بازدید سایت : ۱۳۰۶۹۵

پروژه راه آهن تبریز به چشمه ثریا جزو چهار پروژه ریلی اولویت دار کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پروژه راه آهن تبریز به چشمه ثریا و اتصال آن به گارس ترکیه جزو چهار پروژه ریلی اولویت دار کشور قرار گرفت.

تین نیوز |

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پروژه راه آهن تبریز به چشمه ثریا و اتصال آن به گارس ترکیه جزو چهار پروژه ریلی اولویت دار کشور قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا؛ حسین گروسی  با بیان اینکه در دیداری که با مسئولین ارشد کشوری داشتیم پیگیر مطالبه مردم در راستای احداث خط ریلی منطقه آزاد ماکو بودم افزود: مطالعات احداث این خط آهن آغاز شده و نقشه های آن جهت عقد تفاهم نامه و انتخاب پیمانکار آماده شده است.

وی با بیان اینکه همه هدف ما کسب رضایت مردم که رضای الهی را نیز در بر دارد اضافه کرد: اصحاب رسانه پل ارتباطی و منتقل کننده نظرات مردم به مسئولین هستند و نباید نظرات شخصی و منافع فردی در انتشار خبر لحاظ گردد.

گروسی با بیان اینکه رقبای مناطق آزاد هر روز بیشتر از دیروز در حال رشد و توسعه هستند خاطرنشان ساخت: رشد مناطق آزاد ایران در گرو اجرای قانون این مناطق بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد است که متاسفانه این قانون اجرا نمی شود.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه ازاد ماکو عدم اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور در برنامه ششم و ماده ۱۱۲ احکام دائمی در برنامه پنجم و ماده ۲۷ احکام دائمی توسعه کشور را مهمترین مشکل و چالش مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور به درستی بیان داشت که در کشور، برنامه برای برون رفت از مشکلات وجود دارد و مشکل عمده در عدم اجرای این قوانین است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه طرح جامع منطقه آزاد ماکو نقشه راه برای توسعه این منطقه است بیان داشت: توزیع متوازن امکانات و پروژه ها در بین شهرستان های منطقه در طرح جامع لحاظ شده است.

وی آغاز اجرای چندین مگا پروژه در این منطقه شامل سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان شرکت ماهان در گردشگری منطقه، ایجاد شهرک دانش بنیان و زمینه سازی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در این منطقه، احداث دهکده لجستیک در حومه فرودگاه که راه آهن نیز به آن ملحق خواهد شد،  ایجاد قطب چهارم دیتاسنتر کشور در این منطقه و… را اقداماتی مهم ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد: اجرای این پروژه ها، چشم انداز روشنی برای آینده این منطقه ترسیم می کند.

در این نشست خبرنگاران شهرستان پلدشت به بیان مسائل و مشکلات این شهرستان شامل مشکلات راه و جاده سازی، مشکلات واحدهای خرد و مسائل گردشگری پرداختند که با دستور مدیرعامل محترم مسائل جهت پیگیری و رفع آن  به کمیته های تخصص ذی ربط ارجاع داده شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.