بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

تزریق سه هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه آزادراه مراغه هشترود

با پیگیری هایی که پس از زمان آغاز به کار مجلس دوازدهم آغاز شد، و همچنین مساعدت سازمان برنامه و بودجه، سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به پروژه در حال احداث آزادراه مراغه هشترود تزریق شد.

تزریق سه هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه آزادراه مراغه هشترود
تین نیوز

نماینده مردم مراغه، عجب شیر، سراجو و قلعه چای در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری هایی که پس از زمان آغاز به کار مجلس دوازدهم آغاز شد، و همچنین مساعدت سازمان برنامه و بودجه، سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به پروژه در حال احداث آزادراه مراغه هشترود تزریق شد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدفرید موسوی افزود: این میزان اعتبار طی ۲ مرحله به وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی (خزانه) ابلاغ شد و تزریق آن، عملیات اجرایی پروژه را به مرحله جدیدی وارد می کند.

عملیات اجرایی پروژه آزادراه مراغه هشترود به مرحله جدیدی وارد می شود

وی که اخیرا و در نشست با اصحاب رسانه از عدم عمل به وعده ها در خصوص تامین اعتبار برای این پروژه انتقاد کرده بود، اظهار کرد: حدود ۲۹ کیلومتر از این آزادراه حدفاصل کیلومتر ۱۳ تا ۴۲ با ضرب الاجل استاندار شهید دکتر مالک رحمتی قرار بود تیرماه جاری زیر بار ترافیکی برود اما سهم دولتی این پروژه محقق نشده و بهره برداری از آن با تاخیر مواجه شده بود.

موسوی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی این پروژه پیش از این تنها از محل ماده ۵۶ بانک ملی در حال اجرا بود، اضافه کرد: این آزادراه از شهر مراغه تا کیلومتر ۱۳ پیشرفت حدود ۵۰ درصدی دارد و از کیلومتر ۴۲ تا حوالی سه راهی «قویون قشلاقی» هشترود هم کاری انجام نشده است.

به گفته نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی، روسازی لایه دوم ۲۹ کیلومتر از این آزادراه از کیلومتر ۱۳ تا ۴۲ به اتمام رسیده و ایمن سازی و جاگذاری نیوجرسی ها در این مسیر در حال اجراست.

موسوی با تاکید بر اینکه ۲۹ کیلومتر هدفگذاری شده با این میزان اعتبار بهره برداری می شود، تصریح کرد: بیشترین سوانح جاده ای هم در این همین مسیر ۲۹ کیلومتری از جاده قدیم روی می دهد و با بهره برداری از مسیر هدفگذاری شده، مشکلات کاهش می یابد.

شهید رحمتی که دوم بهمن سال ۱۴۰۲ به عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی شده بود، ۲۰ بهمن ماه از آزادراه مراغه هشترود بازدید، و اختصاص اعتبار و تکمیل این بخش از پروژه را از وزیر راه و شهرسازی پیگیری کرد.

شهید رحمتی در بازدید از پروژه آزادراه مراغه هشترود: باید از مردم عذرخواهی کنیم که وعده ها محقق نشده است

شهید رحمتی در آن بازدید این را هم بیان کرد که باید از مردم عذرخواهی کنیم که وعده های داده شده در خصوص افتتاح این آزادراه محقق نشده است و در شورای اداری مراغه هم طی همان روز، برای بهره برداری از ۲۹ کیلومتر آزادراه ضرب الاجل تعیین کرد.

گفتنی است پس از شهادت استاندار آذربایجان شرقی، آزادراه مراغه هشترود با دستور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به نام این شهید والامقام مزین شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.