بازدید سایت : ۳۵۱۷۷

افزایش ۴۰ درصدی صادرات گمرکات آذربایجان شرقی

حجم صادرات استان در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد بیشتر شده است.

افزایش ۴۰ درصدی صادرات گمرکات آذربایجان شرقی
تین نیوز

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به حجم مبادلات تجاری صورت گرفته از طریق این گمرکات گفت: حجم صادرات استان در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، صادق نامدار اظهار کرد: حجم صادرات و واردات استان در این مدت یک میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار بوده که ۷۸۳ میلیون دلار آن صادرات و ۷۷۶ میلیون دلار آن واردات بوده است.

نامدار با بیان اینکه بیشتر صادرات استان از طریق گمرک های تبریز، جلفا و سهلان انجام شده است، گفت: مقصد کالای صادراتی گمرکات آذربایجان شرقی ۱۰۲ کشور بوده و کشورهای ترکیه، ارمنستان و عراق در رتبه های اول تا سوم مقصد صادراتی قرار دارند.

مقصد کالای صادراتی گمرکات آذربایجان شرقی ۱۰۲ کشور بوده و بیشتر کشورهای ترکیه، ارمنستان و عراق است.

وی عمده کالاهای صادراتی از گمرکات آذربایجان شرقی را چدن، آهن، محصولات پتروشیمی، شیشه، شکلات و میوه و تره بار اعلام کرد و افزود: ارزش صادرات استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

افزایش ۳۱ درصدی واردات در پنج ماه گذشته

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی به حجم واردات از طریق گمرکات استان در پنج ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۷۶ میلیون دلار کالا از ۵۲ کشور به مقصد استان بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

نامدار ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی استان مواد اولیه کارخانجات و واحدهای تولیدی، ماشین آلات و کشنده ها هستند که بیشتر از کشورهای ترکیه، امارات، چین، آلمان و ژاپن وارد گمرکات استان شده است.

گمرک در کنار تولیدکنندگان است

نامدار با تاکید بر اینکه گمرک و گمرکات استان در کنار تولید و تولیدکنندگان است، گفت: در همین راستا، علاوه بر اینکه خدمات گمرکی در ۹ نقطه استان ارایه می شود، ماموران این گمرک برای تسهیل صادرات، در شهرک سلیمی و پتروشیمی تبریز به عنوان ۲ نقطه صادراتی استان مستقر هستند.

وی افزود: حضور ماموران گمرک در این واحدها، موجب تسریع در صادرات شده و بسیاری دیگر از هزینه ها حذف یا کاهش یافته است.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.