بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

میزان جابجایی بار از خطوط ریلی منطقه آذربایجان ۴۲ درصد افزایش یافت

میزان جابجایی کالا و بار از خطوط ریلی این منطقه از ابتدای سال جاری تا اول مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

میزان جابجایی بار از خطوط ریلی منطقه آذربایجان ۴۲ درصد افزایش یافت
تین نیوز

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: میزان جابجایی کالا و بار از خطوط ریلی این منطقه از ابتدای سال جاری تا اول مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا قربانی افزود: در این بازه زمانی میزان بارگیری از طریق خطوط ریلی منطقه آذربایجان ۴۰۸ هزار و ۹۰۰ تن کالا است در حالی که میزان بارگیری در مدت مشابه سال گذشته ۲۸۶ هزار و ۸۸۰ تن بود.

قربانی اظهار کرد: در این مدت، ۲۴۴ هزار تن کالا در راه آهن منطقه آذربایجان تخلیه شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۳۶ هزار تن بود، سه درصد رشد کرده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی شاخص تن کیلومتر خالص این اداره کل، گفت: راه آهن منطقه آذربایجان امسال با جابجایی ۱۸۸ میلیون تن کیلومتر بار در سایه تلاش شبانه روزی کارکنان این اداره کل، رکورد تازه ای را به ثبت رسانده است.

قربانی، میزان خالص جابجایی کالای راه آهن منطقه آذربایجان در چهار ماه سال گذشته را ۱۳۶ میلیون تن کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: محصولات پتروشیمی، نفتی و آهن از عمده ترین کالاهای بارگیری شده در این منطقه است.

وی یادآور شد: محصولات گندم، چوب، مواد معدنی و آهن بیشترین کالاهای تخلیه شده راه آهن منطقه آذربایجان در این بازه زمانی است.

راه آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی ۲۱گانه راه آهن ایران در محورهای تبریز میانه، تبریز جلفا، تبریز رازی، مراغه ارومیه و در آینده نزدیک میانه بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

راه آهن آذربایجان به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت رسانی می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.