر هوشمند، اقدام به اجرای فیبر نوری کرده است.

شهردار تبریز همچنین در دیدار با محبوب بابک علیلو دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی، گفت: یکی از عمده ترین دلایل موفقیت مدیریت شهری همراهی قوه قضائیه با شهرداری تبریز است به طوری که در دو سال گذشته شهرداری بیشترین تعامل را با دستگاه قضایی استان داشته است و حمایت دادگستری موجب تسریع خلع ید پروژه.هایی همچون پل ارتش و فروزنده را فراهم کرده است و ماحصل این تعامل افزایش رضایتمندی شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه چندین هزار میلیارد تومان از منابع مردم در این مدت کوتاه با حمایت رئیس کل دادگستری به بیت المال بازگشته است، افزود: توفیقات مدیریت شهری در موضوع بازگشت اموال به بیت المال را مرهون حمایت های سیستم قضایی هستیم.

هوشیار تحقق بودجه سه ماهه نخست سال جاری شهرداری را ۷۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: برای بهره مندی از ظرفیت های مغفول، بودجه سال جاری شهرداری را به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

شهردار تبریز با اشاره به تقدیم پیوست فرهنگی اجتماعی در کنار بودجه سال جاری خاطر نشان کرد: اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و اجتماعی از دیگر اولویت های کاری سال جاری شهرداری تبریز بوده به طوری که برپایی جشن ۳۰۰ هزار نفری غدیر نمونه ای از اقدامات فرهنگی است.

وی راه اندازی سامانه بهروب برای تحویل پسماند خشک از درب منازل و تولید کمپوست را از دیگر راهبردهای شهرداری برای نیل به هدف گذاری کاهش ۲۰۰ تنی پسماند شهری خواند.

شهرداری تبریز در حوزه فضای سبز شهری اقدامات مثمر ثمری انجام داده است

موسی خلیل اللهی، رئیس دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: تلاش ها و اقدامات دو سال اخیر شهرداری تبریز ماندگار بوده به طوری که در سالیان گذشته شاهد چنین اقداماتی نبوده ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات عمرانی شهرداری طی دو سال گذشته چشمگیر بوده و برای مردم ملموس است، افزود: اتمام پروژه های نیمه تمام شهری اقدام ارزشمندی در تراز انقلاب بود.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرداری تبریز در حوزه تنظیف و نگهداشت شهری نیز عملکرد مطلوبی داشته است، یادآور شد: شهرداری تبریز در حوزه فضای سبز شهری اقدامات مثمر ثمری انجام داده است به طوری که دوره مدیریتی یعقوب هوشیار در کسوت شهردار تبریز، دوره موفقی قلمداد می شود و این موضوع به عواملی چون توان مدیریتی شهردار و پتانسیل های مجموعه شهرداری وابسته است.

وی با اشاره به اینکه احیای حقوق شهرداری با همکاری دادگستری استان ارزشمند است، تصچشریح کرد: آماده همکاری با شهرداری برای افزیش رضایتمندی شهروندان و بهبود عملکرد شهرداری هستیم.

 خلیل اللهی با اشاره به بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید مالک رحمتی در هفته گذشته خاطرنشان کرد: بهره برداری از پروژه های ترافیکی در کم ترین زمان ممکن از دیگر اقدامات قابل تقدیر شهرداری تبریز است.

اقدامات مطلوب شهرداری تبریز در ساماندهی وانت بارها

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی نیز در دیدار با شهردار تبریز گفت: پروژه های نیمه تمام در شهر ذهنیت منفی در اذهان شهروندان ایجاد کرده بود که خوشبختانه با نصب روزشمار و فعالیت بی وقفه عمرانی شهرداری تبریز این موضوع برطرف شد.

بابک محبوب علیلو با بیان اینکه افزایش اعتماد مردم با عمل به تعهدات توسط مسئولان اتفاق می افتد، افزود: مهم ترین وظیفه ما صیانت از سرمایه اجتماعی است و شهرداری تبریز با اقدامات ارزشمند عمرانی خود گام مهمی در جلب اعتماد شهروندان برداشته است.

وی با تقدیر از زحمات شبانه روزی تلاشگران شهرداری تبریز یادآور شد: به سبب اینکه مقوله مدیریت واحد شهری در کشور جا نیفتاده است بسیاری از مردم برخی کم کاری ها را به حساب شهرداری تلقی می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به وظیفه شهرداری در مقابله با سدمعبر گفت: شهرداری تبریز در موضوع ساماندهی وانت بارها اقدامات خوبی انجام داد و لازمه بهبود شرایط، تداوم این طرح با همراهی تمامی دستگاه های دخیل در سدمعبر است.

 علیلو با بیان اینکه در حوزه پسماند و تفکیک از مبدا اقدام ارزشمندی انجام یافته است، ادامه داد: بهره برداری از پروژه لندفیل پسماند اقدام مطلوبی بود و در کمتر استانی شاهد چنین پروژه ای هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی خاطرنشان کرد: با دید وسیعی که در موضوعات فرهنگی اجتماعی در شهرداری وجود دارد، توجه ویژه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی مد نظر قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.