بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴

◄ بزرگراه خواجه ورزقان ۸۹درصد پیشرفت فیزیکی دارد

با ادامه این روند پیش بینی می شود این مسیر در هفته دفاع مقدس زیربار ترافیک برود.

بزرگراه خواجه ورزقان ۸۹درصد پیشرفت فیزیکی دارد
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان از تکمیل بزرگراه خواجه ورزقان در سال جاری خبر داد و گفت: این بزرگراه ۸۹درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدجعفر عظمایی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی شرکت مس سونگون آذربایجان، بزرگراه خواجه ورزقان را شاهرگ حیاتی برای توسعه و رشد اقتصادی شهرستان ورزقان توصیف کرد.

عظمایی گفت: این بزرگراه که با تامین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران اجرا می شود تاکنون ۱۳ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و اکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی همراه است که با تکمیل آن و احداث بزرگراه ورزقان-نوردوز، مرکز استان در کوتاه ترین مسیر به منطقه آزاد ارس و اروپا متصل خواهد شد.

وی افزود: ۱۰ کیلومتر از باند برگشت بزرگراه خواجه-ورزقان در حال اجرا و آسفالت ریزی است که امیدوار هستیم تا شروع فصل سرما تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

عظمایی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح سه راهی خواجه که نقطه آغازین این مسیر استراتژیک است شامل یک پل بزرگ سه دهانه بتنی با دهانه هایی در حدود ۲۴، ۱۶ و ۲۴ متر جمعا به طول ۶۴ متر و رمپ و لوپ هایی به طول ۵.۳ کیلومتر است که اکنون ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان با بیان اینکه احداث میدان ورودی شهر ورزقان در مرحله برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار است، اضافه کرد: قطعه پنج بزرگراه که از ورزقان تا آقابابافرامرزی به طول ۱۱ کیلومتر است اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بزرگراه خواجه ورزقان هفته دفاع مقدس به بهره برداری می رسد

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی قطعه اول مسیر رفت بزرگراه خواجه ورزقان، گفت: با ادامه این روند پیش بینی می شود این مسیر در هفته دفاع مقدس زیربار ترافیک برود.

تراب محمدی در بازدید از روند اجرای این پروژه با اشاره به اهمیت و نقش بزرگراه خواجه - ورزقان در توسعه و رشد منطقه، افزود: تکمیل این طرح و اجرای بزرگراه ورزقان- نوردوز موجب کوتاه تر شدن مسیر تبریز به منطقه آزاد ارس برای مراودات اقتصادی با اروپا می شود.

وی اظهار کرد: ۱۰ کیلومتر از باند برگشت بزرگراه خواجه- ورزقان نیز در دست اجرا و آسفالت ریزی است که امید است تا شروع فصل سرما تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی همچنین با حضور در روستاهای «سیفار» شهرستان ورزقان در جمع مردم این روستا گفت: مشکل آب شرب این روستا با اختصاص زمینی به وسعت حداقل ۴۰۰ مترمربع و با صرف ۱۵ میلیارد ریال حل می شود.

محمدی، با بیان اینکه مشکل آب شرب ۸۴ روستای شهرستان ورزقان از محل فاز دوم مجتمع آبرسانی ستارخان، حل می شود، ادامه داد: برای رفع مشکل نبود مدرسه راهنمایی در روستای «سیفار» نیز مقرر شد که کارشناسان اداره کل نوسازی با همراهی بخشدار، اقدام لازم برای مطالعه و انجام تدابیر مورد نیاز را در اسرع وقت انجام دهند.

وی یادآور شد: مقرر شد بهسازی آسفالت ۱۴ کیلومتر از راه ورزقان تا روستای آقبلاغ با بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اهتمام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام شود.

محمدی افزود: اجرای طرح هادی، افزایش محدوده روستا و آسفالت راه های داخل روستا نیز با حضور کارشناسان بنیاد مسکن استان در روزهای آینده پیگیری می شود.

وی دستور لازم برای رفع مشکل درمانی یکی از روستاییان را نیز صادر کرد.

بزرگراه خواجه ورزقان نوردوز در شمال شرق آذربایجان شرقی با هدف تکمیل شبکه راه های کشور و تسهیل تردد با کشورهای همسایه با تأمین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران احداث می شود.

بخش عمده ای از این مسیر راهبردی در حد فاصل خواجه- ورزقان اجرایی شده و زیر بار ترافیک است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.