بازدید سایت : ۸۹۲۶۰

ترانزیت کالا از مرز جلفا ۲۰ درصد افزایش یافت

ترانزیت کالای ورودی و خروجی از مرز جلفا در چهار ماه نخست سال جاری ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

ترانزیت کالا از مرز جلفا ۲۰ درصد افزایش یافت
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ترانزیت کالای ورودی و خروجی از مرز جلفا در چهار ماه نخست سال جاری ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده با بیان اینکه در این بازه زمانی ۷۸۴ هزار و ۳۲ تن محموله وارداتی و صادراتی از این مرز ترانزیت شد، افزود: در همین مدت میزان محموله های ترانزیت ورودی و خروجی از مرز نوردوز ۵۶۶ هزار و ۹۰۰ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

علیزاده با اعلام اینکه در چهار ماه امسال بیش از ۸۹ هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرد، گفت: تردد ۱۹هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۱ هزار و ۷۳ کامیون خارجی از مرز جلفا اتفاق افتاد که این آمار ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

وی گفت: در همین مدت ۲۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۷ هزار و ۲۰۰ کامیون خارجی از مرز نوردوز تردد کرد که این تعداد ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

علیزاده، با اشاره به اینکه در چهار ماه امسال ۲ هزار و ۳۹۰ دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند، ادامه داد: در این بازه زمانی ۴۸ هزار و ۳۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی جلفا و ۱۸۱ هزار و ۹۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی نوردوز تردد کردند.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.