بازدید سایت : ۲۸۴۵۳

چهار هزار و ۵۹ زائر حسینی از طریق فرودگاه تبریز جابجا شدند

در مراسم اربعین حسینی امسال، چهار هزار و ۵۹ زائر از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جابجا شدند.

چهار هزار و ۵۹ زائر حسینی از طریق فرودگاه تبریز جابجا شدند
تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: در مراسم اربعین حسینی امسال، چهار هزار و ۵۹ زائر از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جابجا شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رامین آذری افزود: این تعداد زائر حسینی با انجام ۳۶ پرواز رفت و برگشت از فرودگاه تبریز اعزام و پذیرش شده اند.

آذری با بیان اینکه پروازهای مربوط به اربعین حسینی فرودگاه تبریز از ۲۷ مرداد آغاز شد و تا هشت شهریور ادامه داشت، اظهار کرد: در این بازه زمانی چهار شرکت هواپیمایی جابجایی زائران حسینی را در ۲ مسیر نجف و بغداد بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: آمار پروازهای فرودگاه شهید مدنی تبریز در عملیات اربعین سالجاری نسبت به سال گذشته، در حوزه پرواز ۵۶ درصد و در بخش جابجایی مسافر ۴۸ درصد افزایش یافته است.

آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.