بازدید سایت : ۳۶۱۸۷

متوسط پیشرفت ۱۶۹.۲ کیلومتر طرح آزادراهی در آذربایجان شرقی ۵۸ درصد است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در زمان کنونی ۱۶۹.۲ کیلومتر طرح آزادراهی در این استان در دست اجراست، گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها حدود ۵۸ درصد است.

متوسط پیشرفت ۱۶۹.۲ کیلومتر طرح آزادراهی در آذربایجان شرقی ۵۸ درصد است
تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در زمان کنونی ۱۶۹.۲ کیلومتر طرح آزادراهی در این استان در دست اجراست، گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها حدود ۵۸ درصد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید احمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی ۱۶۹.۲ کیلومتر طرح آزادراهی در این استان در دست اجرا بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها حدود ۵۸ درصد است که این طرح ها شامل آزادراه تبریز مرند بازرگان به طول ۵۱ کیلومتر، آزادراه تبریز ارومیه به طول ۲۸.۲ کیلومتر، آزادراه مراغه هشترود به طول ۹۰ کیلومتر و تکمیل نواقص آزادراه تبریز زنجان است.

وی اظهار کرد: برای اجرای طرح های آزادراهی استان ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سه سال گذشته تصویب شده که از این میزان ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سفر استانی رییس جمهور شهید است.

موسوی گفت: تاکنون برای اجرای این طرح ها ۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و برای تکمیل این طرح ها ۱۲۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

موسوی ادامه داد: قطعه۱ آزادراه تبریز مرند بازرگان به طول ۶۳ کیلومتر با عنوان آزادراه تبریز - مرند با پیشرفت فیزیکی ۳۷.۵ درصد در دست اجرا و بقیه قطعات این پروژه به طول ۲۱۷ کیلومتر هنوز به پیمان نرفته است.

وی یادآور شد: ۱۳ کیلومتر اول این آزادراه (کنارگذر غربی) زیر ترافیک رفته و سه هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ۲۹ کیلومتر از قطعه۴ آزادراه تبریز - ارومیه نیز زیر ترافیک رفته و قطعه۳ شامل زوج تونل به طول ۴.۵ کیلومتر متوقف بوده، قطعه۵ به طول ۴۴ کیلومتر به پیمان نرفته و تنها قطعه۶ (رینگ دوم جنوبی تبریز) با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۲ درصدی در حال اجرا است که ۱۱ کیلومتر از آن معارض دارد.

موسوی افزود: برای اجرای قطعه۶ این طرح پنج هزار میلیارد ریال به صورت نقدی، پنج هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ و سه هزار میلیارد ریال از محل تخصیص قیر اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: قطعه یک الف آزادراه مراغه هشترود دارای پیشرفت حدود ۲۷.۵ درصدی، قطعه۱ ب پیشرفت ۶ درصدی، قطعه۲ پیشرفت ۸۴ درصدی، قطعه۳ پیشرفت ۸۳ درصدی و قطعات۴ و ۵ با هم دارای پیشرفت حدود ۴۱ درصدی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: قطعات۲ و ۳ و قسمتی از قطعه۴ این آزادراه جمعاً به طول ۴۸ کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصدی، محدوده جهش تولید دانش بنیان (کیلومتر ۱۳ تا ۴۸) پیشرفت ۷۹ درصدی داشته و قطعه۱ (الف و ب) این پروژه متوقف است.

موسوی، اعتبار تخصیص یافته به پروژه آزادراه مراغه - هشترود را یک هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال به عنوان قسط اول ماده ۵۶ اعلام کرد و ادامه داد: آزادراه تبریز - زنجان نواقصی مانند تقاطع ها، تونل ها و آسفالت دارد که در حال تکمیل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.