بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

۳.۵ کیلومتر از خطوط ریلی مراغه میانه بازسازی و تعویض شد

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان با اشاره به اجرای عملیات بازسازی و تعویض خطوط ریلی مسیر مراغه میانه گفت: تاکنون ۳.۵ کیلومتر از این مسیر بازسازی و تعویض شده است.

۳.۵ کیلومتر از خطوط ریلی مراغه میانه بازسازی و تعویض شد
تین نیوز |

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان با اشاره به اجرای عملیات بازسازی و تعویض خطوط ریلی مسیر مراغه میانه گفت: تاکنون ۳.۵ کیلومتر از این مسیر بازسازی و تعویض شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا قربانی افزود: عملیات بازسازی و بهسازی خطوط ریلی مراغه میانه به طول ۳۶ کیلومتر از تابستان امسال آغاز شده و این روند ادامه دارد.

قربانی اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسیر از پرترددترین محور ریلی راه آهن منطقه آذربایجان است در زمان کنونی تعویض خطوط ریلی بلاک های (مابین ایستگاه های قطار) ایستگاه های آتش بغ هشترود صائب ادامه دارد.

وی گفت: بازسازی خطوط ریلی این بلاک ها شامل تعویض ریل از ۳۳ U (ریل سبک) به ۶۰ R (ریل سنگین)، تامین و جایگزینی ادوات اتصالی و خطی جدید و جوش درز ریل است.

قربانی، با اشاره به اهمیت و مزایای عملیات بازسازی و تعویض خطوط ریلی ادامه داد: با اجرای این عملیات، سرعت قطار در مسیر و تناژ بار قطارهای باری و امنیت خط ریلی افزایش می یابد.

نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.

راه آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده گانه راه آهن ایران در محورهای تبریز میانه، تبریز جلفا، تبریز رازی، مراغه ارومیه و در آینده نزدیک میانه بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

راه آهن آذربایجان به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت رسانی می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.